Захист докторської дисертації з грифом таємності Павлютіним Ю.М.

Андрій Васюков

Доброго дня!

Відповідно до «Рішення КСУ по справі за поданням Жашківської районної ради від 2012 року і Закону України «Про захист персональних даних» вбачається, що не є конфіденційною інформацією персональні дані, що стосуються здійснення особою, яка займає посаду, пов’язану з виконанням функцій держави або органів місцевого самоврядування, посадових або службових повноважень.
В будь-якому випадку, мотивована відповідь розпорядника має містити не тільки формальні посилання на норми закону, які обмежують доступ, а й змістовний аналіз, чому від поширення такої інформації постраждають інтереси осіб. Чому такий захист має переваги над правом суспільства знати таку інформацію. Це, так званий, трискладовий тест з ч.2 ст.6 Закону України «Про доступ до публічної інформації». Про його виконання йдеться і у Постанові Пленуму ВАСУ №10 від 29.09.2016 року.
Розглянувши мій запит, який надійшов до МОН 12.07.2023 (вх. №ЗПІ-В-777/0-23) МОН надіслало мені лист - відповідь №9/1039-23 від 17.07.2023 (https://dostup.pravda.com.ua/request/kan...) відповідно до якого кандидатська та докторська дисертації Павлютіна Юрія Миколайовича розглядалися згідно з п.5 Порядку присудження наукових ступенів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.07.2013 №567, відповідно до якого розгляд дисертацій, що містять державну таємницю, здійснюється з урахуванням вимог Закону України "Про державну таємницю".
Павлютін Ю.М. отримав диплом доктора наук ДД №012703 та захистив дисертацію за спеціальністю: адміністративне право і процес; фінансове право; інформаційне право; службово - бойова діяльність сил охорони правопорядку на підставі рішення Атестаційної колегії від 30.11.2021.
Але 29.09.2021 на підставі наказу №1403-о ДФС України Павлютіна Юрія Миколайовича було звільнено з посади та податкової міліції ДФС у запас Збройних сил України за пунктом 64 п.п.Г Положення (через скорочення штатів).
Перед цим Павлютіна Ю.М., як і більшість працівників податкової міліції було, скоріш за все, офіційно позбавлено допуску до державної таємниці.
Таким чином Павлютін Ю.М. будучи звільненим 29.09.2021 не мав відповідного доступу таємності для захисту докторської дисертації, що містить державну таємницю та отримання 30.11.2021 диплому доктора наук ДД №012703.
Особа яка не має відповідного доступу таємності не могла стати доктором наук відповідно до розгляду та захисту дисертації, що містить державну таємницю.
На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):

1. Повідомити з чого саме вбачається, що докторська дисертація Павлютіна Ю.М. розглядалась згідно з п.5 Порядку присудження наукових ступенів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.07.2013 №567, відповідно до якого розгляд дисертацій, що містять державну таємницю, здійснюється з урахуванням вимог Закону України "Про державну таємницю"? У якому саме документі проставляється відповідний гриф таємності та яким чином можна дізнатись, який саме гриф таємності присвоєно докторській дисертації Павлютіна Юрія Миколайовича?
2. Чи може особа, яка не наділена відповідним допуском таємності (або допуск якої вже не діє на момент захисту) захищати дисертацію, що містить державну таємницю (якщо так, то яким нормативним документом це визначено)?
3. Хто саме з Одеського державного університету внутрішніх справ МВС України зобов'язаний був перевірити чи має Павлютін Ю.М. відповідний допуск до таємності для написання та захисту докторської дисертації та чи було перевірено вказане перед захистом докторської дисертації, що містить державну таємницю? Який документ складається за результатами такої перевірки та чи було його складено до чи після звільнення Павлютіна Ю.М. з податкової міліції?
4. Хто саме надавав Павлютіну Ю.М. наукову літературу з грифом таємності для написання докторської науки та чи мала право така особа (особи) надавати Павлютіну Ю.М. таємні документи, якщо 29.09.2021 Павлютіна Ю.М. було звільнено з податкової міліції і відповідно він не мав допуску таємності?
5. Якщо Павлютін Ю.М. не мав допуску до державної таємниці з 29.09.2021 то чи мав він право захищати докторську дисертацію з грифом таємності?
6. Чи отримував Павлютін Ю.М. доступ до державної таємниці в Одеському державному університеті внутрішніх справ МВС України (наприклад після звільнення з податкової міліції та на момент захисту докторської дисертації)?
7. Чи є Павлютін Ю.М. викладачем Одеського державного університету внутрішніх справ МВС України в теперешній час та якщо так то як саме викладає (онлайн, офлан) та чи отримує заробітну плату?
8. Якщо Павлютін Ю.М. має допуск до державної таємниці то чи має він право виїзджати за кордон?

З повагою,

Андрій Васюков

Vira Yushkova, Міністерство освіти і науки України

1 Attachment

Андрій Васюков

Доброго дня!

Відповідно до ст.1 Закону України "про доступ до публічної інформації"
1. Публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

2. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

Таким чином витребувана мною інформація, яка знаходиться у володінні субєктів владних повноважень може бути віднесена до публічної.
Відповідно до ст.22 Закону України "Про доступ до публічної інформації"

2. Відповідь розпорядника інформації про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації.

3. Розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов'язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. У такому разі відлік строку розгляду запиту на інформацію починається з дня отримання запиту належним розпорядником.

Таким чином прошу Вас виконати мої законні вимоги та надати витребувану мною інформацію або направити цей запит належному розпоряднику.

Також прошу Вас ознайомитись із ст. 24 вищевказаного Закону. Відповідальність за порушення законодавства про доступ до публічної інформації

1. Відповідальність за порушення законодавства про доступ до публічної інформації несуть особи, винні у вчиненні таких порушень:

1) ненадання відповіді на запит;

2) ненадання інформації на запит;

3) безпідставна відмова у задоволенні запиту на інформацію;

4) неоприлюднення інформації відповідно до статті 15 цього Закону;

5) надання або оприлюднення недостовірної, неточної або неповної інформації;

6) несвоєчасне надання інформації;

7) необґрунтоване віднесення інформації до інформації з обмеженим доступом;

8) нездійснення реєстрації документів;

9) навмисне приховування або знищення інформації чи документів.

Якщо мої законні вимоги не будуть виконанні я буду змушений звернутись із скаргою до Уповноваженого ВР України з прав людини.

З повагою,

Андрій Васюков

Vira Yushkova, Міністерство освіти і науки України

1 Attachment