Відрахування за порушення договору про навчання для осіб що навчаються за кошти фізичних, юридичних осіб

Падєрін Володимир

Доброго дня!

Листом №1/3404-2022 від 10.02.2022 Міністерство освіти і науки України рекомендувало керівникам закладів фахової, передвищої, вищої освіти вжити заходів щодо реструктуризації або відтермінування оплати за надання освітніх послуг та за проживання в гуртожитку через настання обставин непереборної сили з 24 лютого 2022 року до припинення чи скасування воєнного стану в Україні також було рекомендовано не нараховувати пеню.

На жаль, в деяких ЗВО України студентам погрожують відрахування, виселенням з гуртожитку, не поселенням на наступний н.р. рік до гуртожитку або не переведенням на наступний курс за несплату освітніх послуг або проживання у гуртожитку за парні семестри 2021-2022 н.р.

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):

1)Чи можна відрахувати, виселити з гуртожитку, не поселити на наступний н.р. або не перевести на наступний курс студентів за такі порушення умов договорів, що здобувачі освіти уклали із ЗВО: несплата освітніх послуг, несплата проживання у гуртожитку під час дії воєнного стану (у зв'язку із настанням обставин непереборної сили)?

2)Роз'яснити та донести до відома керівників закладів фахової, передвищої, вищої освіти механізми можливої реструктуризації або відтермінування оплати за надання освітніх послуг, проживання у гуртожитку у зв'язку із неможливістю їх сплатити через обставини непереборної сили.

3)Контролювати в межах повноважень випадки відрахувань студентів з закладів освіти за несплату освітніх послуг під час дії обставин непереборної сили в Україні.

З повагою,
Падєрін Володимир

Informzapyt, Міністерство освіти і науки України

1 Attachment

На Ваш лист від 24.05.2022 року повідомляємо таке.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи
державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи
зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що
передбачені Конституцією та законами України.

Частина перша статті 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації»
визначає, що публічна інформація – це відображена та задокументована
будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана
або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх
обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у
володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної
інформації, визначених цим Законом.

Відповідно до положень пункту 1 постанови Пленуму Вищого адміністративного
суду України від 29 вересня 2016 року № 10 «Про практику застосування
адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації»
(далі – постанова Пленуму) визначальним для публічної інформації є те, що
вона заздалегідь зафіксована будь-якими засобами та на будь-яких носіях та
знаходилась у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників
публічної інформації. Не є інформаційним запитом звернення, для відповіді
на яке необхідно створити інформацію, крім випадків, коли розпорядник
інформації не володіє запитуваною інформацією, але зобов’язаний нею
володіти.

Також звертаємо Вашу увагу, що відповідно до частини п’ятої статті 19
Закону України «Про доступ до публічної інформації» запит на інформацію
має містити: ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу
електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є; загальний
опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого
зроблено запит, якщо запитувачу це відомо; підпис і дату за умови подання
запиту в письмовій формі.

Окрім того, звертаємо Вашу увагу, що відповідно до частини другої статті 2
Закону України «Про доступ до публічної інформації» цей Закон не
поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються
спеціальним законом, Законом України «Про звернення громадян». У зверненні
громадянина, відповідно до частини сьомої статті 5 Закону України «Про
звернення громадян», має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце
проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження,
пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення
повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В
електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу,
на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші
засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при
надсиланні електронного звернення не вимагається.

Враховуючи зазначене, Міністерство освіти і науки України не має правових
підстав для розгляду Вашого листа відповідно до положень та вимог законів
України «Про доступ до публічної інформації» та «Про звернення громадян».

 

Відділ планування, зв’язків з громадськістю та доступу до публічної
інформації
директорату європейської інтеграції, бюджетування та узгодження політик

 

 

показати цитоване