Орган приватизації комунального майна

Нам невідомо, чи відповідь на цей запит була інформативною. Якщо ви Людмила Линник, будь ласка, авторизуйтесь і вкажіть, наскільки успішним був запит.
Людмила Линник

Доброго дня!

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
Відповідно до ст. 6 Закону № 2269 субєктами приватизації є, зокрема:
1) державні органи приватизації. Єдину систему державних органів приватизації становлять ФДМУ, його регіональні відділення та представництва у районах і містах, органи приватизації в АР Крим (ч. 1 ст. 7 Закону № 2269).
2) місцеві ради, органи приватизації територіальних громад. Відповідно до ч. 6 ст. 3 Закону № 2269 приватизація майна, що перебуває у комунальній власності, здійснюється органами місцевого самоврядування - місцевими радами, органами приватизації територіальних громад.
Тобто місцева рада може сама займатись цим процесом чи утворити орган приватизації або покласти його функції на відповідний самостійний структурний підрозділ (наприклад, управління комунального майна і приватизації тощо)?
При цьому, у випадку утворення такого органу його функції та функції відповідної місцевої ради у процесі приватизації мають бути прописані в місцевому порядку приватизації комунального майна, затвердженому рішенням такої ради чи іншому документі? Адже власником комунального майна є саме місцева рада і, як видно з аналізу норм Закону № 2269 та Закону про МС, саме вона приймає ключові і остаточні рішення в процесі приватизації. Так само саме місцева рада є стороною – продавцем при укладанні відповідного договору купівлі продажу.
Тож аби встановити єдину прозору процедуру включення об’єктів комунальної власності до відповідних переліків, місцевим радам можна розробити власні порядки де визначити орган приватизації, його повноваження, особливості приватизації комунального майна, які не повинні змінювали встановлені Законом № 2269 правила, а лише уточнювали деякі процедурні питання.
Однак ДРС у цьому питанні виявляє різнобічні думки. Так, на сайті служби є росяснення https://www.drs.gov.ua/regulatory_policy... де ДРС допускає наявність місцевого порядку. Але в листі № 2857/20-23 від 14.07.2023 р. висловлює протилежну думку.
Тож, який орган може бути органом приватизації комунального майна. В ст. 6 Закону № 2269 фразу "місцеві ради, органи приватизації територіальних громад" слід читати через кому чи мається на увазі пояснення місцеві ради це органи приватизації тергромад? А якщо ради можуть визначити інші органи (свої структурні підрозділи чи виконком) органом приватизації, то яким докуменом це має засвідчитись та яким обсягом повноважень наділяються ці органи?

З повагою,

Людмила Линник

Ірина Юріївна КОРНІЄНКО, Фонд державного майна України

1 Attachment