«Київспецтранс», що вивозить сміття у Києві, не вважає себе розпорядником публічної інформації

13 вересня 2017 12:02

%d0%b3%d0%be%d0%bb%d0%be%d0%b2%d0%bd%d0%b0

ПраТ «Київпастранс» у відповіді на інформаційний запит «Доступу до правди»  послалося на ст.13 ЗУ «Про доступ до публічної інформації» і написало про те, що не є органом державної влади чи місцевого самоврядування, а отже, не є розпорядником публічної інформації.

Крім того, «Київспецтранс» зазначає, що запитувана інформація не належить до публічної.

У запиті «Доступу» йшлося про те, що питання:

1.                  У Голосіївському районі встановлено 206 баків для роздільного збору сміття, які обслуговує ПраТ «Київспецтранс». Яку частину з цих баків населення дійсно використовує для роздільного збору сміття? Надати аналогічні дані по Подільському, Святошинському та Оболонському районах.

2. З якими компаніями співпрацює ПраТ «Київспецтранст» у сфері подальшої переробки відсортованого сміття?

3. Куди ПраТ «Київспецкомунтранс» транспортує зібрані (невідсортовані) відходи у місті Києві ?

ПраТ «Київпастранс» працює у Голосіївському, Оболонському, Святошинському і Подільському районах у сфері транспортування сміття. На вивіз сміття компанія має угоди з комунальним підприємством «Київкомунсервіс» виконавчого органу Київської міської державної адміністрації.

Згідно з єдиним реєстром юридичних осіб, засновником ПраТ «Київпастранс» цього підприємства є регіональне відділення фонду державного майна України по місту Києву.

Кінцевий бенефіціарний власник (контролер) відсутній, оскільки засновником є орган державної влади.

Юрист «Центру демократії та верховенства права» Христина Буртник рекомендує подати повторний запит.

Також вона зауважує, що у даному випадку важливо, на які потреби місцева влада виділяє кошти підприємству ПраТ «Київспецтранс».

«Якщо бюджетні кошти виділялись - ПрАТ «Київспецтранс» є розпорядником інформації щодо їх витрачання», - говорить юристка.

«Доступ» нагадує розпорядникові, який не вважає себе розпорядником, ЗУ «Про доступ до публічної інформації», де у ч. 5 ст.6 зазначено, що не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно.

«Відтак у силу частини п’ятої статті 6 закону, - ідеться у Постанові Пленуму ВАСУ, - доступ до інформації щодо розпорядження комунальним підприємством комунальним майном, зокрема, інформація про використання коштів, розподіл доходів від надання послуг (продукції, товарів), виплати заробітної плати працівникам, використання вкладів та дотацій з бюджетів, інші витрати, та прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно, може бути обмежено лише за умов, передбачених частиною п’ятою статті 6  Закону. У цьому контексті така інформація є суспільно необхідною, а комунальні підприємства є її розпорядниками відповідно до пункту 4 частини другої статті 13 Закону».

На головній - скрін із головної сторінки ПраТ Київспецтранс

«Доступ до правди»