Внесення персональних даних здобувачів освіти до ІСУО/АІКОМ/ЄДБО

Доброго дня!

І. В закладі освіти ведеться електронний реєстр здобувачів освіти та працівників закладу через програмне забезпечення «Курс: Школа», що забезпечує виконання ліцеєм (його посадовими особами) покладених на нього обов’язків відповідно до чинних нормативно-правових актів:

ІІ. Заклад освіти здійснює замовлення на виготовлення документів про освіту визначеного зразка відповідно до чинних нормативних документів:

ІІІ. В закладі освіти навчаються учні, батьки яких відкликали згоду на обробку персональних даних та забороняють вносити чи передавати персональні дані своєї дитини до будь-яких електронних реєстрів. Такі відкликання згод на обробку/передачу персональних даних є не поодинокими в межах нашого закладу.

В межах своїх зобов’язань заклад освіти (зокрема його працівники відповідно до функціональних обов’язків) повинен подавати статистичну звітність, вести як паперовий так і електронний реєстр учнів, формуючи облікові картки учнів з їх персональними даними (ПІБ учня, стать, дата народження, клас, дата прийому до закладу, адреса реєстрації, серія та номер свідоцтва про народження тощо). Дані з електронних облікових карток учнів враховуються для розрахунку освітньої субвенції.
Електронний реєстр облікових карток здобувачів освіти, які містять персональні дані, в ліцеї ведеться уповноваженою особою засобами спеціалізованого програмного забезпечення ПЗ "КУРС: Школа" та «» ПЗ "КУРС: Сайт" . Дане ПЗ являється афілійованим майданчиком, що взаємодіє з ПАК АІКОМ МОН.
Окрім того, для формування замовлення на виготовлення документів про освіту необхідно також вказувати дані свідоцтва про народження або паспортні дані здобувача освіти, серію та номер його документа про попередній рівень освіти.

Виходячи з письмового відкликання кількох батьків згоди на обробку/передачу персональних даних їх дітей, в тому числі заборону вносити дані про їх дітей до будь-яких електронних реєстрів, ми не маємо права вносити дані цих учнів у програмний комплекс «Курс: Школа», інформація з якого передається на портал ІСУО та до системи АІКОМ. З іншої сторони ми зобов’язані вести електронні облікові картки всіх здобувачів освіти з метою формування достовірних даних для розрахунку освітньої субвенції, для подання статистичної звітності (зокрема звіту ЗНЗ-1), для виготовлення документів про здобуття відповідного рівня освіти, на виконання відповідної нормативно-розпорядчої документації тощо.
Адже, якщо облікові картки у ПЗ «Курс: Школа» на таких учнів не заводити взагалі, то це негативно вплине на:
1) достовірність подання статистичної звітності (зокрема звіту ЗНЗ-1). Варто зазначити, що така звітність робиться в автоматичному режимі на основі даних електронних облікових карток учнів;
2) розрахунок обсягу освітньої субвенції для закладу освіти;
3) виконання посадових обов’язків керівництва закладу.

Прошу надати роз’яснення щодо:
1) Дій закладу освіти при формуванні облікових карток учнів в ПЗ «Курс: Школа» як афілійованого майданчика для взаємодії з такими електронними реєстрами як Інформаційна система управління освітою (ІСУО), Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту (АІКОМ), Єдиній державній базі з питань освіти (ЄДБО), за умови, що для таких учнів їхніми батьками відкликана згода на обробку/передавання персональних даних та цими батьками подано вимогу на знищення даних про їх дітей в будь-яких електронних реєстрах.
2) Дій закладу освіти при формуванні замовлення на виготовлення свідоцтва про здобуття освіти, якщо для таких учнів їхніми батьками відкликана згода на обробку/передавання персональних даних та цими батьками подано вимогу на знищення даних про їх дітей в будь-яких електронних реєстрах.

З повагою,

Людмила

Informzapyt, Міністерство освіти і науки України

1 Attachment

На Ваш лист від 07.12.2022 року повідомляємо таке.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи
державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи
зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що
передбачені Конституцією та законами України.

Частина перша статті 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації»
визначає, що публічна інформація – це відображена та задокументована
будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана
або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх
обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у
володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної
інформації, визначених цим Законом.

Відповідно до положень пункту 1 постанови Пленуму Вищого адміністративного
суду України від 29 вересня 2016 року № 10 «Про практику застосування
адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації»
(далі – постанова Пленуму) визначальним для публічної інформації є те, що
вона заздалегідь зафіксована будь-якими засобами та на будь-яких носіях та
знаходилась у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників
публічної інформації. Не є інформаційним запитом звернення, для відповіді
на яке необхідно створити інформацію, крім випадків, коли розпорядник
інформації не володіє запитуваною інформацією, але зобов’язаний нею
володіти.

Також звертаємо Вашу увагу, що відповідно до частини п’ятої статті 19
Закону України «Про доступ до публічної інформації» запит на інформацію
має містити: ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу
електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є; загальний
опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого
зроблено запит, якщо запитувачу це відомо; підпис і дату за умови подання
запиту в письмовій формі.

Окрім того, звертаємо Вашу увагу, що відповідно до частини другої статті 2
Закону України «Про доступ до публічної інформації» цей Закон не
поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються
спеціальним законом, Законом України «Про звернення громадян». У зверненні
громадянина, відповідно до частини сьомої статті 5 Закону України «Про
звернення громадян», має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце
проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження,
пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення
повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В
електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу,
на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші
засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при
надсиланні електронного звернення не вимагається.

 

Враховуючи зазначене, Міністерство освіти і науки України не має правових
підстав для розгляду Вашого листа відповідно до положень та вимог законів
України «Про доступ до публічної інформації» та «Про звернення громадян».

Принагідно зазначаємо, що Ви маєте право звернутися до Міністерства освіти
і науки України із запитом на інформацію або зі зверненням громадянина
відповідно до положень діючого законодавства.

 

 

Відділ планування, зв’язків з громадськістю та доступу до публічної
інформації

директорату європейської інтеграції, бюджетування та узгодження політик

[1]cid:image001.png@01D7E145.06DA6CD0

 

 

показати цитоване