Відеоспостереження

Нам невідомо, чи відповідь на цей запит була інформативною. Якщо ви Іван Скринець, будь ласка, авторизуйтесь і вкажіть, наскільки успішним був запит.
Іван Скринець

Доброго дня!

Конвенція про захист прав і основоположних свобод людини у статті 8 гарантує право особи на приватне життя. Наступний базовий європейський стандарт є Конвенція Ради Європи №108 про захист осіб у зв’язку з автоматизованою обробкою персональних даних (далі – Конвенція №108), яка ратифікована Законом України від 06.07.2010 №2438-VI. Конвенції зазначає наступне: звукозапис, зображення відносяться до персональних даних з відповідним захистом, якщо вони містять інформацію про фізичну особу за якою таку особу можна ідентифікувати прямо чи опосередковано.
Крім цього Європейським Комітетом з питань правової співпраці (ЄКПС) Ради Європи 20-23 травня 2003 р. були затверджені Керівні принципи щодо захисту осіб відносно збору та обробки даних засобами відеоспостереження. Відповідно до згаданих принципів будь-яка діяльність щодо відеоспостереження здійснюється на підставі засад, необхідних для забезпечення відповідності діяльності принципам захисту даних, зокрема:
- відеоспостереження повинно вестись лише у разі, якщо, залежно від обставин, не можна досягнути мети іншими заходами, які у меншій мірі втручаються у приватне життя осіб, та якщо тільки альтернативні заходи не призведуть до непропорційних витрат;
- якщо мета відеоспостереження не передбачає можливості ідентифікації осіб, відеоспостереження повинно відбуватися у спосіб, який не дозволяє ідентифікувати осіб;
- необхідно утримуватись від заходів відеоспостереження, якщо обробка персональних даних може призвести до дискримінації певних суб'єктів персональних даних чи груп суб'єктів персональних даних виключно на підставі їх політичних переконань, віросповідання, здоров'я чи сексуального життя, расового або етнічного походження;
- належним чином повинна забезпечуватись поінформованість суб’єкта персональних даних про те, що
а) відбувається ведення відеоспостереження
б) наочність мети відеоспостереження та назви контролера (в розумінні українського законодавства – володільця бази персональних даних).

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію:

- чи вважає Генеральна прокуратура України законним відеоспостереження і відеофіксацію громадян України без їхнього явного дозволу;
- чи вважає Генеральна прокуратура України законним використання згаданих відеозаписів для розпізнавання облич громадян України без їхнього явного дозволу;
- які заходи Генеральна прокуратура України вживає для запобігання протиправному використанню згаданих відеозаписів.

З повагою,

Іван Скринець

public, Генеральна Прокуратура України

1 Attachment