Конфлікт інтересів

Тетяна Волинець

Доброго дня!

На підставі ст.1, 5 ЗУ "Про звернення громадян", які надають право звертатись із зверненнями (в т.ч. електронними) до державних органів, прошу надати розяснення щодо таких питань:

Згідно з ч. 1 ст.1 Закону України «Про запобігання корупції» потенційний конфлікт інтересів - наявність у особи приватного інтересу у сфері, в якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об’єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції» реальний конфлікт інтересів - суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
На підставі ч. 1 ст. 591 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» міський голова, секретар, депутат міської ради бере участь у розгляді, підготовці та прийнятті рішень відповідною радою за умови самостійного публічного оголошення про це під час засідання ради, на якому розглядається відповідне питання.

Відповідно до розділу ІІ. Стандарти професійної етики нотаріуса Правил професійної етики нотаріусів України, затверджених Наказом Міністерства юстиції України 14.03.2013 року № 431/5 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 15 березня 2013 року за № 424/22956 нотаріус повинен, зокрема:
- завжди бути чесним, сумлінним, безкорисливим та неупередженим;

- не вчиняти у своїх інтересах та в інтересах інших осіб дій, які могли б поставити під сумнів неупередженість та незалежність нотаріальної діяльності, скомпрометувати нотаріуса і нотаріальну спільноту в громадській думці, завдати шкоди честі та гідності професії нотаріуса;

- уникати особистої участі в діяльності політичних партій і об’єднань, залучення до політичної діяльності, яке не дозволяє зберегти статус нейтральності, об’єктивності та незалежності професії нотаріуса.

Законом України «Про запобігання корупції» передбачено, що до повноважень Національного агентства належить надання роз’яснень, методичної та консультаційної допомоги з питань застосування актів законодавства з питань етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб.

Склалася ситуація, коли усі договори (додаткові договори, угоди), що стосуються оренди земельних ділянок комунальної власності, посвідчуються тільки у одного приватного нотаріуса, який є депутатом міської ради.

Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи вищенаведене та в рамках Закону України «Про запобігання корупції», та Закону України «Про доступ до публічної інформації» прошу Вас надати на мою електронну адресу наступну інформацію:

- чи буде мати місце конфлікт інтересів (реальний або потенційний) у депутата міської ради при голосуванні ним на сесії міської ради з питань надання земельних ділянок у користування та укладання\поновлення договорів оренди земель комунальної власності, які він в подальшому посвідчує як приватний нотаріус, отримуючи відповідну договірну плату за вчинення нотаріальної дії?

З повагою,

Тетяна Волинець

Національне агентство з питань запобігання корупції

Доброго дня! Національним агентством Ваше звернення не може бути зареєстровано у зв’язку з неналежним оформленням та без дотримання вимог ст. 5 Закону України «Про звернення громадян».
Стаття 5. Вимоги до звернення: У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається. Листи, які надходять через офіційну електронну адресу направляються (прикріпленим файлом) з підписом у сканованому вигляді.

показати цитоване