зарплати директори КП Кривого Рогу

До цього запиту є юридичний коментар. Перейти до коментаря

Доброго дня!

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):

1 Просимо вказати яку заробітну плату у січні 2020 року та лютому 2020 року отримали усі директори (гендиректори) та їхні заступники таких комунальних підприємств Кривого Рогу:

Комунальне підприємство «Сансервіс»
Комунальне підприємство "Ритуал Сервіс Плюс"
Комунальне підприємство "Криворіжкнига"
Комунальне підприємство "Криворізька муніципальна гвардія"
Комунальне підприємство "Автобаза №1"
Комунальне підприємство "Міжнародний аеропорт Кривий Ріг"
Комунальне підприємство "Міський тролейбус"
Комунальне підприємство "Швидкісний трамвай"
Комунальне підприємство "Криворізький академічний міський театр драми та музичної комедії імені Тараса Шевченка"
Комунальне підприємство "Фармація"
Комунальне підприємство "Аварійно-рятувальна мобільна служба рятування на воді"
Комунальне підприємство "Криворізький академічний міський театр музично-пластичних мистецтв АКАДЕМІЯ РУХУ"
Комунальне підприємство "Жовтнева районна друкарня"
Комунальне підприємство "Букініст":
Комунальне підприємство "Редакція міського літературно-художнього і публіцистичного альманаху "Саксагань"
Комунальне підприємство "Парк культури і відпочинку ім. Богдана Хмельницького"
Комунальне підприємство "Криворізький міський театр ляльок"
Комунальне підприємство "Центр електронних платежів"
Комунальне підприємство ТРК "Рудана"

2 Просимо вказати премії, надбавки тощо, які отримали усі керівники (та їх виконуючі обов'язки у разі відсутності)

З повагою,

Софія Миколівна Скиба

Криворізька міська рада

Посилання

Юридичний коментар

Коментує Тетяна Олексіюк, експертка з доступу до інформації

Щодо відмова Криворізької міської ради надати інформацію у відповідь на запит слід зазначити наступне.
Запитувачка попросила надати інформацію про розмір заробітної плати директорів та заступників директорів комунальних підприємств Кривого Рогу (наведено перелік комунальних підприємств) разом з преміями та надбавками за січень та лютий 2020 року. Криворізька міська рада відмовила у наданні інформації з посиланням на те, що комунальні підприємства є самостійними суб’єктами господарювання та самостійно здійснюють нарахування заробітної плати.

Постанова Пленуму Вищого адміністративного суду України №10 від 29 вересня 2016 року з цього приводу у пункті 2.4. зазначає:
«Відтак у силу частини п'ятої статті 6 Закону № 2939-VI (Закону України "Про доступ до публічної інформації") доступ до інформації щодо розпорядження комунальним підприємством комунальним майном, зокрема, інформація про використання коштів, розподіл доходів від надання послуг (продукції, товарів), виплати заробітної плати працівникам, використання вкладів та дотацій з бюджетів, інші витрати, та прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно, може бути обмежено лише за умов, передбачених частиною п'ятою статті 6 Закону № 2939-VI.

У цьому контексті така інформація є суспільно необхідною, а комунальні підприємства є її розпорядниками відповідно до пункту 4 частини другої статті 13 Закону № 2939-VI»

Тобто інформація про розмір виплат директорам та їх заступникам разом із їх прізвищами, іменами та по батькові є публічною і повинна надаватися у відповідь на запит. Проте, у випадку цього запиту, Криворізька міська рада може не мати у цей момент саме того обсягу інформації, який був запитаний.

Комунальне підприємство на підставі статті 78 Господарського кодексу України утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління. Комунальні підприємства та їх керівники щорічно звітуються перед власником – громадою міста та органом місцевого самоврядування. Крім того орган місцевого самоврядування затверджує розмір заробітної плати керівників комунальних підприємств та часто - штатні розклади комунальних підприємств.

Проте, скоріше за все, міська рада дійсно не володіє поточною інформацією про виплати заробітних плат. Тобто, якби запитувачка запитала інформацію про розмір виплат за 2019 рік, то така інформація скоріше за все у міської ради є, адже комунальні підприємства прозвітували органу місцевого самоврядування про результати своєї роботи за минулий рік. А от щодо розміру виплат за січень-лютий 2020 року у міської ради інформації може ще не бути.

Навіть якщо міська рада не має в своєму розпорядженні такої інформації, вона зобов’язана була переслати ці запити за належністю до відповідних комунальних підприємств на підставі частини 3 статті 22 Закону України "Про доступ до публічної інформації", яка передбачає: «Розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов'язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача.»

Така поведінка міської ради не свідчить про добросовісне відношення до виконання обов’язків щодо доступу до публічної інформації. Проте, Кодекс України про адміністративні правопорушення не містить такої підстави для відповідальності, як не пересилання запиту належному розпорядникові, тому оскаржувати відмову Криворізької міської ради у відповідь на цей запит наразі безперспективно.
Раджу запитувачці подати такий запит до кожного окремого комунального підприємства і підсилити аргументацію в запиті нормами з Постанови Пленуму ВАСУ, які наведені вище.