Щодо вільної землі

Нам невідомо, чи відповідь на цей запит була інформативною. Якщо ви Волкова Олена, будь ласка, авторизуйтесь і вкажіть, наскільки успішним був запит.
Волкова Олена

Волкової Олени Валеріївни,
Зареєстрована за адресою:
м. Київ, бул. Лесі Українки,7/79

Доброго дня!

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, та інформації, що становить суспільний інтерес визначено положеннями Закону України від 13.01.2011 № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації» (далі - Закон № 2939-VI), у т.ч. статями 1, 13, 19 закону.
Відповідно до ч.1 статті 22 № 2939-VI розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках: розпорядник інформації не володіє і не зобов`язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит; інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону; особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 цього Закону фактичні витрати, пов`язані з копіюванням або друком; не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п`ятою статті 19 цього Закону.
Отже, ч.1 ст.22 Закону України "Про доступ до публічної інформації" містить вичерпний перелік випадків, за яких розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту.
Більше того, доступ до інформації може бути обмежений лише за наявності трьох вимог. При відсутності ж хоча б однієї з них інформація є відкритою, а розпорядник інформації зобов`язаний надати таку або довести, що наявні всі три підстави для обмеження доступу до неї (постанові Великої Палати Верховного Суду від 07 лютого 2019 року по справі № 9901/478/18, провадження № 11-919заі18 (ЄДРСРУ № 80364172).
Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначено Законом України 21.05.1997 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі - Закон № 280/97-ВР) відповідно до статті 33 якого до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить, зокрема, координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів; підготовка висновків щодо надання або вилучення в установленому законом порядку земельних ділянок, що проводиться органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування; організація і здійснення землеустрою, погодження проектів землеустрою; здійснення контролю за впровадженням заходів, передбачених документацією із землеустрою.
Згідно з ч.5 ст.24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» уповноважені органи з питань містобудування та архітектури і центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, забезпечують відкритість, доступність та повноту інформації про наявність на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці земель державної та комунальної власності, не наданих у користування, що можуть бути використані під забудову, про наявність обмежень і обтяжень земельних ділянок, містобудівні умови та обмеження в містобудівному і державному земельному кадастрах.
До моменту внесення відповідної інформації до містобудівного та державного земельного кадастрів виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації або відповідний місцевий орган виконавчої влади зобов`язані надавати за запитами фізичних та юридичних осіб письмову інформацію про наявність земельних ділянок, що можуть бути використані під забудову.
Відповідно до ст.11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи. Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.
Відповідно до зазначеного та згідно ст.12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст, тобто саме вказані Ви зобов`язані володіти інформацією про земельні ділянки комунальної або державної форми власності, не надані у користування, що можуть бути використані під забудову для реалізації права на безоплатне отримання у власність для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, тобто залишаєтеся розпорядниками цієї інформації після її внесення до містобудівного та державного земельного кадастрів, якщо вона є у їхньому фактичному володінні.
На підставі вищевикладеного та керуючись статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи)у графічному вигляді з позначенням ділянок:
- інформацію про наявність земель державної та/або комунальної власності, які ще не надані у користування та можуть бути використані та передані безоплатно у приватну власність (згідно зі ст.121 Земельного Кодексу України, громадяни України мають право на безоплатне передання їм земельних ділянок, з фондів державної та комунальної власності) для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара в Київської області.
- інформацію про наявність земель державної та/або комунальної власності, які ще не надані у користування та можуть бути використані та передані безоплатно у приватну власність (згідно зі ст.121 Земельного Кодексу України, громадяни України мають право на безоплатне передання їм земельних ділянок, з фондів державної та комунальної власності) для ведення садівництва – до 0,12 га землі в Київської області. області
- інформацію про наявність земель державної та/або комунальної власності, які ще не надані у користування та можуть бути передані безоплатно у приватну власність (згідно зі ст.121 Земельного Кодексу України, громадяни України мають право на безоплатне передання їм земельних ділянок, з фондів державної та комунальної власності)для будівництва і обслуговування житлового будинку (площею до 0,10 га) в м. Києві, Київської обл.
- інформацію про наявність земель державної та/або комунальної власності, які ще не надані у користування та можуть бути передані безоплатно у приватну власність (згідно зі ст.121 Земельного Кодексу України, громадяни України мають право на безоплатне передання їм земельних ділянок, з фондів державної та комунальної власності)для для індивідуального дачного будівництва – до 0,10 га землі в Київської області.
У разі відсутності інформації, прошу перенаправити даний запит до місцевих органів самоврядування.

З повагою,
Волкова Олена Валеріївна

Від: bc zvern

Посилання