Щодо розгляду звернення від 22 червня 2023 року направленого Офісом Президента України листом від 27.06.2023 № 22/040779-26

Володимир БОГАТИР

Доброго дня!

Користуючись нагодою, висловлюю Вам свою глибоку повагу та звертаюсь до Вас з приводу наступного.

Конституційний Суд України — є органом конституційної юрисдикції, який забезпечує верховенство Конституції України, вирішує питання про відповідність Конституції України законів України та у передбачених Конституцією України випадках інших актів, здійснює офіційне тлумачення Конституції України, а також інші повноваження відповідно до Конституції України.

Діяльність Конституційного Суду України — є предметом широкої суспільної дискусії та стала темою численних публікацій в засобах масової інформації та викликало нагальну необхідність звернутись з цим запитом.

22 червня 2023 року я звернувся до Президента України В.Зеленського з приводу порушення законів України суддею Конституційного Суду України Сергієм Головатим, що виразилося, зокрема, у внесенні неправдивих відомостей до Ухвали Другої колегії Другого сенату Конституційного Суду України від 13 квітня 2023 року №58-2(ІІ),2-23 (у справі №2-1/2023(125/23) та вчинення дій і прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

4 липня 2023 року Департамент з питань звернень громадян Офісу Президента України повідомив мене про те, що вказане моє звернення «надіслано з листом від 27.06.2023 № 22/040779-26 за належністю на розгляд у межах компетенції до Конституційного Суду України».

Відповідно до Конституції України (стаття 149-1) вчинення суддею Конституційного Суду України істотного дисциплінарного проступку, грубе чи систематичне нехтування своїми обовʼязками, що є несумісним зі статусом судді Суду або виявило його невідповідність займаній посаді, є підставою для звільнення судді Конституційного Суду України з посади. Рішення про звільнення з посади судді Конституційного Суду України Суд ухвалює щонайменше двома третинами від його конституційного складу.

Згідно з статті 21 Закону України «Про Конституційний Суд України» питання про звільнення Судді з посади з вказаної підстави Суд розглядає на спеціальному пленарному засіданні за наявності висновку постійної комісії з питань регламенту та етики Суду.

Регламентом Конституційного Суду України (параграф 13) передбачено, що у разі надходження до Суду звернення про вчинення Суддею істотного дисциплінарного проступку, грубе чи систематичне нехтування своїми обовʼязками, що є несумісним зі статусом судді Суду або виявило його невідповідність займаній посаді, Суд на спеціальному пленарному засіданні ухвалює постанову про розгляд цього звернення постійною комісією з питань регламенту та етики Суду.

Станом на день направлення цього запиту Конституційний Суд України не повідомив мене про результати розгляду вказаного мого звернення, яке 27 червня 2023 року йому було надіслано Офісом Президента України за належністю на розгляд у межах компетенції Конституційного Суду України.

✯ ✯ ✯

Відповідно, до статті 19 Загальної декларації прав людини, прийнятої та проголошеної резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 року та статті 10 Конвенції з прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожна людина має право безперешкодно шукати, одержувати й поширювати інформацію та ідеї будь-якими засобами та незалежно від державних кордонів.

Керуючись правом на доступ до офіційних документів визначеним Конвенцією Ради Європи про доступ до офіційних документів (Конвенція Тромсе), ратифікованої Законом України № 631-IX від 20.05.2020 року, яка надає право кожному, без дискримінації за будь-якою ознакою, на доступ, за вимогою, до офіційних документів, що знаходяться в розпорядженні державних органів. Під поняттям «офіційні документи» розуміється будь-яка інформація, записана в будь-якій формі, складена або отримана, та яка перебуває у розпорядженні державних органів.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Статтею 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Згідно зі статтею 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

На підставі статті 34 Конституції України та статті 5 Закону України «Про інформацію» кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.

Згідно зі статтею 5 Закону України «Про доступ до публічної інформації» доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію, при цьому відповідно до статті 19 цього самого закону запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію, незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

Звертаю увагу на те, що згідно з пунктом 3 статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов’язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. А згідно з частиною 7 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.

✯ ✯ ✯

На підставі наведеного та керуючись статтями 19, 34, 40, 68 Конституції України, статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію», статтями 1, 3, 4, 5, 6, 13, 19, 20, 24 Закону України «Про доступ до публічної інформації», які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, —

ПРОШУ:

(1) Надати інформацію чи розглядав Конституційний Суд України моє звернення від 22 червня 2023 року, яке було надіслано Офісом Президента України листом від 27.06.2023 № 22/040779-26, на своєму засіданні (спеціальному пленарному засіданні), а якщо такий розгляд був, то коли це мало місце і хто з посадових осіб Конституційного Суду України приймав рішення про скликання такого засідання (спеціального пленарного засідання), хто з суддів Конституційного Суду України був головуючим на такому засіданні (спеціальному пленарному засіданні), яке рішення було ухвалено Конституційним Судом України за результатами розгляду вказаного мого звернення та чи заявляв суддя Конституційного Суду України Головатий С.П. самовідвід при розгляді цього питання, а якщо заявляв, то яке рішення було ухвалено Конституційним Судом України за його заявою.

З повагою,

Володимир БОГАТИР

Конституційний Суд України

1 Attachment

,

 

 

 

[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]