Здійснення прозорого контролю за діяльністю служб у справах дітей, що вчиняють безкарне беззаконня.

Дарія Яковлєва

Доброго дня!

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», прошу надати наступну інформацію (наступні документи):

У зв'язку з тривалим періодом відсутності будь-якого контролю, атестації, та з подачею Вам мого запиту від 24 Червня 2022 року, в якому зазначені грубі порушення в діяльності різних служб, зокрема і служби у справах дітей Нетішинської ОТГ, прошу надати інформацію:

1. Чи передавався даний запит, інформація до Національної соціальної сервісної служби України з метою перевірки всіх служб і виправлення, попередження порушень;

2. Графік планової (позапланової) перевірки служби у справах дітей Нетішинської ОТГ з боку Національної соціальної сервісної служби України (не обласного представництва) та графіки(дати, об'єми) перевірки за попередні 5 років;

3. Графік-план атестації за період 2022-2024 роки керівництва служби у справах дітей Нетішинської ОТГ, голови Нетішинської комісії з питань захисту прав дитини;

4. Висновки Національної соціальної сервісної служби України щодо виявлених порушень за період 2020-2023 роки служби у справах дітей Нетішинської ОТГ, голови Нетішинської комісії з питань захисту прав дитини.

5. Інформацію чи діє (якщо так то і контакти) при Мінсоцполітиці та при Нацсоцслужбі громадські ради.

------------------
Додатки:

Копії запитів із задукоментованими порушеннями:

На адресу Мінсоцполітики:

dostup.pravda.com.ua/request/zlovzhivannia_sluzhbi_u_spravakh#incoming-360789
..........................

На адресу служб захисту прав дітей облдержадмінстрації (нею ОБ'ЄКТИВНА перевірка не здійснювалася):

Інформацію від Служби у справах дітей Хмельницької обласної державної адміністрації про результати останньої перевірки (рекомендацій) діяльності служби у справах дітей Нетішинської ОТГ оскільки останнім часом вжиті даною службою заходи вражають необ’єктивністю, невідповідністю вимогам законодавства, вседозволеністю.

Наприклад 03.03.2022 службою складено акт проведення оцінки рівня безпеки дитини в якому більше 95% факторів , що негативно впливають на рівень безпеки - відсутні, тобто об’єктивні причини безстрокового вилучення дитини відсутні, проте у висновках щодо рівня безпеки із чотирьох можливих оцінок вказана максимально негативна оцінка із негайним безстроковим відбиранням дитини та передачею її бабі. Водночас від служби надані усні вказівки перешкоджати спілкуванню батьків з дитиною і в разі їх бажання тимчасово спілкуватися окремо від баби служба наполягає викликати поліцію, незважаючи що рішення суду не було на той час. Крім того, ця служба протягнула потрібне їй рішення виконкому про безстрокове відбирання дитини; водночас приховала, тобто не ознайомила з цим так званим актом батьків, ще раніше приховувала і не надавала до відома різні замовні скарги високопоставлених скаржників складені в умовах конфлікту інтересів. Як їм відомо, батько на тривалий час дитину самотню не залишав і не мав такого наміру, його помилково тимчасово позбавили волі органи дізнання і не надавали змоги зв’язатися телефоном з дитиною. Служба мала змогу тимчасово прилаштувати дитину чи передати її бабі без влаштування цього беззаконня. Також зафіксовані факти обкрадання будівлі, майна батька в період навідування комісії, що складала акт і відбирала дитину (викрадено навіть нову електроплитку!).

В інших правовідносинах, де їх принципова завзятість і активна робота навпаки потрібна разом з виконкомом, ця служба і орган опіки демонструють повну байдужість і холоднокровну бездіяльність. Наприклад кожних два роки багато дітей-інвалідів змушені проходити судово-психіатричні експертизи у обласній психіатричній лікарні з метою встановлення (продовження) опіки, для чого батькам потрібна допомога у спеціальному транспортному сполученні, організації подачі до суду відповідних клопотань, супровід справ. Батьки змушені самі оплачувати послуги адвокатів, де третьою стороною по справі проходять дані органи, змушені шукати спец.транспорт і платити шалені кошти замість того, щоб ці кошти використати на лікування. Організацію юридичного процесу, транспортного сполучення із залученням спец.транспорту на таку значну відстань, щоб мінімізувати для таких громадян ризики (отримання додаткових стресів) мають служба у справах дітей (орган опіки) спільно із виконавчим комітетом, проте цього не роблять і не інформують батьків про те, що вони зобов’язані у цих ситуаціях брати ініціативу на себе.

Відповіді надати у відповідності зазначених пунктів даного запиту.

З повагою, Дарія Яковлєва