Скарга на протиправні дії посадових осіб КП «Одестранспарксервіс»

ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ
«КОРУПЦІЯ - СТОП»
Україна, м. Одеса, вул. Новікова 2а, буд. 42а
Тел./факс: + 38048 795 44 02,
e-mail: [email address]
ЄДРПОУ: 23211432

Скарга
на протиправні дії посадових осіб КП «Одестранспарксервіс»

Наступним повідомляємо Вам про порушення посадовими особами комунального підприємства «Одестранспарксервіс» вимог чинного законодавства, перевищення ними службових повноважень та не виконання обов’язків, передбачених Статутом підприємства.
КП «Одестранспарксервіс» є юридичною особою публічного права, відповідно до статусу комунальних підприємств, визначеного у ст. 78 ГКУ, КП «Одестранспарксервіс» є господарюючим суб’єктом, який утворено Одеською міською радою в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери управління виконавчих органів ради. Підприємство не може за своїм статусом набувати управлінських, організаційно-розпорядчих повноважень засновника, Одеської міської ради, або виконувати повноваження – не передбачені Статутом підприємства. Підприємство є монополістом, в м.Одеса в частині заключення договорів «балансоутримування».
Розпорядженням Одеського міського голови № 197 від 14.03.2016 року (зі змінами) «Про призначення уповноважених органів для здійснення контролю за ефективною діяльністю комунальних підприємств» КП «Одестранспарксервіс» віднесено до сфери транспорту та підпорядковано Департаменту транспорту, зв’язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради.
Статутом підприємства, затвердженим рішенням Одеської міської ради № 1534-VI, передбачено, що КП «Одестранспарксервіс» створене з метою покращення організації дорожнього руху в частині впорядкування робіт з паркування, застосування інформаційних технологій, сучасних технічних засобів організації дорожнього руху, розвитку мережі паркінгів, спеціально відведених автостоянок, майданчиків для платного паркування та інших об'єктів дорожнього сервісу, а також укладання договорів на експлуатацію, обслуговування місць для паркування автотранспорту в місті Одеса(далі – балансоутримування).
Предметом діяльності підприємства є організація паркування та зберігання транспортних засобів на території міста Одеси. Здійснюючи господарську діяльність, підприємство в першу чергу повинно керуватись вимогами Господарського кодексу України, взаємовідносини з іншими суб’єктами господарювання повинні будуватись на вільному волевиявленні та добровільних засадах. Підприємство має право укладати договори балансоутримання з операторами місць паркування транспортних засобів. Такий договір не ґрунтується на державному замовленні, що передбачено ст. 183 ГКУ, та не є обов’язковим для суб’єктів господарювання.
КП «Одестранспарксервіс» згідно до Статуту не наділений повноваженнями щодо управління комунальною власністю територіальної громади міста та щодо реалізації повноважень Одеської міської ради у галузі земельних відносин відповідно до чинного законодавства, а також повноваженнями щодо визначення платників збору за місця для паркування транспортних засобів. Зазначені повноваження належать Департаменту комунальної власності та Державній фіскальній службі в Одеській області відповідно.
Таким чином, з наведеного вбачається, що КП «Одестранспарксервіс» реалізує свої повноваження в сфері транспорту, підпорядковано Департаменту транспорту, зв’язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради, виконує статутні повноваження, визначені у рішенні № 1534-VI, та не може мати владні або управлінські повноваження виконавчих органів Одеської міської ради.
Проте, як стало відомо нашій організації, посадовими особами КП «Одестранспарксервіс» направляються «Операторам» місць зберігання транспортних засобів та в правоохоронні органи листи-вимоги про порушення земельного законодавства з боку «операторів» та з вимогою сплачувати збір за місця для паркування транспортних засобів, що, на нашу думку, є безпідставними, не стосуються статутних завдань підприємства та є протиправними діями. Вважаємо, що зазначені листи носять декларативний характер та не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства України, однак вони створюють негативні наслідки для самих «операторів».
Зазначимо, що згідно відповідей на інформаційні запити до міського голови м.Одеса, Труханова Г.Л., ми вияснили:
Відповідно до статті 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема, розпорядження землями територіальних громад, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.
З контексту ст.ст. 187-189 ЗКУ контроль за використанням земельних ділянок здійснюють державні органи, органи місцевого самоврядування та громадськість. Самоврядний контроль за використанням та охороною земель здійснюється сільськими, селищними, міськими, районними та обласними радами. Відповідно до ст. 242-1 КУоАП адміністративний контроль за використанням земель здійснює Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Відповідно до статті 60 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об'єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об'єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.
Контроль за сплатою усіх податків, у тому числі й місцевих (до яких відноситься збір за місця для паркування транспортних засобів) покладено виключно на податкові органи. Інші органи не мають права проводити перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів, у тому числі на запит правоохоронних органів (пункт 41.4 статті 41 ПКУ).
Відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування (ст. 17 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні»).
Відповідно до частини другої статті 52 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет міської ради, який є її виконавчим органом, координує діяльність підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідної територіальної громади.
З системного аналізу наведених норм вбачається, що КП «Одестранспарксервіс» не може відноситись до кола суб’єктів, які наділені повноваженнями щодо управління комунальною власністю територіальної громади міста, не володіє повноваженнями Одеської міської ради у галузі земельних відносин, а також щодо визначення платників збору за місця для паркування транспортних засобів
Посадові особи публічного права відповідно пп. 2 п. 1 ст. ЗУ «Про запобігання корупції» є суб’єктами, на яких поширюється цей Закон. Відповідно до ст. 78 ГКУ майно комунального підприємства є майном, що належить до комунальної власності. Використання майна комунального підприємства не за цільовим призначенням, підпадає під адміністративну та кримінальну відповідальність.
Вважаємо, що виконання посадовими особами комунального підприємства повноважень, що не передбачені для даного суб’єкта господарювання, перевищення власних повноважень спрямоване на нецільове використання комунальних коштів на заробітну платню та обслуговування підприємства та може свідчити про порушення ЗУ «Про запобігання корупції».
На підставі вищевикладеного, прошу Вас провести перевірку діяльності посадових осіб Комунального підприємства «Одестранспарксервіс» та у випадку виявлення порушень притягнути винних осіб до відповідальності.

Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів

1 Attachment

[ Email has no body, please see attachments ]