Надати копії бюджетних запитів Державного агентства України з питань кіно на 2024 рік

Денис Іванов

Доброго дня!
Відповідно до пп. 12, 23 п. 4 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року №375, Міністерство фінансів України (далі “Мінфін”) відповідно до покладених на нього завдань розробляє в установленому порядку проект закону про Державний бюджет України на відповідний рік, а також проводить аналіз бюджетного запиту, поданого головним розпорядником бюджетних коштів, на предмет його відповідності Бюджетній декларації, а також ефективності використання бюджетних коштів.

Відповідно до п. 12 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу України (далі “БКУ”), бюджетні установи - органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету.

До таких бюджетних установ належить Державне агентство України з питань кіно (далі “Держкіно”). Відповідно до пп. 4 п. 5 Положення про Державне агентство України з питань кіно, затвердженого постановою Кабінетів міністрів України від 17 липня 2014 р. № 277, Держкіно з метою організації своєї діяльності здійснює разом з відповідними центральними органами виконавчої влади контроль за використанням державних коштів, передбачених для реалізації проектів, виконання програм, у тому числі міжнародних.

15.09.2023 Кабінет Міністрів України схвалив проект бюджету України на 2024 рік, де закладено 10,7 млрд грн на сферу культури та медіа, в тому числі вказано фінансування Держкіно.

Відповідно до ч. 3 ст. 36 БКУ, на основі аналізу бюджетних запитів Мінфін готує проект закону про Державний бюджет України (далі “Держбюджет”).

Відповідно до п. 9 ч. 1 ст. 2 БКУ, бюджетний запит - документ, підготовлений головним розпорядником бюджетних коштів, що містить пропозиції до проекту бюджету на плановий бюджетний період з відповідним обґрунтуванням щодо обсягу бюджетних коштів, необхідних для виконання покладених на нього функцій на середньостроковий період, на підставі відповідних граничних показників видатків бюджету та надання кредитів з бюджету.

Враховуючи відсутність у відкритому доступі бюджетних запитів Держкіно на 2024 рік, на основі яких формується Держбюджет України, виникла необхідність звернення до Мінфіну, як регулятора щодо надання відповідної інформації.
Керуючись ст.ст. 3, 5 Закону України «Про доступ до публічної інформації»,

прошу вас:
1. Надати копії бюджетних запитів Державного агентства України з питань кіно на 2024 рік, розрахунки показників, включених до бюджетних запитів та інші підтвердні документи таких бюджетних запитів.
2. Відповідь на запит про публічну інформацію надіслати на електронну пошту [email address].
Якщо надання інформації за цим запитом передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як десять сторінок, чи спричиняє будь-які інші додаткові витрати, будь ласка, повідомте про це за електронною адресою або номером телефону +380503868395. Разом із таким повідомленням просимо надати інформацію про розмір фактичних витрат та спосіб їхнього відшкодування.

Також наголошуємо, що згідно до ч. 2 ст. 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації», відповідь розпорядника інформації про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації.

Отже оприлюднення інформації розпорядником не звільняє його від обов'язку надати публічну інформацію на запит.

Водночас прошу врахувати, що запитувана інформація не є інформацією з обмеженим доступом та зафіксована у формі документу, що не потребує створення нової інформації.

З аналізу ст. 6 Закону України № «Про доступ до публічної інформації» вбачається можливість розпорядника інформації обмежувати доступ до запитуваної інформації виключно в випадках, прямо вказаних в частині 2 цієї статті.

Тобто, розпорядник у відповіді на запит вказує, якому саме з інтересів загрожує розголошення запитуваної інформації, в чому полягає істотність шкоди цим інтересам від її розголошення, чому шкода від оприлюднення такої інформації переважає право громадськості знати цю інформацію. Лише тоді дана відмова буде вважатися обґрунтованою та такою, що здійснена у відповідності до норм вищевказаного Закону України.

З повагою,

Денис Іванов
кінопродюсер