ПраТ «Київпастранс» у відповіді на інформаційний запит «Доступу до правди» послалося на ст.13 ЗУ «Про доступ до публічної інформації» і написало про те, що не є органом державної влади чи місцевого самоврядування, а отже, не є розпорядником публічної інформації.
Крім того, «Київспецтранс» зазначає, що запитувана інформація не належить до публічної.
У запиті «Доступу» йшлося про те, що питання:
1. У Голосіївському районі встановлено 206 баків для роздільного збору сміття, які обслуговує ПраТ «Київспецтранс». Яку частину з цих баків населення дійсно використовує для роздільного збору сміття? Надати аналогічні дані по Подільському, Святошинському та Оболонському районах.
2. З якими компаніями співпрацює ПраТ «Київспецтранст» у сфері подальшої переробки відсортованого сміття?
3. Куди ПраТ «Київспецкомунтранс» транспортує зібрані (невідсортовані) відходи у місті Києві ?
ПраТ «Київпастранс» працює у Голосіївському, Оболонському, Святошинському і Подільському районах у сфері транспортування сміття. На вивіз сміття компанія має угоди з комунальним підприємством «Київкомунсервіс» виконавчого органу Київської міської державної адміністрації.
Згідно з єдиним реєстром юридичних осіб, засновником ПраТ «Київпастранс» цього підприємства є регіональне відділення фонду державного майна України по місту Києву.
Кінцевий бенефіціарний власник (контролер) відсутній, оскільки засновником є орган державної влади.
Юрист «Центру демократії та верховенства права» Христина Буртник рекомендує подати повторний запит.
Також вона зауважує, що у даному випадку важливо, на які потреби місцева влада виділяє кошти підприємству ПраТ «Київспецтранс».
«Якщо бюджетні кошти виділялись - ПрАТ «Київспецтранс» є розпорядником інформації щодо їх витрачання», - говорить юристка.
«Доступ» нагадує розпорядникові, який не вважає себе розпорядником, ЗУ «Про доступ до публічної інформації», де у ч. 5 ст.6 зазначено, що не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно.
«Відтак у силу частини п’ятої статті 6 закону, - ідеться у Постанові Пленуму ВАСУ, - доступ до інформації щодо розпорядження комунальним підприємством комунальним майном, зокрема, інформація про використання коштів, розподіл доходів від надання послуг (продукції, товарів), виплати заробітної плати працівникам, використання вкладів та дотацій з бюджетів, інші витрати, та прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно, може бути обмежено лише за умов, передбачених частиною п’ятою статті 6 Закону. У цьому контексті така інформація є суспільно необхідною, а комунальні підприємства є її розпорядниками відповідно до пункту 4 частини другої статті 13 Закону».
На головній - скрін із головної сторінки ПраТ Київспецтранс
«Доступ до правди»