Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції

Доброго дня!
Почну з того, що Антимонопольний комітет України (АМКУ) та Прокурор намагалися зупинити свавілля щодо організації та порядку паркування транспортних засобів у місті Одесі. АМКУ було прийнято рішення № 156-р/к у справі №140-01/2014 «Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції».

Проте Одеська міська рада звернулась до господарського суду Одеської області з позовом до обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України .

Так по справі № 916/326/16, яке було залишене без змін апеляційною інстанцією та визнано обґрунтованим касаційною інстанцією АМКУ роз’яснено: «що поняття «майданчик для платного паркування» та «спеціально відведена автостоянка» не є тотожними, та останнє також не виступає і складовою поняття «майданчик для платного паркування», а вони є окремими об’єктами правового регулювання, регулюються різними нормативно-правовими актами з використанням різних правових механізмів».;що спеціально відведені автостоянки не є об’єктами благоустрою, оскільки спеціально відведені автостоянки не відносяться до сфери їх регулювання.»

Антимонопольний комітет програв справу, тому, що неправильно сформував позицію обґрунтування та вимоги.

АМКУ вимагав організовувати конкурс операторів на спеціально відведених автостоянках. Проте конкурс законодавство не передбачає саме тому, що спеціально відведені автостоянки не є об’єктом благоустрою. ОМР показала у суді договори балансоутримання на збір за паркування на спеціально відведених автостоянках, суд зазначив, що це зовсім інші угоди що не мають відношення до сутті спору.

Рішення суду відповідає предмету спору та законодавству Украйни.

Проте, питання щодо відсутності законно обраних платників збору за паркування - балансоутримувачей спеціально відведених автостоянках а також майданчиків для платного паркування не вирішена.

Як було роз’яснено господарським судом по вказаної справі, питання експлуатації спеціально відведених автостоянок визначається іншим правовим актом, тобто, вони не відносяться ані до категорії відведених майданчиків для паркування, ані до спеціально обладнаних майданчиків для паркування.
Зазначене кореспондує положенням пп. 2681. 1.1. п. 2681. 1 ст. 2681 Податкового кодексу України, відповідно до якого, платниками збору за місця для паркування транспортних засобів є юридичні особи, їх філії (відділення, представництва), фізичні особи - підприємці, які згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, організовують та провадять діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на майданчиках для платного паркування та спеціально відведених автостоянках.

Одеська міська рада рішенням від 20.09.2011р. № 1251 -VI «Про затвердження Положення про організацію та порядок паркування транспортних засобів у місті Одесі» ЦІТУЮ «визначила комунальне підприємство «Одестранспарксервіс» уповноваженою особою по здійсненню організації та експлуатації майданчиків для платного паркування транспортних засобів та укладання договорів балансоутримання місць для паркування на території м. Одеси.».

З рішення № 1251- VІ від 20.09.2011 вбачається, що КП «Одестранспарксервіс» має повноваження організовувати та експлуатувати виключно майданчики для платного паркування.

Рішень Одеської міської ради, щодо призначення КП «Одестранспарксервіс» організовувати та проводити діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на спеціально відведених автостоянках немає.

Рішень Одеської міської ради щодо побудови спеціально відведених автостоянок, прав власності у відповідності пункту 2681. 1.1. вказаної норми немає.

На балансі у КП «Одестранспарксервіс» відсутні об’єкти у вигляді спеціально відведених автостоянок затверджених Додатком 2 рішення Одеської міської ради № 5286-VI від 27.08.2014 року.

Крім того, відповідно до пп. 14.1.229. п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України, спеціально відведені автостоянки - площа території (землі), що належить на правах власності територіальній громаді або державі, яка визначається органами місцевого самоврядування із встановленням правил щодо відповідальності за збереження транспортного засобу, що не передбачено для майданчиків для платного паркування (п. 25 Правил паркування транспортних засобів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2009 року № 1342).

Проте , Положення про організацію та порядок паркування транспортних засобів у місті Одесі не містить правил щодо відповідальності за збереження транспортного засобу

Ст. 15 Законом України «Про благоустрій населених пунктів» зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування можуть утворювати підприємства для утримання об’єктів благоустрою державної та комунальної власності. У разі відсутності таких підприємств органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах своїх повноважень визначають на конкурсних засадах відповідно до закону балансоутримувачів таких об’єктів. Балансоутримувача, що здійснюватиме утримання і ремонт об’єкта благоустрою, який перебуває у приватній власності, визначає власник такого об’єкта благоустрою.
В свою чергу, згідно з пп. 14.1.104. п. 14.1. ст. 14 цього Кодексу майданчики для платного паркування - площа території (землі), що належить на правах власності територіальній громаді або державі, на якій відповідно до рішення органу місцевого самоврядування здійснюється платне паркування транспортних засобів. Майданчики для паркування є є об’єктами благоустрою

З викладеного свідчить:
- що КП «Одестранспарксервіс» взагалі не має повноважень щодо спеціально відведених автостоянок. Усі договори балансоутримання зі спеціально відведеними автостоянками є протиправними.

-більш того, Одеською міською радою штучно створено об’єкти оподаткування, а саме протиправно змінено статус спеціально відведених автостоянок на майданчики для паркування.

Також свідчить, що Одеська міська рада має право визначити КП «Одестранспарксервіс» уповноваженою особою по здійсненню організації та експлуатації майданчиків для платного паркування транспортних засобів.
Тоді, КП «Одестранспарксервіс» зобов’язано саме здійснювати організації та експлуатації майданчиків для платного паркування транспортних засобів – бути платником збору.

Проте, законодавство не передбачає можливість замінити рішення Одеської міської ради щодо визнання платників збору та/або конкурс на уповноваження укладати договори балансоутримання умовами якого є перерахування збору операторами та сплата послуг КП «Одестранспарксервіс»

Монопольно-корупційна схема з єдиною уповноваженою особою КП «Одестранспарксервіс» що на власний розсуд протиправно обирає платників збору за паркування за допомогою договорів балансоутримання діє по сьогоднішній час.

З врахуванням зазначеного
На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):

1. Які заходи здійснюються щодо припинення свавілля в організації паркування транспортних засобів у місті Одесі?
2. Чи звертались ще до судів з вимогою визнати протиправними рішення Одеської міської ради що стосуються організації та порядку паркування транспортних засобів у місті Одесі?

З повагою,

Ольга

Доброго дня!
07.08.2017р. на апаратній нараді Одеської міської ради запропонував залучити «дружні організації» та вимкнути світло з водопостачанням на автостоянках, що відмовляються укладати протиправні договори з КП "Одестранспарксервіс»,
https://www.youtube.com/watch?v=GvBOVZmz...
що і було зроблено.
http://omr.gov.ua/ru/news/102813/ Розміщено: 10.01.2018 14:22:50 з'являється інформація про відключення електропостачання. УСІ автостоянки міста починають вимикати на підставі недійсності договорів на електропостачання без договору з КП "Одестранспарксервіс» .
Виходячи з змісту типового договору балансоутримання , повноважень, кола сторін договору та правової природи договору, він не є договором оренди, типова форма якого затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2004 р. № 220.
http://omr.gov.ua/ua/acts/council/37098/
Одеська міська рада заміст договорів оренди згідно діючому законодавству, нав’язує договори балансоутримання з комунальним підприємством, що в свою чергу не має на балансі жодного об’єкту зазначеного у Додатку 2 затвердженого рішенням ОМР № 5286-VI від 27.08.2014р.
Враховуючи, що згоду на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок та укладання договорів оренди є повноваженнями Одеської міської ради, слід розуміти, що вона зацікавлена в свавіллі у місті, бійками на фіктивних земельних ділянках з автостоянками.
Обов’язковою умовою послуги електропостачання на автостоянках міста на сьогоднішній час є договір з КП «Одестранспарксервіс».

3. Чи відомо Вам про зловживання монопольним становищем «АТ «Одесаобленерго» за допомогою якого Одеська міська рада змушує укладати договори балансоутримання з КП «Одестранспарксервіс»?

З повагою,

Ольга

Від: ТВ Одеське
Антимонопольний комітет України

Посилання

Від: Звернення громадян
Антимонопольний комітет України

Посилання

Від: Звернення громадян
Антимонопольний комітет України

Посилання