Про практичну реалізацію Закону України від 03.12.2020 №1060-IX “Про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання окремих питань в сфері житлово-комунальних послуг”

Нам невідомо, чи відповідь на цей запит була інформативною. Якщо ви ТОВ "ТЕЦРП", будь ласка, авторизуйтесь і вкажіть, наскільки успішним був запит.

Доброго дня!

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):

У зв'язку з прийняттям Закону України від 03.12.2020 №1060-IX “Про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання окремих питань в сфері житлово-комунальних послуг” (далі – Закон №1060) внесено низку змін до законодавчих актів, які регулюють діяльність Товариства, зокрема до Законів України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 №2189-VIII, «Про теплопостачання» від 02.06.2005 №2633-IV, «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» від 22.06.2017 №2119-VIII. Однак, практична реалізація законодавчих змін Товариством потребує роз'яснень з наступних питань.

1. Законом №1060 були внесені зміни в поняття плати за абонентське обслуговування. Так, відповідно до пункту 11 статті 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги” плата за абонентське обслуговування — платіж, який споживач сплачує виконавцю комунальної послуги за індивідуальним договором про надання комунальних послуг (далі - індивідуальний договір) або за індивідуальним договором з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання комунальних послуг (далі - індивідуальний договір з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем) (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і з постачання та розподілу електричної енергії), що включає витрати виконавця, пов’язані з укладенням договору про надання комунальної послуги, здійсненням розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами, нарахуванням та стягненням плати за спожиті комунальні послуги, обслуговуванням та заміною вузлів комерційного обліку води і теплової енергії (у разі їх наявності у будівлі споживача), крім випадків, визначених цим Законом, а також за виконання інших функцій, пов’язаних з обслуговуванням виконавцем абонентів за індивідуальними договорами (крім обслуговування та поточного ремонту внутрішньобудинкових систем теплопостачання, водопостачання, водовідведення та постачання гарячої води). Проте, в постанові Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 №808 “Про встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента для комунальних послуг, що надаються споживачам багатоквартирних будинків за індивідуальними договорами” змін не внесено в частині додання до складу абонентської плати витрат на обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку води і теплової енергії (у разі їх наявності у будівлі споживача), крім випадків, визначених Законом України «Про житлово-комунальні послуги”.
Просимо надати пояснення стосовно складових плати за абонентське обслуговування, зокрема, які витрати включаються до статті витрат - “витрати, пов'язані з нарахуванням та стягненням плати за спожиті комунальні послуги”. Чи відносяться до витрат, пов'язаних з нарахуванням та стягненням плати за спожиті комунальні послуги, витрати на послуги з оновлення конфігурації “Біллінг”, а також витрати на оплату послуг банків та інших установ з приймання і перерахування коштів споживачів за спожиту теплову енергію (у разі наявності укладених договорів), що включаються до витрат на збут відповідно до абзацу 9 пункту 23 Порядку формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 №869.
Разом з цим, просимо надати роз'яснення щодо проведення повірки та заміни комерційних приладів обліку теплової енергії. У випадках, коли повірка комерційного приладу обліку буде виконуватися за рахунок споживачів (самостійно), у змінах до Закону №1060 наведено, що підприємство повинно буде враховувати цю суму в рахунках за надані послуги. За яким алгоритмом це буде виконуватись?
В період до прийняття змін, в плату за абонентське обслуговування входили витрати на обслуговування приладів-розподілювачів теплової енергії та/або вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання відповідної комунальної послуги у квартирах багатоквартирного будинку. Чи потрібно Товариству виконувати у зв'язку з цим перерахунки, яким чином та в який строк?

2. Враховуючи зміни, які внесені Законом №1060 витрати на оснащення будівель вузлами комерційного обліку води та теплової енергії включатимуться до складу тарифів на теплову енергію та відповідні комунальні послуги, крім випадків, якщо такі вузли комерційного обліку були встановлені власником (співвласниками) будівлі або були наявні при введенні в експлуатацію завершених будівництвом нових житлових і нежитлових будівель, реконструйованих, капітально відремонтованих житлових і нежитлових будівель, що приєднані (приєднуються) до зовнішніх інженерних мереж. У такому разі джерелом фінансування заходів із встановлення вузлів комерційного обліку води та теплової енергії є інвестиційна програма виконавця відповідної комунальної послуги.
Проте, в Порядок розроблення, погодження та затвердження інвестиційних програм суб’єктів господарювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення, ліцензування діяльності яких здійснюють Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації, затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 19.08.2020 №191 зміни не внесені. Яким пунктом даного порядку керуватись при внесенні до інвестиційної програми заходів із встановлення вузлів комерційного обліку води та теплової енергії?

3. В пункті 7 розділу ІІ “Прикінцеві та перехідні положення” Закону №1060 зазначено, що виконавці комунальних послуг, які уклали договори про надання відповідних комунальних послуг до дня набрання чинності цим Законом і стягують із споживачів плату за абонентське обслуговування, внески за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку, зобов'язані переглянути їх з урахуванням вимог цього Закону. Закон №1060 набрав чинності 01.05.2021 р. Методика визначення розміру внесків за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку та їх розподілу між споживачами комунальних послуг, власниками (співвласниками) приміщень, обладнаних індивідуальними системами опалення та/або гарячого водопостачання, затверджена наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 05.06.2018 № 129 на теперішній час не скасована.
Відповідно до прийнятих Законом №1060 змін витрати, пов’язані з обслуговуванням та заміною вузлів комерційного обліку води та теплової енергії, включатимуться до складу плати за абонентське обслуговування. Товариством подано до органу місцевого самоврядування заяву з доданими до неї документами про встановлення тарифів на послуги з постачання теплової енергії і гарячої води на плановий період 2021-2022 роки відповідно до вимог Порядку формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 №869, який не містить змін, передбачених Законом №1060 в частині включення в плату за абонентське обслуговування витрат, пов’язаних з обслуговуванням та заміною вузлів комерційного обліку води та теплової енергії.
Яким чином та в який строк Товариству необхідно здійснити перегляд плати за абонентське обслуговування враховуючи те, що Закон №1060 зобов'язує виконавців комунальних послуг переглянути плату за абонентське обслуговування з урахуванням змін.

У зв'язку з вищевикладеним та з огляду на відсутність детального механізму практичної реалізації законодавчих змін, просимо надати роз'яснення стосовно вищезазначених питань в найкоротший строк з метою своєчасного внесення необхідних змін в роботі зі споживачами комунальних послуг, які надаються ТОВ “Теплоенергоцентр Роганського промвузла”.

З повагою,

ТОВ "ТЕЦРП"

Доброго дня!

Відділ по роботі із зверненнями громадян та забезпечення доступу до публічної інформації отримав Ваш лист, та повідомляє що запитувана Вами інформація не відноситься до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації». Ваше лист може бути розглянутий як звернення громадянина.
Принагідно повідомляємо відповідно до ст. 5 Закону України «Про звернення громадян» у зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові громадянина, місце проживання громадянина, а також зазначено адресата до якого звертаєтесь.
Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові, або взагалі не розглядається.
Після усунення зазначених недоліків Ваше звернення буде прийнято до розглянуто в установленому порядку згідно з чинним законодавством.
З повагою.

Кореспонденція, яка надійшла від установ, організацій та юридичних осіб не підпадає під дію вимог Законів України «Про звернення громадян» та «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції» і розглядається на підставі вимог постанови Кабінету Міністрів України від 17.01.2018 № 55 «Деякі питання документування управлінської діяльності». Оформіть будь-ласка Ваш лист належним чином (на бланку Вашої установи з реєстраційним номером та підписом керівника) та направте на офіційну адресу Мінрегіону ([email address]).

----- Вихідне повідомлення -----
Від: "ТОВ \"ТЕЦРП\"" <[FOI #88673 email]>
Кому: "zapyt" <[Міністерство розвитку громад та територій України request email]>
Надіслано: П’ятниця, 25 Червень 2021 р 9:11:04
Тема: Інформаційний запит - Про практичну реалізацію Закону України від 03.12.2020 №1060-IX “Про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання окремих питань в сфері житлово-комунальних послуг”

Доброго дня!

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):

У зв'язку з прийняттям Закону України від 03.12.2020 №1060-IX “Про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання окремих питань в сфері житлово-комунальних послуг” (далі – Закон №1060) внесено низку змін до законодавчих актів, які регулюють діяльність Товариства, зокрема до Законів України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 №2189-VIII, «Про теплопостачання» від 02.06.2005 №2633-IV, «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» від 22.06.2017 №2119-VIII. Однак, практична реалізація законодавчих змін Товариством потребує роз'яснень з наступних питань.

1. Законом №1060 були внесені зміни в поняття плати за абонентське обслуговування. Так, відповідно до пункту 11 статті 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги” плата за абонентське обслуговування — платіж, який споживач сплачує виконавцю комунальної послуги за індивідуальним договором про надання комунальних послуг (далі - індивідуальний договір) або за індивідуальним договором з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання комунальних послуг (далі - індивідуальний договір з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем) (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і з постачання та розподілу електричної енергії), що включає витрати виконавця, пов’язані з укладенням договору про надання комунальної послуги, здійсненням розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами, нарахуванням та стягненням плати за спожиті комунальні послуги, обслуговуванням та заміною вузлів комерційного обліку води і теплової енергії (у разі їх наявності у будівлі споживача), крім випадків, визначених цим Законом, а також за виконання інших функцій, пов’язаних з обслуговуванням виконавцем абонентів за індивідуальними договорами (крім обслуговування та поточного ремонту внутрішньобудинкових систем теплопостачання, водопостачання, водовідведення та постачання гарячої води). Проте, в постанові Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 №808 “Про встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента для комунальних послуг, що надаються споживачам багатоквартирних будинків за індивідуальними договорами” змін не внесено в частині додання до складу абонентської плати витрат на обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку води і теплової енергії (у разі їх наявності у будівлі споживача), крім випадків, визначених Законом України «Про житлово-комунальні послуги”.
Просимо надати пояснення стосовно складових плати за абонентське обслуговування, зокрема, які витрати включаються до статті витрат - “витрати, пов'язані з нарахуванням та стягненням плати за спожиті комунальні послуги”. Чи відносяться до витрат, пов'язаних з нарахуванням та стягненням плати за спожиті комунальні послуги, витрати на послуги з оновлення конфігурації “Біллінг”, а також витрати на оплату послуг банків та інших установ з приймання і перерахування коштів споживачів за спожиту теплову енергію (у разі наявності укладених договорів), що включаються до витрат на збут відповідно до абзацу 9 пункту 23 Порядку формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 №869.
Разом з цим, просимо надати роз'яснення щодо проведення повірки та заміни комерційних приладів обліку теплової енергії. У випадках, коли повірка комерційного приладу обліку буде виконуватися за рахунок споживачів (самостійно), у змінах до Закону №1060 наведено, що підприємство повинно буде враховувати цю суму в рахунках за надані послуги. За яким алгоритмом це буде виконуватись?
В період до прийняття змін, в плату за абонентське обслуговування входили витрати на обслуговування приладів-розподілювачів теплової енергії та/або вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання відповідної комунальної послуги у квартирах багатоквартирного будинку. Чи потрібно Товариству виконувати у зв'язку з цим перерахунки, яким чином та в який строк?

2. Враховуючи зміни, які внесені Законом №1060 витрати на оснащення будівель вузлами комерційного обліку води та теплової енергії включатимуться до складу тарифів на теплову енергію та відповідні комунальні послуги, крім випадків, якщо такі вузли комерційного обліку були встановлені власником (співвласниками) будівлі або були наявні при введенні в експлуатацію завершених будівництвом нових житлових і нежитлових будівель, реконструйованих, капітально відремонтованих житлових і нежитлових будівель, що приєднані (приєднуються) до зовнішніх інженерних мереж. У такому разі джерелом фінансування заходів із встановлення вузлів комерційного обліку води та теплової енергії є інвестиційна програма виконавця відповідної комунальної послуги.
Проте, в Порядок розроблення, погодження та затвердження інвестиційних програм суб’єктів господарювання у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення, ліцензування діяльності яких здійснюють Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації, затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 19.08.2020 №191 зміни не внесені. Яким пунктом даного порядку керуватись при внесенні до інвестиційної програми заходів із встановлення вузлів комерційного обліку води та теплової енергії?

3. В пункті 7 розділу ІІ “Прикінцеві та перехідні положення” Закону №1060 зазначено, що виконавці комунальних послуг, які уклали договори про надання відповідних комунальних послуг до дня набрання чинності цим Законом і стягують із споживачів плату за абонентське обслуговування, внески за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку, зобов'язані переглянути їх з урахуванням вимог цього Закону. Закон №1060 набрав чинності 01.05.2021 р. Методика визначення розміру внесків за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку та їх розподілу між споживачами комунальних послуг, власниками (співвласниками) приміщень, обладнаних індивідуальними системами опалення та/або гарячого водопостачання, затверджена наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 05.06.2018 № 129 на теперішній час не скасована.
Відповідно до прийнятих Законом №1060 змін витрати, пов’язані з обслуговуванням та заміною вузлів комерційного обліку води та теплової енергії, включатимуться до складу плати за абонентське обслуговування. Товариством подано до органу місцевого самоврядування заяву з доданими до неї документами про встановлення тарифів на послуги з постачання теплової енергії і гарячої води на плановий період 2021-2022 роки відповідно до вимог Порядку формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 №869, який не містить змін, передбачених Законом №1060 в частині включення в плату за абонентське обслуговування витрат, пов’язаних з обслуговуванням та заміною вузлів комерційного обліку води та теплової енергії.
Яким чином та в який строк Товариству необхідно здійснити перегляд плати за абонентське обслуговування враховуючи те, що Закон №1060 зобов'язує виконавців комунальних послуг переглянути плату за абонентське обслуговування з урахуванням змін.

У зв'язку з вищевикладеним та з огляду на відсутність детального механізму практичної реалізації законодавчих змін, просимо надати роз'яснення стосовно вищезазначених питань в найкоротший строк з метою своєчасного внесення необхідних змін в роботі зі споживачами комунальних послуг, які надаються ТОВ “Теплоенергоцентр Роганського промвузла”.

З повагою,

ТОВ "ТЕЦРП"

-------------------------------------------------------------------

Будь ласка, використовуйте цю електронну адресу для всіх відповідей на цей запит.
[FOI #88673 email]

Якщо [Міністерство розвитку громад та територій України request email] - неправильна адреса для розпорядника Міністерство розвитку громад та територій України, повідомте нас використовуючи форму:
https://dostup.pravda.com.ua/change_requ...

Увага! Це повідомлення та будь-яка відповідь на нього будуть опубліковані на сайті Доступу до Правди

-------------------------------------------------------------------