прошу Вас надати мені інформацію, щодо правомірності дій працівників перевізник так як я понесла деякі збитки у зв'язку із затримкою та як правильно подати дану скаргу.

Звєкова Альна Олександрівна

Доброго дня!

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
Скарга

Я, Звєкова Альона Олександрівна 22.05.2018 року десь між 18-40 та 18-50 здійснила посадку до тролейбусу № 24, маршрут №3212 який здійснює перевезення від кінцевої зупинки м. Ак.Барабашова до 602 м.р.оплативши проїзд 4,00 грн., була змушена представниками служби перевезення покинути данний транспор засіб на зупинці пр. Ювілейний аж через 15 хвилин після того як усі пассажири здійняли галас з приводу того чого ми стоїмо, до цього моменту жоден з представників перевізника не надав пасажирам інформації, щодо того чьому транспортний засіб стоїть. Коли була надана інформація нас обігнало вже 2 тролейбуси і представник перевізника відповів що сплату повертати нам не буде і відправила нас до іншого тролейбусу.....на що усі пассажири були обурені тому що втратили час на очікування хоча б 5-го тролейбусу до якого можливо було хоча б якимось чином потрапити. У зв'язку з вище зазначеною інформацією пропоную до Вашої уваги таку інформацію, а саме Правил надання населенню послуг з перевезень міським електротранспортом.

Про затвердження Правил надання населенню послуг з перевезень міським електротранспортом
N 1735, 23.12.2004, Постанова, Кабінет Міністрів України
34. У разі виходу рухомого складу з ладу під час роботи на маршруті (лінії) пасажири, що оплатили вартість транспортної послуги, при пересадці на іншу одиницю рухомого складу повторно вартість проїзду не сплачують.
Про затвердження Правил користування трамваєм і тролейбусом у містах України
N 329, 09.10.2006, Наказ, Міністерство будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України
4.5. У разі непередбачених подій, які спричинили зупинку рухомого складу на маршруті більше ніж на 10 хвилин, підприємство на запит пасажира надає довідку про тривалість затримки.
4.6. У разі виходу рухомого складу з ладу під час роботи на маршруті (лінії) пасажири, що оплатили вартість транспортної послуги, при пересадці на іншу одиницю рухомого складу повторно вартість проїзду не сплачують.
Про затвердження Правил користування трамваєм і тролейбусом у містах України
N 329, 09.10.2006, Наказ, Міністерство будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України
Оплата вартості проїзду та перевезення багажу здійснюється незалежно від відстані проїзду та ваги багажу згідно з установленим тарифом.
Закомпостований абонементний талон або разовий квиток дає право на одну поїздку в межах кінцевих зупинок маршруту в одному напрямку.
Абонементні талони, разові та тривалого користування проїзні квитки дають право на проїзд у відповідному рухомому складі лише в тому місті, де вони придбані.
Проїзний квиток тривалого користування та посвідчення, що дає право на пільговий проїзд у трамваї, тролейбусі, не дають права на безоплатне провезення багажу.
Пільгові проїзні квитки тривалого користування (студентські, учнівські тощо) дають право на проїзд тільки за наявності в пасажира студентського (учнівського) квитка.
3.3. Тарифи на транспортні послуги встановлюються відповідно до чинного законодавства.
3.4. Інформаційне забезпечення пасажирів повинно здійснюватись українською та/або іншою мовою з дотриманням вимог законодавства про мови.
3.5. Спірні питання, які виникають між працівниками підприємств і пасажирами в рухомому складі, вирішуються на місці або адміністрацією підприємства згідно з підпорядкованістю. У разі непогодження пасажира з рішенням адміністрації підприємства пасажир може звернутися до відповідних структурних підрозділів, органів місцевого самоврядування, органів державної влади, зокрема до територіальних органів Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики, а також до суду в установленому порядку.
Практично деякі відповіді можна знайти, але конкретної відповіді на конкретне питання тут немає. Головне - можна побачити підходи законодавця до вирішення подібного роду проблем.
Отже, деякі додаткові пояснення, щоб дати конкретну відповідь на конкретне запитання.
Незважаючи на простоту події - поїздки у вагоні трамвая - хто з нас цього не робив, з юридичної точки зору цей процес досить складний
т. к. при посадці пасажира в трамвай і подальшої поїздці по маршруту виникають кілька правовідносин, які існують одночасно і регулюються різними нормативними актами: правовідносини за договором перевезення пасажира та його багажу; правовідносини, що виникає між споживачем і виконавцем транспортної послуги, правовідносини між пасажиром і перевізником, що експлуатує електротранспорт і ін.
Аби не заглиблюватися в юридичну сторону цієї проблеми, зауважу, що абсолютно недостатньою в даному випадку буде посилання на вище процитовані Правила, що регулюють надання транспортних послуг на міському електротранспорті. В тому сенсі, що якщо там прямо не сказано, що перевізник зобов'язаний повернути гроші за проїзд,
коли він не довіз пасажира до кінцевої зупинки, то, отже, такий обов'язок у нього не виникає. Тут потрібно шукати відповідь на поставлене запитання з іншого боку. Відповідно до ст. 908 ГК України, перевезення пасажирів, багажу здійснюється за договором перевезення. Отже, з кожним пасажиром в трамваї перевізник (підприємство електротранспорту) укладає повноцінний договір перевезення, нехай Нікого НЕ Бентежа, что насправді Ніякого письмовий документа пасажир НЕ підпісує, а як доказ має Всього лишь проїзний квиток. Цього достаточно.
Відповідно до ст. 910 за договором перевезення пасажира одна сторона (перевізник) зобов'язується перевезти другу сторону (пасажира) до пункту призначення, а в разі здачі багажу - також доставити багаж до пункту призначення ..., а пасажир зобов'язується сплатити встановлену плату а в разі здачі багажу - також за його провезення.
Згідно ч. 2 ст. 916 ГК, плата за перевезення вантажу, пасажирів, багажу ..., здійснювану транспортом загального користування, визначається за домовленістю сторін, якщо вона не встановлена ​​тарифами, затвердженими в установленому порядку. Відповідно до ч. 1 ст. 906 ГК, збитки, завдані замовнику невиконанням або неналежним виконанням договору про надання послуг за плату, підлягають відшкодуванню виконавцем лише за наявності її вини в повному обсязі, якщо інше не встановлено договором.
Таким чином, грунтуючись на вищенаведених нормах закону, можна прийти до наступних висновків: - в тому випадку, якщо пасажир не доїхав до своєї кінцевої зупинки через поломки трамвая (або ін. Причини), то це означає, що перевізник не надав пасажиру транспортну послугу в повному обсязі, хоча за договором перевезення він взяв на себе саме таке зобов'язання і за це отримав від пасажира провізну плату в повному обсязі. Якщо перевізник свої зобов'язання за договором! Не послухав, то він повинен повернути пасажиру провізну плату:
повністю, + відшкодування збитків, якщо є його повна вина в невиконанні договору; частково (або не повертати плату), якщо його особистої вини в порушенні договору перевезення немає. Всі нюанси тієї чи іншої конкретної ситуації або все ін. Обставини і умови укладення договору перевезення повинні вирішуватися в судовому порядку.
Тому прошу Вас надати мені інформацію, щодо правомірності дій працівників перевізник так як я понесла деякі збитки у зв'язку із затримкою та як правильно подати дану скаргу.

З повагою,

Звєкова Альна Олександрівна