Статистика звернень/скарг від педагогів по регіонах щодо порушення їх прав під час карантину

До цього запиту є юридичний коментар. Перейти до коментаря

Костянтин Шокало

Доброго дня!

Я є аналітиком адвокаційно-аналітичної громадської організації "Центр спільних дій" ("Центр UA").

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):

Статистику звернень/скарг від педагогічних працівників по регіонах України (причини/характер цих звернень, з якої сфери освіти, звідки вони приходять і скільки їх) стосовно порушення їх громадянських та професійних прав і свобод місцевою та/або державною владою під час введення надзвичайної ситуації (карантину - з 12 березня по дату останнього звернення).

З повагою,

Костянтин Шокало

Міністерство освіти і науки, Міністерство освіти і науки України

1 Attachment

 

 

̳

 

:

[email address]

 

[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]

Юридичний коментар

Коментує Тетяна Олексіюк, експертка з доступу до інформації

Для того, щоб запит на доступ до публічної інформації був успішним, запитувачам слід приділяти трохи більше уваги попередньому дослідженню, яка саме інформація є в того чи іншого розпорядника. Завжди варто пам'ятати, що органи державної влади та місцевого самоврядування створюють (збирають інформацію) необхідну для виконання їх повноважень. Відповідь МОН є правомірною, запитувачеві варто звернути увагу на наступне.

У цьому запиті запитувач попросив надати статистику звернень/скарг від педагогічних працівників по регіонах України (із вказанням причини/характеру цих звернень, з якої сфери освіти, звідки вони приходять і скільки їх) стосовно порушення їх громадянських та професійних прав і свобод місцевою та/або державною владою під час введення надзвичайної ситуації (карантину - з 12 березня по дату останнього звернення).

Щоб оцінити, чи створює розпорядник (у цьому випадку МОН) саме таку інформацію, варто звернутися до наступних нормативних документів: Інструкція з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації (затверджена Постановою Кабінету Міністрів від 14 квітня 1997 р. № 348 - зі змінами) та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян у Міністерстві освіти і науки України (затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 13.02.2018 № 136). Також доречно буде звернути увагу на Типову інструкцію з діловодства в міністерствах, інших центральних та місцевих органах виконавчої влади (затверджену постановою Кабінету Міністрів України
від 17 січня 2018 р. № 55)

Відповідно до першого наведеного нормативного документу відбувається облік звернень громадян та ведення журналу реєстрації звернень. Такою формою журналу обліку звернень користуються переважно всі органи державної влади, тому слід очікувати, що систематизація статистики щодо звернень громадян відбуватиметься за категоріями, подібними до передбачених журналом. Створювати статистичну інформацію за іншими категоріями державний орган не зобов'язаний.

Відповідно до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян у Міністерстві освіти і науки України узагальнені аналітичні матеріали щодо результатів роботи за зверненнями громадян щороку до 15 липня (за перше півріччя) та до 15 січня (за рік) відповідний підрозділ МОН доводить до державного секретаря та вищих органів виконавчої влади. Цю інформацію можна запитати, вона має бути готова і доступна в розпорядника.

Своєрідним виходом із ситуації може бути подання інформаційного запиту до розпорядника з проханням надати інформацію, яка міститься в журналі реєстрації звернень громадян. Проте слід пам'ятати, що розпорядник не зобов'язаний її обробляти чи систематизувати на прохання запитувача. Це також може потребувати виготовлення копій, що, у свою чергу, може потребувати відшкодування запитувачем витрат на копіювання та друк.