Управління ОСББ

Драганов Станіслав Сергійович

Шановний Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства,

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи).
Стаття 13 Закону № 2866-III встановлює: якщо функції з управління багатоквартирним будинком за рішенням загальних зборів об'єднання передано керуючому, відносини з управління регулюються договором, укладеним між об'єднанням і керуючим, умови якого повинні відповідати умовам типового договору, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства.
Законом № 2866-III питання ціни послуг не врегульовано. Законом України № №1875-IV послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуги з управління будинком розглядаються як самостійні види житлово-комунальних послуг. При цьому ціна на послугу з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій є регульованою, а договори з їх надання повинні укладатися з кожним споживачем за формою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 р № 529. Відповідно, і передбачені Законом № 1875 -IV положення про послуги з управління будинком, спорудою або групою будинків не містять норм про включення до їх складу послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.

Оскільки зміст послуги управителя з управління будинків, передбаченої Законом № 417-VIII, на законодавчому рівні не конкретизовано і не прирівняне до жодної з вищенаведених двох груп житлово-комунальних послуг, то тільки виходячи із загальної логіки і системного аналізу норм Закону № 417-VIII , можна зробити висновок, що послуги керуючого таки полягають в утриманні їм будинку та прибудинкової території, з чим погоджується і Мінрегіон у вищезгаданому листі.

В умовах відсутності в законодавстві прямої вказівки на те, що ціни на послуги керуючого є регульованими, підстав вважати їх такими, на наш погляд, немає. Більш того, виходячи з норм Закону № 417-VIII, для залучення ОСББ керуючого необхідний лише один договір між цими суб'єктами. У свою чергу, з вищенаведених норм Закону № №1875-IV випливає необхідність укладення договорів про утримання будинку та прибудинкової території з кожним споживачем.

Дотримуючись положень Законів № 2866-III та № 417-VIII, чи можемо ми вважати, що:
1. договір з керуючим не повинен підписуватися з кожним співвласником окремо - достатньо підпису уповноваженої особи ОСББ, яке має таке відповідно до статуту або рішенням зборів засновників, оформленого відповідним протоколом.
2. ціна в договорі про надання послуг з управління багатоквартирним будинком не є регульованою, а визначається сторонами шляхом укладення договору з уповноваженою особою ОСББ
3. даний договір є обов'язковим для виконання всіма співвласниками, навіть тими, хто був проти залучення керуючого або утримався.
4. чи в договорі з керуючим відрегулювати питання можливості залучення їм субпідрядних організацій для виконання окремих видів робіт. Чи потрібно на це згоду ОСББ?
5. можна закріпити обов'язок ОСББ письмово повідомити керівника про претензії щодо якості послуг і права притримати подальшу оплату його послуг до усунення таких претензій

З повагою,

Драганов Станіслав Сергійович

Олійник Наталія Федорівна, Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства

1 Attachment

Драганов Станіслав Сергійович

Шановний Олійник Наталія Федорівна,

Дякую. Відповідь отримано.

З повагою,

Драганов Станіслав Сергійович