тарифи органів БТІ

Доброго дня!

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):

Розпорядженням КМДА від 16.11 2015р. № 1118 (затверджене ГТУЮ в м. Києві 26.11.15р. № 171/1282) були затверджені зміни до тарифів щодо послуг Київського БТІ. Зокрема, за Інформаційну довідку про підтвердження права власності на нерухоме майно, яке було зареєстровано БТІ ще до функціонування електронного реєстру Київське БТІ виставляє рахунок 183 грн. строком виготовлення один місяць, якщо швидше, то ціна відповідно вдвічі дорожче.
Однак, згідно законодавства така довідка повинна надаватися безкоштовно. Набрав чинності Закон України № 834-VIII від 26.11.15р. «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав…», де в ст. 10, п. 3, підпункт 3 зазначено, що «...під час проведення держ. реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 01.01.2013р., державний реєстратор запитує від органів влади, підприємств…, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, копії документів, тощо) необхідну для такої реєстрації…», а також наступне речення «Органи державної влади, підприємства, установи та організації зобов’язані безоплатно протягом 3-х робочих днів з моменту отримання запиту надати державну реєстратору запитувану інформацію в паперовому (за можливості) в електронній формі». Така довідка є необхідною при укладенні Договору купівлі-продажу, дарування нерухомості, а також в інших випадках.
У зв'язку з цим питання: чи перегляне КМДА Розпорядження № 1118 від 16.11.15р., оскільки законодавство змінилося в частині безоплатності надання інформаційної довідки в стислі терміни на запит державного реєстратора, чи правомірно Київське БТІ виставляє рахунок у розмірі 183грн за видачу вищезазначених документів.

З повагою,

Вечер Світлана

Київська міська державна адміністрація

1 Attachment

Надсилаємо Вам лист у прикріпленому файлі.

Доброго дня.
Я вже зверталася зі зверенням через сайт Київради 01 березня, однак отримала відповідь : "Віхилено. Не в комперенції КМДА, дзвоніть за тел. 0800507309".
Вважаю таку відповідь як таку, що порушує мої права на отримання достовірної інформації. Адже питання, яке я описала в запиті, є актуальним для багатьох мешканців нашого міста і формально відписуватися - це дискредитувати сам орган місцевого самоврядування в частині підозри в некомпетентності тих, хто там працює і несе відповідальність за прийняті рішення. Адже є нормативний акт КМДА - Розпорядження № 1118 від 16.11.15р., погоджений в органах юстиції, є Закон України № 834 -VIII від 26.11.15р., Постанова КМ України № 1127 від 25.12.15р. з цих питань і є невідповідність між актом КМДА і загальним законодавством України. Тому дайте чітку та однозначну відповідь - Чи буде переглядати КМДА тарифи на послуги БТІ і чому зараз кияни вимушені платити за те, що має бути безкоштовним і в термін який є дуже довгий.

З повагою,

Світлана

User, Київська міська державна адміністрація

1 Attachment

Доброго дня!

Я прочитала відповідь (№ 4164(И-1016 від 05.04.2016р.) на моє звернення (В-7328 від 22.03.16р.) щодо проблеми втілення на практиці положень Закону № України № 834-VIII від 26.11.15р. «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав…» та фактичного не надання органами БТІ безкоштовно і в 3-х денний термін на запит державного реєстратора Інформаційних довідок щодо «старого» права власності, яке реєструвалося до запровадження Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, ще до 2013року (фактично до 2009 року). Але це відповідь Комунального підприємства «Київське міське бюро технічної інвентаризації», в якій зміст статті 10, п. 3 Закону тлумачиться на власний розсуд та нічого спільного з сформульованими приписами цієї норми не має. Хотілося би знати офіційну позицію Київської міської ради (КМДА) з цього питання, адже це підприємство підпорядковано цьому органу.
Ще раз коротко про проблему, яка зачіпає інтереси багатьох киян- власників нерухомості. Закон чітко регламентує в ст. 10 , п. 3, пп. 3, що державний реєстратор «… запитує від органів влади, підприємств…, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, копії документів, тощо) необхідну для такої реєстрації…», а також наступне речення «Органи державної влади, підприємства, установи та організації зобов’язані безоплатно протягом 3-х робочих днів з моменту отримання запиту надати державну реєстратору запитувану інформацію в паперовому (за можливості) в електронній формі». На розвиток цієї норми Закону в Постанові КМ України за № 1127 від 25 грудня 2015 р. в п. 19 повторено, що « Під час проведення держ. реєстрації прав державний реєстратор використовує відомості Реєстру прав власності на нерухоме майно…, які є архівною складовою частиною Державного реєстру прав. За відсутності відомостей у Реєстрі прав власності на нерухоме майно, держ. реєстратор використовує наявні відомості, які містяться на паперовому носії інформації (реєстрові книги, та реєстраційні справи, ведення яких здійснювали підприємства бюро технічної інвентаризації» Чіткі і прямі норми і здавалось би не потребують якогось іншого тлумачення ніж те, що написано. Для чого потрібна така інформація реєстратору? Для того, щоб уникнути реєстрацію права власності по підробним, сфальшованим правоустановчим документам, впевнитися, що саме за конкретною особою (особами) є реєстрація такого права, що підтверджується відповідними архівними документами, які знаходяться в реєстраційних справах в органах БТІ, адже могли бути рішення суду (судів) про відміну права власності повністю чи частково, інші рішення щодо права власності, а ці документи містяться тільки в конкретній справі за кожним об’єктом нерухомості. Великий масив архівних документів не оцифровано, а яка робота проводиться, щоб поступово перевести їх в електронний формат, багатьом громадянам невідомо. Відомо, що електронний документооборот значно полегшує роботу над документами, усувається корупційна складова, інформація обробляється значно швидше.
У зв’язку з цим питання до КМДА : Чи правомірно стягнення плати за видачу довідок про зареєстроване право власності на нерухомість органами БТІ? Чи буде видача таких довідок за запитом державного реєстратора безоплатним та в 3-х денний термін? Чи будуть переглядатися положення Розпорядженням КМДА від 16.11 2015р. № 1118 (затверджене ГТУЮ в м. Києві 26.11.15р. № 171/1282), яким затверджені зміни до тарифів щодо послуг Київського БТІ? Коли буде можливість отримувати запитувану інформацію в електронному вигляді? Чи є фінансування на вирішення цих проблем?

Дякую за відповідь.

З повагою,

Світлана

Виталий залишив коментар ()

Уважаемая Светлана,

Мы столкнулись с такой же самой проблемой, а лучше сказать со схемой выкачивания денег с граждан, пытающихся самостоятельно зарегистрировать свои квартиры/дома в новом гос. реестре.

Схема действует следующим образом:

1) Гражданин подает в Центр предоставления админ. услуг заявление на регистрацию своей квартиры, право собственности на которую возникло до 1.1.2013. (В нашем случае это кооперативная квартира купленная еще в 1986 году).

2) По прошествии 14 дней, регистратор выносит решение о приостановке регистрации на том основании, что у него отсутствуют данные из БТИ, хотя прямая норма Закона (статья 10, часть 3, пункт 3) четко и однозначно обязывает регистратора запросить необходимую информацию в БТИ, и БТИ обязано предоставить эту информацию в теч. 3 рабочих дней бесплатно! Однако, регистратор, даже не обращаясь в БТИ с запросом, приостанавливает регистрацию и передает заявителю через Центр предоставления админ. услуг свой запрос (запит) в БТИ, обязывая заявителя, по сути, выполнить свои функции.

3) заявитель несет запит регистратора в БТИ, где вместо того, чтобы принять его в канцелярии и обработать в теч. 3 дней бесплатно, заявителю предлагают оплатить получение справки, причем самый дешевый тариф (183 гр) предполагает ответ БТИ в теч. 30 дней! Если заявитель, зная закон, настаивает на том, чтобы запит регистратора приняли бесплатно, то его все же принимают. Если заявитель не знает закон или не требует его исполнения (а таких заявителей большинство), то он платит деньги, получает необходимую справку в БТИ, несет ее в Центр услуг, регистратор возобновляет и доводит до конца регистрацию. На все про все на это уходит минимум полтора месяца и стоит 183 гр, хотя по закону все должно быть сделано в теч. 14 дней бесплатно!

Эта схема развода граждан на деньги, очевидно, была придумана в минюсте еще при Лукаш или Лавриновиче и с успехом действует по всей Украине (не только в Киеве). Это можно легко проверить, изучив процесс регистрации в разных городах.
Схема приносит очень неплохие деньги. Эти деньги оседают в БТИ. Лучше бы, конечно, эти деньги на законных основаниях шли в госбюджет, скажем, на помощь семьям погибшим воинам АТО или инвалидам АТО. Вся мерзость ситуации состоит в том, что и в минюсте, и в БТИ знают, что происходит массовое, системное нарушение закона. Интересно, какие чувства испытывает руководство БТИ, проходя мимо стены памяти Михайловского собора, смотрят ли они в глаза погибшим?

Мы попытались обжаловать решение регистратора о приостановке регистрации в минюсте, т.к. регистратор не запросил справку в БТИ самостоятельно, а переложил эту функцию на заявителя. И что же Вы думаете нам ответили в минюсте? Они, оказывается, не считают, что регистратор переложил свои функции на нас, а лишь дал нам второй экземпляр запроса в БТИ для того, чтобы мы, при желании, могли ускорить процесс регистрации!! В минюсте утверждают, что регистратор таки послал свой запит в БТИ самостоятельно. Т.е. в минюсте знают о незаконности действий регистраторов и пытаются выкрутиться, представив дело так, что это мы, заявители, согласились ускорить процесс и выполнить функции курьеров между регистратором и БТИ! Интересное предлагается “ускорение”: по закону все должно регистрация должна быть сделана в теч. 14 дней бесплатно, а в “ускоренном” варианте с участием заявителя в теч. 14 + 30 дней (за 183 гривны) !!!
Думаю, что этой схемой должна заняться прокуратора, т.к налицо явное системное, в масштабах страны нарушение занона Украины, причем кем? – юристами!!

Посмотрим, как отреагирует на это обновленная прокуратура. Ведомство Юрия Витальевича Луценко должно как-то прореагировать. Будем обращаться.

Вообще, вся эта история с новым реестром сама по себе очень интересная. По сути, этот реестр абсолютно бесполезная вещь, с точки зрения здравого смысла, т.к. он не только не полон, но и не наполняется надлежащим образом. Вся недвижимость, права на которую возникли до 1.1.2013 так и "болтается" в архивах БТИ, и сама по себе в новый реестр не перетекает. Из БТИ в новый реестр она попадает только тогда, когда возникает необходимость эту недвижимость продать, унаследовать, поделить и т.п. Т.е. в новом электронном реестре наверняка отсутствуют записи не только о недвижимости (приобретенной до 1.1.2013) простых граждан, но записи о "хатынках" гос. служащих, которые явно могли бы повлиять на процесс очищения влады или на размер налога на недвижимость.
По уму, следовало бы обязать БТИ внести все архивные записи в новый реестр, конечно же, обеспечив для этого соответствующее финансирование. Но у нас, как всегда, все делается так, чтобы с этого можно было что-то поиметь, как говорят в Одессе, а платят за все это простые граждане, избранных же наверняка обслуживают по закону.

С уважением,
Виталий

Світлана залишив коментар ()

Я прочитала, Віталій, Ваш коментар і погоджуюся про корупційну складовув цьому питанні, а також про пряме ігнорування Закону чиновниками різних відомств. Щодо інформації в Реєстрі речових прав до 2013 року, то вона є по тим об'єктам нерухомості, які реєструвались в Київському БТІ з вересня 2009 року (по областям України значно раніше). До вересня 2009р. інформацію можна отримати тільки тоді,коли піднімуть паперові архіви. Потрібно ще звернутися в НАБУ. Можливо, там буде якесь реагування. Можливо... Ще не дійшли руки до цього органу.