Щодо призначення на посаду першого заступника директора Національного антикорупційного бюро України

Володимир БОГАТИР

Доброго дня!

Відповідно до Закону України «Про Національне антикорупційне бюро України» № 1698-18, Національне антикорупційне бюро України є державним правоохоронним органом, на який покладається попередження, виявлення, припинення, розслідування та розкриття корупційних правопорушень, віднесених до його підслідності, а також запобігання вчиненню нових.

✵ ✵ ✵

Углава був призначений на посаду першого заступника директора Національного антикорупційного бюро України у квітні 2015 року. З 1998 року, як зазначено в офіційній біографії, він працював в органах прокуратури Грузії. У 2009–2012 роках був заступником головного прокурора Грузії.

В засобах масової інформації повідомлялось, що Генпрокуратура вела досудове розслідування за фактами «занесення завідомо неправдивих відомостей до офіційних документів і їх використання та зловживання службовим становищем службовими особами правоохоронного органу, що спричинило тяжкі наслідки».

За даними слідства, на момент призначення на посаду в 2015 році Углава ще був громадянином Грузії. У матеріалах суду зазначено, що він зберігав грузинське громадянство до червня 2016 року.

Слідство вказує, що за законом «Про державну службу» особи, які мають громадянство іншої країни, не можуть обіймати державні посади в Україні. Фігурант слідства «під час прийняття на державну службу до Національного антикорупційного бюро вніс до офіційних документів завідомо неправдиві відомості щодо відсутності в нього громадянства іншої держави, що надало йому можливість у подальшому обійняти посаду першого заступника директора НАБУ», зазначено у рішенні.

У ГПУ вважали, що співробітники НАБУ, перевіряючи Углаву, навмисно проігнорували його грузинське громадянство, чим «завдали істотної шкоди інтересам держави». Окрім того, зазначалось, що ГПУ розслідує можливе ухилення від сплати податків Углавою.

✵ ✵ ✵

Інформація щодо створення та діяльності Національного антикорупційного бюро України, що пов’язана з очищення влади від корупції справедливим і законним шляхом, має високий суспільний інтерес, є предметом широкої суспільної дискусії і стала предметом чисельних публікацій в засобах масової інформації.

Згідно Закону України «Про Національне антикорупційне бюро України» на службу до Національного бюро приймаються виключно на конкурсній добровільній, контрактній основі громадяни України, за результатами відкритого конкурсу, що передбачає складання кваліфікаційного іспиту (тестування) та проведення співбесіди.

✵ ✵ ✵

Відповідно до статті 19 Загальної декларації прав людини, прийнятої і проголошеної резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 року кожна людина має право безперешкодно шукати, одержувати і поширювати інформацію та ідеї будь-якими засобами і незалежно від державних кордонів.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Статтею 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Відповідно до статті 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Згідно статті 5 Закону України «Про інформацію» кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.

На підставі наведеного та керуючись статтею 34 Конституції України, статтями 1, 3, 4, 5, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію», які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, -

ПРОШУ:

(1) Надати інформацію та скан-копії документів щодо призначення на посаду Першого заступника Директора Антикорупційного бюро України - Углава Гізо Трістановича.

(2) Надати скан-копії документів, щодо підстав для призначення на посаду Першого заступника Директора Антикорупційного бюро України - Углава Гізо Трістановича та коли ним було припинено громадянство Грузії і надати скан-копії відповідних документів.

З повагою,

Володимир БОГАТИР

Інфо, Національне антикорупційне бюро України

³. . .

[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]

Відділ по роботі з персоналом, Національне антикорупційне бюро України

3 Attachments

25.10.2019 - ( ).

 

,

³

[1]nab_logo_en ( )

 

 

 

References

Visible links

[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]

Володимир БОГАТИР

Доброго дня!

Дякую Вам за відповідь № 01-188/37595 від 31.10.2019 року на мій інформаційний запит від 25.10.2019 року.

Нажаль Вами було надано часткову відповідь на питання поставлені в запиті на отримання публічної інформації.

Слід зазначити, що я не є учасником жодних судових справ до Національного антикорупційного бюро України та його співробітників, тому мені не відомий зміст справи, яка перебувала на розгляді Окружного адміністративного суду міста Каєва, на яку Ви послались у відповіді.

Натомість, за даними Єдиного державного реєстру судових рішень 27.06.2018 Київський апеляційний адміністративний суд своєю Постанова № 74988887 залишив в силі Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 березня 2018 року, яким зобов'язав Державну міграційну службу України надати інформацію про дату та підстави припинення Углавою Гізою Трістановичем громадянства Республіки Грузія; інформацію про дату та підстави ним, громадянства України та копії документів, які підтверджують набуття ним громадянства України.

Те, що Углава Гізо Трістанович обіймає посаду першого заступника директора Національного антикорупційного бюро України та відповідає за набір, навчання та роботу детективів, аналітиків та IT-відділу НАБУ є загальновідомою обставиною.

Згідно статті 13 Закону України «Про Національне антикорупційне бюро України» особа не може бути призначена на посаду в Національному бюро, якщо вона, зокрема, має громадянство іншої держави.

Отже персональні дані щодо Углави Гізо Трістанович, який обіймає посаду, пов'язану з виконанням функцій держави, а саме інформація щодо його громадянства, не можуть вважатись конфіденційними. Відповідна посада пов'язана з виконанням функцій держави, тому інформація щодо громадянства останнього не є конфіденційною, тобто в цьому випадку відкритою за законом.

У п. 3.3. Рішення Конституційного Суду України від 20 січня 2012 року № 2-рп/2012 «У справі за конституційним поданням Жашківської районної ради Черкаської області щодо офіційного тлумачення положень частин першої, другої статті 32, частин другої, третьої статті 34 Конституції України» зазначено, що вирішуючи питання щодо конфіденційності інформації про особу, яка займає посаду, пов'язану зі здійсненням функцій держави або органів місцевого самоврядування, та членів її сім'ї, суд виходить із того, що належність інформації про фізичну особу до конфіденційної визначається в кожному конкретному випадку. Перебування особи на посаді, пов'язаній зі здійсненням функцій держави або органів місцевого самоврядування, передбачає не тільки гарантії захисту прав цієї особи, а й додаткові правові обтяження. Публічний характер як самих органів — суб'єктів владних повноважень, так і їх посадових осіб вимагає оприлюднення певної інформації для формування громадської думки про довіру до влади та підтримку її авторитету у суспільстві.

Резолюція ПАРЄ від 25 грудня 2008 року N 1165 (1998), визначає, що публічні особи повинні усвідомлювати, що особливий статус, який вони мають у суспільстві, автоматично збільшує рівень тиску на приватність їхнього життя (пункт 6). Згідно із законодавством України не належать до інформації з обмеженим доступом, зокрема: персональні дані фізичної особи, яка претендує зайняти чи займає виборну посаду (у представницьких органах) або посаду державного службовця першої категорії, за винятком інформації, яка відповідно до закону визначена такою, що належить до інформації з обмеженим доступом (частина четверта статті 5 Закону України «Про захист персональних даних»).

✵ ✵ ✵

В межах питань, що стали предметом раніше поданого запиту, з метою уточнення та керуючись статтями 19, 34, 40, 68 Конституції України, статтями 1, 3, 4, 5, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», статтями 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію», які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, —

ПРОШУ:

(1) Надати скан-копію заяви Углави Гізо Трістановича про призначення його на посаду Першого заступника Директора Антикорупційного бюро України, про яку Ви зазначили у відповіді № 01-188/37595 від 31.10.2019 року.

(2) Надати інформацію коли було припинено громадянство Грузії Углавою Гізо Трістановичем і надати скан-копії відповідних документів.

З повагою,

Володимир БОГАТИР