Щодо Міністра аграрної політики та продовольства України Лещенка Романа Миколайовича

Володимир БОГАТИР

Доброго дня!

Користуючись нагодою, висловлюю Вам свою глибоку повагу та звертаюсь до Вас з приводу наступного.

Кабінет Міністрів України є вищим органом у системі органів виконавчої влади, який в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання.

Створення ефективної системи державного управління та наявність професійного досвіду — є предметом численних публікацій в засобах масової інформації, що свідчить про високий суспільний інтерес.

✯ ✯ ✯

17.12.2020 року Постановлю Верховної Ради України № 1118-IX Лещенка Романа Миколайовича призначено на посаду Міністра аграрної політики та продовольства України.

Згідно зі статтею 6 Закону до складу Кабінету Міністрів входять Прем'єр-міністр України, Перший віце-прем'єр-міністр України, віце-прем'єр-міністри та міністри України.

Подання щодо призначення на посаду та звільнення з посади або погодження призначення на посаду (звільнення з посади) вноситься Прем'єр міністром України Верховній Раді України - стосовно членів Кабінету Міністрів України (крім Міністра закордонних справ та Міністра оборони). До подання щодо призначення на посаду Першого віце-прем'єр-міністра України, віце прем'єр-міністрів України та міністрів претендентами на зазначені посади додаються документи, передбачені частиною третьою статті 7 і частиною п'ятою статті 9 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» (пункти 7 та 9 Порядку).

Опрацювання подання щодо призначення на посаду Першого віце прем'єр-міністра України, віце-прем'єр-міністрів України, міністрів і документів, що додаються до нього, здійснюється за дорученням Прем'єр-міністра України структурним підрозділом з питань кадрового забезпечення Секретаріату Кабінету Міністрів України (пункт 4 Порядку).

✯ ✯ ✯

Відповідно, до статті 19 Загальної декларації прав людини, прийнятої і проголошеної резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 року та статті 10 Конвенції з прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожна людина має право безперешкодно шукати, одержувати і поширювати інформацію та ідеї будь-якими засобами і незалежно від державних кордонів.

Керуючись правом на доступ до офіційних документів визначеним Конвенцією Ради Європи про доступ до офіційних документів (Конвенція Тромсе), ратифікованої Законом України № 631-IX від 20.05.2020 року, яка надає право кожному, без дискримінації за будь-якою ознакою, на доступ, за вимогою, до офіційних документів, що знаходяться в розпорядженні державних органів. Під поняттям «офіційні документи» розуміється будь-яка інформація, записана в будь-якій формі, складена або отримана, та яка перебуває у розпорядженні державних органів.

Згідно до статті 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Згідно статті 34 Конституції України кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб – на свій вибір.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Статтею 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Відповідно статті 5 Закону України «Про інформацію» кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.

✯ ✯ ✯

На підставі наведеного та керуючись статтями 19, 34, 40, 68 Конституції України, статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію», статтями 1, 3, 4, 5, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, —

ПРОШУ:

(1) Надати скан-копію особової карти та автобіографії Міністра аграрної політики та продовольства України Лещенко Романа Миколайовича.

(2) Надати витяг з біографічної довідки із зазначенням трудового досвіду Міністра аграрної політики та продовольства України Лещенко Романа Миколайовича.

(3) Надати завірену скан-копію трудової книжки Міністра аграрної політики та продовольства України Лещенко Романа Миколайовича.

З повагою,

Володимир БОГАТИР

Publishinfo, Кабінет Міністрів України

2 Attachments

Відповідь у вкладених файлах

Ірина Володимирівна,

2 Attachments

Володимир БОГАТИР

Доброго дня!

Дякую Вам за відповідь № 37-35-23/910 від 02.04.2021 року на мій інформаційний запит від 23.03.2021 року (вх. № 1156/6 від 30.03.2021 року).

Нажаль, Ваша відповідь фактично є відмовою у наданні публічної інформації, яка не відповідає вимогам статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації». При цьому відповідно до частини 7 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.

При цьому ч.2 ст. 5 Закону Про захист персональних даних передбачає: «Не є конфіденційною інформацією персональні дані, що стосуються здійснення особою, яка займає посаду, пов’язану з виконанням функцій держави або органів місцевого самоврядування, посадових або службових повноважень».

Звертаю Вашу увагу, що Законом України «Про доступ до публічної інформації» та новою редакцією Закону України «Про інформацію» скасований інститут власності держави на інформацію.

Це означає, що інформація створена чи накопичена органами влади не може визнаватися конфіденційною, вона є або службовою чи таємною (за умови дотримання трискладового тесту) або публічною, що значить відкритою.

У п. 3.3. Рішення Конституційного Суду України від 20 січня 2012 року № 2-рп/2012 «У справі за конституційним поданням Жашківської районної ради Черкаської області щодо офіційного тлумачення положень частин першої, другої статті 32, частин другої, третьої статті 34 Конституції України» зазначено, що вирішуючи питання щодо конфіденційності інформації про особу, яка займає посаду, пов'язану зі здійсненням функцій держави або органів місцевого самоврядування, та членів її сім'ї, суд виходить із того, що належність інформації про фізичну особу до конфіденційної визначається в кожному конкретному випадку.

Перебування особи на посаді, пов'язаній зі здійсненням функцій держави або органів місцевого самоврядування, передбачає не тільки гарантії захисту прав цієї особи, а й додаткові правові обтяження. Публічний характер як самих органів — суб'єктів владних повноважень, так і їх посадових осіб вимагає оприлюднення певної інформації для формування громадської думки про довіру до влади та підтримку її авторитету у суспільстві.

Резолюція ПАРЄ від 25 грудня 2008 року № 1165 (1998), визначає, що публічні особи повинні усвідомлювати, що особливий статус, який вони мають у суспільстві, автоматично збільшує рівень тиску на приватність їхнього життя (пункт 6).

Згідно із законодавством України не належать до інформації з обмеженим доступом, зокрема: персональні дані фізичної особи, яка претендує зайняти чи займає виборну посаду (у представницьких органах) або посаду державного службовця першої категорії, за винятком інформації, яка відповідно до закону визначена такою, що належить до інформації з обмеженим доступом (частина четверта статті 5 Закону України «Про захист персональних даних»).

На підставі викладеного, враховуючи значний суспільний інтерес, та в межах питань, що стали предметом раніше поданого запиту, з метою уточнення та керуючись статтями 19, 34, 40, 68 Конституції України, статтями 1, 3, 4, 5, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», статтями 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію», які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, —

ПОВТОРНО ПРОШУ:

(1) Надати скан-копію особової карти та автобіографії Міністра аграрної політики та продовольства України Лещенко Романа Миколайовича.

(2) Надати витяг з біографічної довідки із зазначенням трудового досвіду Міністра аграрної політики та продовольства України Лещенко Романа Миколайовича.

(3) Надати завірену скан-копію трудової книжки Міністра аграрної політики та продовольства України Лещенко Романа Миколайовича.

З повагою,

Володимир БОГАТИР