Вибори ректора Херсонської державної морської академії

Нам невідомо, чи відповідь на цей запит була інформативною. Якщо ви Вікторія, будь ласка, авторизуйтесь і вкажіть, наскільки успішним був запит.

Доброго дня!

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
Так у відповідності до наказу МОН України №42-к від 08 лютого 2023 року оголошено конкурс на заміщення посади ректора Херсонської державної морської академії.
У відповідності до п. 18 Методичних рекомендацій щодо особливостей виборчої системи та порядку обрання керівника закладу вищої освіти, затверджених постановою КМУ №726 від 05.12.2014 року (із змінами і доповненнями від 07.06.2022 року):
Брати участь у виборах мають право:
- кожен науковий, науково-педагогічний та педагогічний штатний працівник закладу вищої освіти;
- представники з числа інших штатних працівників, які обираються відповідними працівниками шляхом проведення прямих таємних виборів;
- виборні представники з числа студентів (курсантів), які обираються студентами (курсантами) шляхом прямих таємних виборів. У разі коли в закладі вищої освіти немає студентів, виборні представники обираються з числа інших здобувачів вищої освіти.

До складу структури Херсонської державної морської академії (погодженої на засіданні Вченої ради ХДМА 27.04.2023 року протоколом №8 та затвердженої в.о. ректора ХДМА Чернявським В. 27.04.2023 року) входять Відокремлений структурний підрозділ «Морський фаховий коледж» Херсонської державної морської академії» та Професійно-морський ліцей Херсонської державної морської академії.
Окрім того, вищевказана інформація зазначена і в статуті ХДМА затвердженого наказом МОН України №759 від 02.07.2021 року, а саме пункт 1.20 статуту.
При цьому в абзацах 6 та 7 підпункту 2 пункту 1.20 статуту ХДМА чітко зазначено, що «Безпосереднє керівництво Фахового коледжу здійснює його начальник, який призначається на посаду ректором Академії на умовах контракту за результатами проведеного конкурсного відбору та звільняється з посади рішенням ректора Академії з підстав, визначених законодавством про працю та контрактом.
Начальник Фахового коледжу призначається на посаду строком на п’ять років за результатами конкурсного відбору, який проводить наглядова рада Академії…»
У відповідності до п. 31 та п. 32 Положення про Професійно-морський ліцей ХДМА погодженого з МОН України 16.01.2015 року та затвердженого ректором ХДМА 21.01.2015р.
«п.31. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Ліцею є загальні збори (конференція) колективу навчального закладу, делегати якої у межах своїх повноважень на загальних борах (конференції) Академії вирішують питання навчально-виробничої, навчально-методичної, економічної і фінансово-господарської діяльності діяльності Ліцею, визначають та рекомендують кандидатуру на посаду директора Ліцею.
п. 32. Керівництво Ліцеєм здійснює ректор Академії. Безпосереднє керівництво здійснює директор Ліцею, який призначається і звільняється з посади ректором Академії.»
Таким чином, ні посада начальника Фахового коледжу ні посада директора Ліцею не є виборними, звідси випливають підстави, що в разі прийняття участі у виборах ректора ХДМА працівників вказаних структурних підрозділів, саме в керівництва цих структурних підрозділів виникає зацікавленість у голосуванні саме за того кандидата на посаду ректора ХДМА, який є діючим, адже саме діючий ректор ХДМА має вплив на діючих керівників структурних підрозділів.
Більш того, якщо навіть припустити, що працівники вказаних структурних підрозділів мають право голосу на виборах ректора ХДМА, то фактично саме їх голоси, а не голоси штатних працівників ХДМА і будуть вирішальними на виборах.
Більше того, у відповідності до абзацу 5 та 6 підпункту 6 пункту 4.2.5. статуту ХДМА, «Брати участь у виборах ректора Академії мають право
- кожен науковий, науково-педагогічний та педагогічний штатний працівник АКАДЕМІЇ;
- представники з числа інших штатних працівників, які обираються відповідними працівниками шляхом прямих таємних виборів;
- виборні представники з числа студентів (курсантів), які обираються студентами (курсантами) шляхом прямих таємних виборів.
При цьому загальна кількість (повний склад) наукових, науково-педагогічних та педагогічних працівників АКАДЕМІЇ повинна становити не менше 75 відсотків загальної кількості осіб, які мають право брати участь у виборах; кількість виборних представників з числа інших працівників АКАДЕМІЇ – до 10%, а кількість виборних представників з числа студентів (курсантів) – не менше 15% осіб, які мають право брати участь у виборах.»
Таким чином статутом ХДМА чітко визначено, що право брати участь у виборах ректора мають лише штатні працівники саме Академії, а не Фахового коледжу та Ліцею.
Окрім того, Відокремлений структурний підрозділ «Морський фаховий коледж» Херсонської державної морської академії» та Професійно-морський ліцей Херсонської державної морської академії мають свої окремі штатні розписи затверджені ХДМА, а відповідно і штатних працівників, які не є штатними працівниками ХДМА, а тому у відповідності до п. 4.2.5 статуту ХДМА не мають права голосу на виборах ректора.

Таким чином виникає питання, чи приймають участь у голосуванні на виборах ректора Херсонської державної морської академії працівники Відокремленого структурного підрозділу «Морський фаховий коледж Херсонської державної морської академії» та працівники Професійно-морського ліцею Херсонської державної академії, адже у відповідності до п. 18 Методичних рекомендацій щодо особливостей виборчої системи та порядку обрання керівника закладу вищої освіти, а також у відповідності до п. 4.2.5 статуту ХДМА вони не є тими працівниками, які мають право голосу на виборах ректора саме ХДМА?!

З повагою,

Вікторія

Informzapyt, Міністерство освіти і науки України

2 Attachments

На Ваш лист від 05.05.2023 року повідомляємо таке.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи
державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи
зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що
передбачені Конституцією та законами України.

Частина перша статті 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації»
визначає, що публічна інформація – це відображена та задокументована
будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана
або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх
обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у
володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної
інформації, визначених цим Законом.

Відповідно до положень пункту 1 постанови Пленуму Вищого адміністративного
суду України від 29 вересня 2016 року № 10 «Про практику застосування
адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації»
(далі – постанова Пленуму) визначальним для публічної інформації є те, що
вона заздалегідь зафіксована будь-якими засобами та на будь-яких носіях та
знаходилась у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників
публічної інформації. Не є інформаційним запитом звернення, для відповіді
на яке необхідно створити інформацію, крім випадків, коли розпорядник
інформації не володіє запитуваною інформацією, але зобов’язаний нею
володіти.

Також звертаємо Вашу увагу, що відповідно до частини п’ятої статті 19
Закону України «Про доступ до публічної інформації» запит на інформацію
має містити: ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу
електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є; загальний
опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого
зроблено запит, якщо запитувачу це відомо; підпис і дату за умови подання
запиту в письмовій формі.

Окрім того, звертаємо Вашу увагу, що відповідно до частини другої статті 2
Закону України «Про доступ до публічної інформації» цей Закон не
поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються
спеціальним законом, Законом України «Про звернення громадян». У зверненні
громадянина, відповідно до частини сьомої статті 5 Закону України «Про
звернення громадян», має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце
проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження,
пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення
повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В
електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу,
на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші
засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при
надсиланні електронного звернення не вимагається.

 

Враховуючи зазначене, Міністерство освіти і науки України не має правових
підстав для розгляду Вашого листа відповідно до положень та вимог законів
України «Про доступ до публічної інформації» та «Про звернення громадян».

Принагідно зазначаємо, що Ви маєте право звернутися до Міністерства освіти
і науки України із запитом на інформацію або зі зверненням громадянина
відповідно до положень діючого законодавства.

 

 

Відділ планування, зв`язків з громадськістю та доступу до публічної
інформації

директорату європейської інтеграції, бюджетування та узгодження політик
МОН

[1]cid:image001.jpg@01D8708A.01CE3A80

 

 

 

 

показати цитоване