Щодо закупівель 2017

Доброго дня! Листом від 23.01.20 №12-03/17/1963/ЗПІ-19/193 у відповідь на запити ГО StopCor від 10.12.19 та 03.01.20 запропонувало прийти до МОЗу та ознайомитися із запитуваною інформацією, з посиланням на те, що копіювання запитуваної інформації потребує затрати значних трудових та матеріальних ресурсів. Шановні працівники МОЗ просимо вас пройти якісь спеціалізовані курси по забезпеченню поступу громадян до публічної інформації та намагатися не порушувати закони України та конституційні права громадян.
Вибачте за об’ємний текст але доведеться роз’яснити працівникам міністерства інформацію яка їм з якихось причин невідома.
Відповідно до пункту 10.1 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 29.09.2016 № 10 «Про практику застосування адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації» Закон України «Про доступ до публічної інформації» не містить переліку способів ознайомлення запитувача інформації із запитуваною інформацією. Зважаючи на частину другу статті 34 Конституції України та частину другу статті 7 Закону України «Про доступ до публічної інформації» про те, що ніхто не може обмежувати права особи у виборі форм одержання інформації, за винятком випадків, передбачених законом спосіб, ознайомлення визначається самим запитувачем інформації. Винятком є випадок, коли розпорядник надсилає відповідь, в якій міститься відмова або відстрочка розгляду запиту.
Згідно із пунктом 10.2 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 29.09.2016 № 10 «Про практику застосування адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації» доступ до інформації може забезпечуватися як шляхом надання копій документів (частина друга статті 21 Закону України «Про доступ до публічної інформації»), так і шляхом перегляду документів за місцезнаходженням розпорядника інформації.
Так, згідно з положеннями пункту 4 частини першої статті 14 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації зобов'язаний визначати спеціальні місця для роботи запитувачів з документами чи їх копіями, а також надавати право запитувачам робити виписки з них, фотографувати, копіювати, сканувати їх, записувати на будь-які носії інформації тощо. Пропозиція, викладена розпорядником інформації у відповіді на запит, щодо ознайомлення із запитаною інформацією не шляхом надсилання її поштою (як того просить запитувач інформації), а шляхом ознайомлення з нею за місцезнаходженням розпорядника інформації ускладнює доступ до інформації, а тому є порушенням гарантії максимального спрощення процедури отримання інформації (пункт 3 частини першої статті 3 Закону України «Про доступ до публічної інформації»).
Пунктом 10.3 Пленуму Вищого адміністративного суду України від 29.09.2016 № 10 «Про практику застосування адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації» визначено, що частиною п'ятою статті 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації», зокрема, передбачено можливість зазначення у запиті лише електронної адреси. Це свідчить про можливість обрання виключно електронної форми листування з розпорядником інформації і, відповідно, отримання відповіді на запит тільки на електронну адресу.
Крім того у своїх запитах ГО StopCor просила надати копії договорів на закупівлю товарів, робіт та послуг укладених Міністерством у 2016, 2017, 2018, 2019 роках, які повинні публікуватися у відкритих джерелах та мають бути переведені в електронну форму, тобто працівникам МОЗ не потрібно здійснювати ніяких додаткових дій.
На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
копії договорів на закупівлю МОЗ за бюджетні кошти товарів, робіт та послуг у 2017 році.

З повагою,

StopCor