Заплата мера Харкова

До цього запиту є юридичний коментар. Перейти до коментаря

Нам невідомо, чи відповідь на цей запит була інформативною. Якщо ви Синовець Олег Олександрович, будь ласка, авторизуйтесь і вкажіть, наскільки успішним був запит.
Синовець Олег Олександрович

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати інформацію про заробітну плату міського голови Г. Кернеса від 01.01.2019 по 31.12.2019р включаючи матеріальну допомогу, премії, доплати, надбавки, лікарняні, відпускні, тощо.

З повагою,
Синовець Олег

Харківська міська рада

1 Attachment

Юридичний коментар

Віта Володовська, медіа-юристка ГО "Лабораторія цифрової безпеки"

Розпорядник інформації у цьому випадку неправомірно обмежив доступ до публічної інформації.

Так, у своїй відповіді Харківська міська рада посилається на Рішення Конституційного Суду України від 20 січня 2012 року № 2-рп/2012, зокрема на пункт: «Положення частини другої статті 32 Основного Закону України передбачають вичерпні підстави можливого правомірного втручання в особисте та сімейне життя особи (в тому числі й тієї, яка займає посаду, пов’язану з функціями держави або органів місцевого самоврядування, та членів її сім’ї). Такими підставами є: згода особи на збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації стосовно неї, а також, у разі відсутності такої згоди, випадки, визначені законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.

При цьому, розпорядник зазначає, що «не належать до інформації з обмеженим доступом ЛИШЕ персональні дані, зазначені у декларації особи..». Такий висновок не відповідає дійсності, адже чинне українське законодавство містить низку норм, які прямо вимагають відкритості персональної інформації (наприклад, стаття 21 Закону України «Про інформацію», стаття 60 Закону України «Про запобігання корупції», стаття 11 Закону України « Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» та ін.).

Серед таких норм - частина 5 статті 6 Закону «Про доступ до публічної інформації», відповідно до якої «не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно» . Вказану інформацію може бути обмежено в доступі, лише коли оприлюднення або надання такої інформації може завдати шкоди інтересам національної безпеки, оборони, розслідуванню чи запобіганню злочину.

Таким чином, у даній ситуації, відкритість інформації про заробітну плату та інші виплати міському голові, встановлена законом і отримання його згоди на розкриття такої інформації не потрібне.