Закон України від 11.04.2024 № 3633-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку»

Нам невідомо, чи відповідь на цей запит була інформативною. Якщо ви Влас Власенко, будь ласка, авторизуйтесь і вкажіть, наскільки успішним був запит.
Влас Власенко

Доброго дня!

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію.

Новою редакцією частини першої статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» (зі змінами внесеними Законом України від 11.04.2024 № 3633-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку»), яка набуде чинності 18 травня 2024 року, не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов'язані, зокрема, державні службовці, які готують висновки до проектів нормативно-правових актів, проводять їх фахову, наукову, юридичну експертизу та/або експертизу прийнятих нормативно-правових актів, державні службовці, які безпосередньо виконують функції із забезпечення кібербезпеки, кіберзахисту та безпеки інформаційних технологій, роботи з розроблення програмного забезпечення, адміністрування баз даних, впровадження та підтримки новітніх інформаційно-комунікаційних технологій в органах, що забезпечують діяльність Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України (пункт 23 цієї статті).
Проте залишається не зрозумілою перша частина нормативної конструкції «державні службовці, які готують висновки до проектів нормативно-правових актів, проводять їх фахову, наукову, юридичну експертизу».

Прошу надати роз’яснення щодо наступного:
1) Це повинні бути державні службовці, які суміщають (в посадових обов’язках яких закріплений обов’язок проводити фахову, наукову, юридичну експертизу) проведення зазначених експертиз? Чи може бути надана відстрочка державним службовцям, які проводять фахову та/або наукову та/або юридичну експертизу? Тобто якщо вони проводять один вид експертизи?

2) Прошу надати перелік органів та посад, які підпадають до категорії - державні службовці, які готують висновки до проектів нормативно-правових актів, проводять їх фахову, наукову, юридичну експертизу

3) Також не досить зрозуміло чи стосується норма лише тих держслужбовців, які готують відповідні висновки до проектів і проводять експертизу, при цьому працюючи в Офісі Президента, ВРУ та Кабміні, або ж всіх держслужбовців, які проводять фахову та/або наукову та/або юридичну експертизу?

4) Прошу надати визначення «фахова експертиза»? Чи відносяться до поняття «фахова експертиза» ? Правова, лінгвістична, цифрова, антикорупційна, антидискримінаційна, експертизі на відповідність зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу (acquis ЄС), гендерно-правовій? Що з наведеного відноситься до поняття «фахова експертиза»?

З повагою,

Влас Власенко

Міністерство оборони України

1 Attachment

З повагою
Управління по роботі зі зверненнями громадян та доступу до публічної
інформації МОУ