Визначення стажу роботи на науково-педагогічних посадах для отримання вченого звання доцента

Олексій Присяжнюк

Доброго дня!

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
роз’яснення, щодо п.п.2, п.5, р. ІІ Порядку присвоєння вчених звань науковим і науково-педагогічним працівникам, затв. Наказом Міністерства освіти і науки України від 14.01.2016 р. №13 (Із змінами і доповненнями, внесеними наказами Міністерства освіти і науки України від 6 лютого 2017 року N 174, від 17 березня 2021 року N 322), а саме: «період роботи яких на посадах асистента, викладача, старшого викладача, доцента, професора, завідувача (начальника або його заступника) кафедри становить не менше ніж п'ять навчальних років, у тому числі останній календарний рік на одній кафедрі (в одному вищому навчальному закладі), зокрема за сумісництвом або за трудовим договором (контрактом) з погодинною оплатою».
16.09.2014 року був прийнятий на посаду доцента кафедри на умовах строкового трудового договору. На той момент не мав науково-педагогічного стажу, однак був прийнятий для забезпечення освітнього процесу відповідно до ч.12 ст. 55 Закону України «Про вищу освіту» від 01.07.2014 р. № 1556-VII,
З того часу до сьогодні працюю на цій самій посаді доцента кафедри, тричі (у 2015, 2018 та 2020 рр.) проходив обрання за конкурсом. Загалом станом на сьогодні маю стаж роботи на науково-педагогічних посадах 8 років і 5 місяців.
Чи можу я подавати документи на отримання вченого звання доцента? Чи є перешкодою той факт, що на момент першого прийняття на посаду в мене не було науково-педагогічного стажу?
З повагою,
Олексій Присяжнюк
мешкаю: 65123, м. Одеса, С. Палія, 109/2, кв. 69
E-mail: [email address]
Тел. 0671940687
24.03.2023 підпис

informzapyt, Міністерство освіти і науки України

На Ваш лист від 24.03.2023 року повідомляємо таке.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частина перша статті 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» визначає, що публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.
Відповідно до положень пункту 1 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 29 вересня 2016 року № 10 «Про практику застосування адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації» (далі – постанова Пленуму) визначальним для публічної інформації є те, що вона заздалегідь зафіксована будь-якими засобами та на будь-яких носіях та знаходилась у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації. Не є інформаційним запитом звернення, для відповіді на яке необхідно створити інформацію, крім випадків, коли розпорядник інформації не володіє запитуваною інформацією, але зобов’язаний нею володіти.
Також звертаємо Вашу увагу, що відповідно до частини п’ятої статті 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації» запит на інформацію має містити: ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є; загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо; підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
Окрім того, звертаємо Вашу увагу, що відповідно до частини другої статті 2 Закону України «Про доступ до публічної інформації» цей Закон не поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом, Законом України «Про звернення громадян». У зверненні громадянина, відповідно до частини сьомої статті 5 Закону України «Про звернення громадян», має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

Враховуючи зазначене, Міністерство освіти і науки України не має правових підстав для розгляду Вашого листа відповідно до положень та вимог законів України «Про доступ до публічної інформації» та «Про звернення громадян».
Принагідно зазначаємо, що Ви маєте право звернутися до Міністерства освіти і науки України із запитом на інформацію або зі зверненням громадянина відповідно до положень діючого законодавства.

Відділ планування, зв’язків з громадськістю та доступу до публічної інформації
директорату європейської інтеграції, бюджетування та узгодження політик

показати цитоване