Щодо дій оперативно-тактичного угрупування "Донецьк" ("Схід") у м.Маріуполь

Лебедь Михайло Олексндровч

Доброго дня!

Повідомляю Вас, що, відповідаючи на інформаційний запит ГО "Центр громадянських свобод" № 56 від 07.05.2018 до Міністерства оборони України щодо участі керівництва оперативно-тактичного угрупування "Донецьк" (з 30.04.2018 переіменоване на "Схід") в забороні мирних зібрань у м.Маріуполь, тимчасово виконуючий обов'язки заступника командира військової частини А0135 А.А.Востріков у листі № 33/15/3383 від 11.05.2018 пише наступне:
"...право на тимчасові обмеження зазначених заходів на території Донецької та Луганської областей здійснюється за рішенням Командувача об'єднаних сил відповідно до Закону України "Про боротьбу з тероризмом" та інших нормативно-правових актів. Враховуючи вище зазначене, із зазначених у зверненні питань пропонуємо Вам звернутись до керівництва об'єднаних сил".

З огляду на це, а також на підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації", прошу Вас надати відповіді на наступні питання:
1). Чи слід вважати лист заступника командира військової частини А0135 А.А.Вострікова № 33/15/3383 від 11.05.2018 офіційною відповіддю Міністерства оборони України на наші запитання щодо участі керівництва оперативно-тактичного угрупування "Донецьк" ("Схід") в забороні мирних зібрань у м.Маріуполь?
2). Хто саме з керівництва об'єднаних сил займається питанням тимчасового обмеження або заборони мирних зібрань в Донецькій та Луганській областях?

Інформацію прошу Вас надіслати у письмовій формі на адресу: 87515, м.Маріуполь, пр.Миру, 85, а/c № 102, або у електронній формі на електронну поштову скриньку [email address].

Принагідно наголошую, що Закон "Про боротьбу з тероризмом" жодним чином не обмежує свободу мирних зібрань за умови, коли не введено правовий режим воєнного стану (ст. 64 Конституції). В цьому Законі також немає ані слова про Командувача об'єднаних сил та його повноваження. Про це йдеться в іншому законі - “Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях”, де вказано, що Командувач може обмежувати свободу пересування (ст. 12 Закону), але не свободу зібрань. Повноваження Командувача також можуть бути визначені в положенні про Об’єднаний оперативний штаб Збройних Сил України (ст. 9 Закону), проте це положення не має містити неконституційних норм, а повноваження не мають виходити за рамки чинного законодавства (ч. 1 і ч. 2 ст. 8, ч. 2 ст. 19 Конституції). Наголошую також, що за умови, коли правовий режим воєнного стану не введено, Збройні сили України ніким не можуть бути використані для обмеження прав і свобод громадян (ч. 4 ст. 17 Конституції), а органи військового управління мають забезпечувати неухильне додержання вимог Конституції стосовно того, що Збройні Сили України не можуть бути використані для обмеження прав і свобод громадян (ст. 1 Закону "Про Збройні Сили України").

Нагадую, що згідно з ч. 2 ст. 1 Закону "Про доступ до публічної інформації", публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом. Згідно з ч. 2 ст. 19 Закону "Про доступ до публічної інформації", заявник має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

Також прошу Вас надати відповідь на цей запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту, як це визначено у ч. 1 ст. 20 Закону "Про доступ до публічної інформації". Готовий відшкодувати фактичні витрати на копіювання та друк у разі, якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, як це визначено у ч. 2 ст. 21 Закону "Про доступ до публічної інформації".

З повагою та надією на співпрацю,
Лебедь Михайло Олександрович,
член правління ГО "Правозахисна ініціатива"
05.06.2018

Лебедь Михайло Олексндровч залишив коментар ()

Розпорядник інформації надіслав лист на особисту електронну скриньку, у якому відповів на всі основні питання.