Щодо особливого статусу окупованих територій в Донецькій та Луганській областях

Лебедь Михайло Олексндровч

Доброго дня!

З нещодавнього інтерв'ю інтернет-виданню «Лівий берег» стало відомо, що Секретар Ради національної безпеки і оборони України Олександр Данилюк підтримує ідею набуття окремими районами Донецької та Луганської областей особливого статусу як мінімум в форматі, передбаченому в Законі «Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей» (див. https://bit.ly/2XFOmQP).

Варто наголосити, що велика кількість українських науковців та експертів з історії, політології та юриспруденції вважають, що набуття окупованими територіями статусу автономії значною мірою виведе їх з-під юрисдикції України, призведе до подальшої автономізації інших українських територій, а відтак - до повзучої федералізації і подальшого розвалу України на частини. Зокрема, суддя Конституційного Суду України Микола Мельник вважає, що з такими повноваженнями та принципами відносин з центральною владою, як це передбачено Комплексом заходів з виконання Мінських домовленостей та вищегаданим Законом, окремі райони Донецької та Луганської областей набудуть ознак федеративних утворень, що є загрозою для унітарності України. Українські науковці також вважають, що за умов активного втручання Російської Федерації і, зокрема, Угорщини така автономія стане прикладом автономізації для решти регіонів, а також плацдармом для сприяння і допомоги подальшому відділенню інших територій України. Відтак автономізація Донбасу може лише відтермінувати воєнний конфлікт з Росією, який в подальшому поглибиться, призведе до нових анексій українських територій іноземними державами, а також нових воєн за ці території. Реалізація ж ідеї доповнення Конституції України розділом про автономію Донбасу загрожує, зокрема, появою такої постійної конституційно-правової норми як «право вето» проросійської автономії на певні рішення центральної української влади, що значною мірою збільшить вплив Російської Федерації на внутрішню та зовнішню політику України.

З огляду на це, а також на підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», прошу Вас надати мені відповіді на наступні питання:

1) Чи підтримує Рада національної безпеки і оборони України надання окремим районам Донецької та Луганської областей особливого статусу в форматі, передбаченому в Законі «Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей»?

2) Чи підтримує Рада національної безпеки і оборони України ідею надання окремим районам Донецької та Луганської областей автономного статусу шляхом внесення змін до Конституції України?

3) Чи підтримує Рада національної безпеки і оборони України ідею федералізації України.

Відповіді прошу Вас надіслати у електронній формі (скан-копию документу) на електронну поштову скриньку сайту «Доступ до правди».

Принагідно нагадую, що згідно з ч. 2 ст. 1 Закону «Про доступ до публічної інформації», публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом. Згідно з ч. 2 ст. 19 Закону «Про доступ до публічної інформації», заявник має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

Лебедь Михайло Олександрович,
учасник Ради засновників громадсько-політичного руху «Межа»
05.07.2019

Служба доступу до публічної iнформацii, Апарат РНБО, Рада національної безпеки і оборони України

2 Attachments