Виконання ст. ст. 81 та 86 ЗУ "Про прокуратуру"

Мєдвєдєв Сергій Іванович

Доброго дня!

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
14.10.2014 Верховною Радою України був прийнятий Закон України "Про прокуратуру". Цей Закон набрав чинності з 15 липня 2015 року.
Впродовж 5 !!! років існування цього Закону його стаття 81 – "Заробітна плата прокурора", яка починає Розділ IX Соціальне та матеріально-побутове забезпечення прокурора та інших працівників органів прокуратури, тричі доповнювалася та уточнювалася, але жодного разу її дія не скасовувалася чи призупинялася.
За цей же час стаття 86, цього ж Закону, - "Пенсійне забезпечення працівників прокуратури" 6 разів піддавалася змінам, і це при тому, що центральні органи виконавчої влади України жодного разу її не виконували, особливо її частину 20, щодо перерахунку призначених пенсій у зв'язку з підвищенням заробітної плати.
Рішенням Конституційного Суду України від 13 грудня 2019 року № 7-р(ІІ)/2019 за конституційними скаргами Данилюка Степана Івановича та Литвиненка Олексія Івановича встановлено:
"Визнати таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним), положення частини двадцятої статті 86 Закону України "Про прокуратуру" від 14 жовтня 2014 року № 1697-УІІ зі змінами, яким передбачено, що умови та порядок перерахунку призначених пенсій працівникам прокуратури визначаються Кабінетом Міністрів України.
2. Положення частини двадцятої статті 86 Закону України "Про прокуратуру" від 14 жовтня 2014 року № 1697-УІІ зі змінами, визнане неконституційним, втрачає чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України цього Рішення.
3. Установити такий порядок виконання цього Рішення:
- частина двадцята статті 86 Закону України "Про прокуратуру" від 14 жовтня 2014 року № 1697-УІІ зі змінами не підлягає застосуванню з дня ухвалення Конституційним Судом України цього Рішення;
- частина двадцята статті 86 Закону України "Про прокуратуру" від 14 жовтня 2014 року № 1697-УІІ підлягає застосуванню в первинній редакції…"
Відповідно до частини другої статті 152 Конституції України: "Закони, інші акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність, якщо інше не встановлено самим рішенням, але не раніше дня його ухвалення".
Всі питання щодо підстав і порядку перерахування пенсій працівникам прокуратури врегульовані Конституцією України, профільним законом та рішенням КСУ від 13.12.2019. і За таких обставин, будь-які перешкоди для прийняття законного рішення при здійсненні такого перерахунку відсутні.
Незважаючи на те, що з дня ухвалення Конституційним Судом України Рішенням від 13 грудня 2019 року № 7-р(ІІ)/2019, пройшло вже скоро 7 !!! місяців, а права, як працівників Прокуратури України, так і пенсіонерів – ветеранів органів прокуратури порушуються і надалі.
Зокрема:
- прокурорам прокуратур ВСІХ РІВНІВ не виплачується заробітна плата, встановлена Законом, а не нікчемними – неконституційними постановами Уряду;
- прокурорами областей пенсіонерам – ветеранам органів прокуратури не видаються навіть довідки про розмір заробітної плати та її складових, які враховуються при перерахунку пенсії у зв'язку із зміною оплати праці, на день з якого пенсіонер вважає необхідним для використання свого права!!!, не обов'язку, на перерахунок пенсії;
- управління Пенсійного Фонду України безпідставно та у супереч чинному законодавству України, і Вам про це чудово відомо, відмовляють пенсіонерам прокуратури у перерахунку раніше призначених пенсій.

З огляду на викладене, керуючись вимогами п.2 ч.1 ст.5; ч.5 ст.6; ст.13; ст.19 Закону України "Про доступ до публічної інформації", прошу надати наступну інформацію і відповідні документи з наступних питань:

1. Що було зроблено, у 2015 – 2020 роках, керівництвом Генеральної прокуратури України, а зараз Офісом Генерального прокурора, в тому числі і як роботодавцем, задля виконання вимог і приписів статті 81 Закону України "Про прокуратуру", щодо порядку оплати праці прокурорів.
У разі, якщо з боку Генеральної прокуратури чи Офісу Генерального прокурора, вчинялися певні дії задля виконання державою, в особі Уряду, вищезгаданої статті 81 Закону, які мали бути зафіксовані відповідними документами, надати копії цих документів.
Якщо ні, то надати інформацію хто, коли і яку відповідальність поніс за свою бездіяльність.
2. Чи існують Накази Генерального прокурора про затвердження штатного розкладу Генеральної прокуратури, Офісу Генерального прокурора та підпорядкованих прокуратур аж до місцевих прокуратур?
Якщо так, то прошу надати копії цих наказів.
Якщо ні, то надати інформацію чому питання штатного розкладу досі неврегульовані та хто, коли і яку відповідальність поніс за свою бездіяльність.
3. Чи приведені посад працівників прокуратури, що прирівнюються до відповідної групи оплати праці, на кшталт: Старший помічник прокурора, старший помічник військового прокурора, старший прокурор прокуратури (ЗУ "Про Прокуратуру" від 05.11.1991 № 1789-ХІІ) Начальник відділу (ЗУ від 14.10.2014 № 1697-VII) Начальник відділу (ЗУ від 14.10.2014 № 1697-VII із змінами відповідно до ЗУ від 19 вересня 2019 року № 113-IX).
Якщо так, то прошу надати копію такого рішення.
Якщо ні, то надати інформацію хто, коли і яку відповідальність поніс за свою бездіяльність. (Посилання на відсутність штатних розкладів підпорядкованих прокуратур не приймається, оскільки їх копії направляються до вищестоящих прокуратур.)
5. Чи зверталася Генеральна прокуратура України і Офіс Генерального прокурора до суду з позовною заявою до Уряду задля відстоювання законних прав працюючих прокурорів та пенсіонерів – ветеранів органів прокуратури з питань, встановлених Конституцією України та Законом України "Про Прокуратуру", щодо їх соціальних прав та соціального захисту.
6. Яку мету переслідувало ОГП розробляючи і видаючи пенсіонерам, з числа колишніх працівників центрального апарату Генеральної прокуратури, аж 3 види довідок і яка реакція офісу на той факт, що ПФУ відмовляє в перерахунку за довідками по 657 посилаючись "на невірно вказаний термін нарахування" та вимагає після 01.01.2020 в той час як підлеглі прокуратури відмовляються видавати довідки саме на цю дату чи іншу, але після Рішення Конституційного Суду"?
7. Чи не вбачає Офіс Генерального прокурора, не просто в бездіяльності Уряду України щодо виконання Рішенням Конституційного Суду України від 13 грудня 2019 року № 7-р(ІІ)/2019, а в суцільній блокаді його виконання відповідними міністрами – членами Кабміну, ознак злочину, передбаченого частини 4 статті статі 382 КК України?
8. Чи слід розуміти позицію Генеральної прокуратури України та Офісу Генерального прокурора, а саме їх бездіяльність з питань виконання державою, в особі Уряду, вимог та приписів статей 81 та 86 Закону України "Про Прокуратуру" як таку, яка каже працюючим прокурорам: "Працюйте, як хочете заробляйте, але на пенсію не розраховуйте. Забезпечуйте собі достойне життя в старості поки працюєте".

З повагою,

Мєдвєдєв Сергій Іванович

zvern, Генеральна Прокуратура України

2 Attachments

Генеральна Прокуратура України

4 Attachments