Біографія Яковенко

До цього запиту є юридичний коментар. Перейти до коментаря

Нам невідомо, чи відповідь на цей запит була інформативною. Якщо ви Denis, будь ласка, авторизуйтесь і вкажіть, наскільки успішним був запит.

Доброго дня!

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):

Копію біографії прокурора Дніпропетровської місцевої прокуратури №4 Яковенко Юлії Ігорівни. Або надайте документи де це зазначено.

З повагою,

Denis Selin (Селін Денис Вікторович)

public, Генеральна Прокуратура України

1 Attachment

Генеральна Прокуратура України

1 Attachment

, Foi+request-56708-30e5591d.

--
,
Public mailto:[email address]

[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]

Юридичний коментар

Коментує Христина Буртник, медіа-юристка ГО "Центр демократії та верховенства права"

Звичайно кожна особа має право на приватність, яке гарантується нормами Конституції України та чинним законодавством. Це право мають також і службові та посадові особи органів влади чи місцевого самоврядування.

Законодавством до конфіденційної інформації про фізичну особу віднесено дані про її національність, освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров'я, а також адреса, дата і місце народження (стаття 11 Закону «Про інформацію»). Деякі із цих відомостей містяться у автобіографіях, які знаходяться у особових справах і перебувають у володінні розпорядників інформації (отже, є публічною інформацією).

Відповідно до частини другої статті 5 Закону «Про захист персональних даних» не є конфіденційною інформацією персональні дані, що стосуються здійснення особою, яка займає посаду, пов’язану з виконанням функцій держави або органів місцевого самоврядування, посадових або службових повноважень.

У даному випадку йдеться не тільки про ім’я посадовця. Більш детально про персональні дані такої категорії осіб роз’яснив Пленум Вищого адміністративного суду України у своїй постанові №10 від 29.09.2016р.: «5.8 … у разі, якщо до посади, пов’язаної з виконанням функцій держави або органів місцевого самоврядування, встановлені кваліфікаційні чи інші обов’язкові для займання цієї посади вимоги, такі як освіта, досвід роботи, знання іноземної мови, відсутність судимості тощо, така інформація не є конфіденційною».

Відповідно до статті 27 Закону «Про прокуратуру» прокурором окружної прокуратури може бути призначений громадянин України, який має вищу юридичну освіту, стаж роботи в галузі права не менше двох років та володіє державною мовою (у цій же статті деталізовано, що саме для цілей цього Закону розуміється під вказаними критеріями). Інші кваліфікаційні вимоги встановлені для зайняття посади прокурора обласної, Генеральної чи Спеціалізованої антикорупційної прокуратури. Також Законом «Про прокуратуру» встановлено, що не може бути призначена на посаду прокурора особа, яка: 1) визнана судом обмежено дієздатною або недієздатною; 2) має захворювання, що перешкоджає виконанню обов’язків прокурора; 3) має незняту чи непогашену судимість або на яку накладалося адміністративне стягнення за вчинення корупційного правопорушення.

У даному випадку у автобіографії відкритою є інформація про:
• університет і спеціальність, яку закінчував прокурор
• відомості про попередню роботу/и у галузі права
• володіння державною мовою

Чи повинен розпорядник інформації надавати автобіографію працівника?

Так, оскільки, як ми з’ясували вище, у таких документах є відкрита інформація. Оскільки, поряд із відкритою інформацією міститься і конфіденційна, розпорядник повинен застосувати «трискладовий тест» до такої інформації (частина друга статті 6 Закону «Про доступ до публічної інформації»), за допомогою, якого вирішити чи переважає суспільний інтерес в розголошенні інформації над захистом права приватності конкретного чиновника.

Якщо суспільний інтерес (відповідно до статті 7 Закону, цей суспільний інтерес повинен полягати в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини) переважає – розпорядник повинен надати окрім відкритої також інформацію щодо якої суспільний інтерес переважає.

Якщо ж переважить інтерес захисту права на приватність – розпорядник повинен надати копію автобіографії, вилучивши при цьому, наприклад шляхом ретушування, конфіденційну інформацію. Це передбачено частиною сьомою статті 6 Закону «Про доступ до публічної інформації».