Видатки на утримання ДНК

До цього запиту є юридичний коментар. Перейти до коментаря

Нам невідомо, чи відповідь на цей запит була інформативною. Якщо ви Людмила, будь ласка, авторизуйтесь і вкажіть, наскільки успішним був запит.

Доброго дня!

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):

1. Штатний розпис всіх державних нотаріальних контор України.
2. Чи отримують ДНК кошти від своєї діяльності? Якщо так, то за рахунок чого? Розмір отриманих коштів у 2019 році
3. Розмір коштів, витрачених на утримання державних нотаріальних контор у 2019. Інформацію прошу надати помісячно, в розрізі видатків та джерел фінансування, зазначивши окремо кожну ДНК

З повагою,

Людмила Іванівна Загурська

Міністерство юстиції України

Посилання

Юридичний коментар

Віта Володовська, медіа-юристка ГО "Лабораторія цифрової безпеки"

Відповідь Міністерства юстиції щодо неможливості надати усю запитану інформацію містить неправомірну відмову в наданні інформації.

Так, у запиті міститься прохання про надання штатного розпису всіх державних нотаріальних контор України. Міністерство юстиції у своєму листі лише зазначає, що штатні розписи затверджує начальник міжрегіонального управління, тобто відповідного територіального органу в структурі Міністерства. Зважаючи на це, запитана інформація має бути у володінні Міністерства або, щонайменше, відповідний запит у цій частині мав бути пересланий до усіх міжрегіональних управлінь Міністерства юстиції України, якщо така інформація не зберігається безпосередньо у Міністерстві.

Щодо отримання коштів державними нотаріальними конторами від власної діяльності – у відповіді надано достатньо інформації щодо порядку надання додаткових послуг правового та технічного характеру. Міністерство зауважує, що плата за такі послуги зараховується на спеціальні рахунки в Державному казначействі України.

Водночас, відповідно до Наказу Мін’юсту «Про затвердження форми звітності N 1-нотаріат (річна) "Звіт про роботу державних та приватних нотаріусів"», форма звіту включає обов’язок зазначити суму коштів, отриманих за надання додаткових послуг правового та технічного характеру. Відповідно до п. 3 Наказу Міністерство юстиції України забезпечує збір, обробку та подання зведеної інформації Держкомстату до 30 січня після звітного періоду. Таким чином, Міністерство зобов’язане було володіти інформацією про суми коштів, отримані державними нотаріальними конторами і надати її у тому вигляді, в якому ця інформація зафіксована в Міністерстві.

Тут, однак, варто зауважити, що предмет запиту варто було б дещо деталізувати, уточнивши чи потрібна інформація має стосуватись лише загальної суми, чи окремо по кожній нотаріальній конторі (чи в рамках одного регіону).

Щодо коштів на утримання державних нотаріальних контор у 2019 (помісячно, в розрізі видатків та джерел фінансування, зазначивши окремо кожну ДНК), варто зазначити, що така інформація може бути надана, якщо запитані показники справді фіксують у певному вигляді. У своїй відповіді Міністерство юстиції зазначає про загальний порядок затвердження кошторисів бюджетних установ та вказує, що видатки здійснюються в межах бюджетної програми «Керівництво та управління у сфері юстиції». Паспорт цієї програми справді не містить деталізації інформації за визначеними запитувачкою критеріями.