Пряма дискримінація осіб із інвалідністю на транспорті. Зловживання бюджетній сфері.

Юрій Литвиненко

Доброго дня!

Із 2020 року в місті Дніпро прямо дискримінують осіб із інвалідністю за ознакою соціального статусу, інвалідністю тощо.
Правопорушення вчиняються на Центральному автовокзалі міста Дніпро, Приватним акціонерним товариством Дніпропетровське обласне підприємство автобусних станцій ( приватизоване в 2020 році) при пособництві/бездіяльності органів державної влади і місцевого самоврядуванняї, Головного управління Національної поліції України в Дніпроі тощо.

При предявленні пенсійного посвідчення встановленого зразка в касі автобусної станції надають безкоштовний квиток на приміський маршрут виключно за пенсійним посвідченням в якому відсутня відмітка про інвалідність. Особам із пенсійним посвідченням в якому зазначено що це особа із інвалідністю І та ІІ групи інвалідності, а це і діти з особливими потребами, особи із психічним зазворбванеями тощо, в грубій формі відмовляють на такий безкоштовний проїзд в транспорті приміського сполучення.
Відео, соціальних мережах.:
Discrimination against people with disabilities
https://t.co/pMiQHMmMx0

Згідно з чинним законодавством право на безкоштовний проїзд автотранспортом у приміському (!) сполученні ДЕРЖАВА ГАРАНТУЄ певним категоріям громадян, тому числі інвалідам І та ІІ групи, нормативно-правовий акт: Закон України
«Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні»; Постанова КМУ від 16.08.94 р. № 555 «Про поширення чинності постанови Кабінету Міністрів України від 17 травня 1993 р. № 354», підстава пенсійне посвідчення встановленого зразка.

В статті 102 Бюджетного Кодексу України передбачено перелік субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення державних програм соціального захисту. В п. 5 цієї статті визначено, що за рахунок відповідної субвенції також здійснюються компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян, основний перелік яких визначено законом України, тому чисі особам із інвалідністю на безкоштовний проїзд на транспорті приміського сполучення.

Крім того, КМУ може здійснювати перерозподіл обсягів субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення державних програм соціального захисту між їх видами та між місцевими бюджетами виходячи з фактично нарахованих обсягів відповідних пільг, субсидій і допомоги населенню в межах загального обсягу таких субвенцій (п. 6 ст. 102 БК).

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
1. Чому держава Україна, тому числі в особі органів місцевого самоврядування відмовилась виконання і забезпечення державних гарантій прав і свобод людини і громадянина, зокрема, налання і забезпечення гарантованих державою прав особам із інвалідністю, тому числі права на недискримінацію за ознакою інвалідності, соціального статусу тощо.

2. Перелік субвенцій з державного бюджету, направлених в бюджет Дніпровської міської ради на виконання державних програм соціального захисту. Зокрема, відповідно до п. 5 цієї статті щодо здійснення компенсаційної виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян, основний перелік яких визначено законом України, тому чисі особам із інвалідністю І та ІІ групи інвалідності на безкоштовний проїзд на транспорті приміського сполучення.

3. Розмір таких субвенцій з державного бюджету, направлених бюджет Дніпровської міської ради в 2019-2020рр та 2020-2021рр., зокрема, для виконання програм соціалного захисту населення, тому числі осіб із особливими потребами, осіб із інвалідністю.

Окрім того, у відповідності до антикорупційного та антидискримінаційного законодавства України, просимо у передбачений законом порядку повідомити відповідні Центральні апарати правоохороних органів в сфері протидії і запобігання корупції та дискримінації про правопорушення, в яких вбачаються ознаки кримінального злочину, тому числі зловживань із коштами державного бюджетуі в значних розмірах, що стали відомі Дніпровській міській раді, її виконавчому комітету із вищевикладеної загальної інформації в запиті.

З повагою,

Юрій Литвиненко

Юрій Литвиненко

Доброго дня!

Вдячний за надану інформацію.

Також, Звертаю Увагу: посадові і службові особи державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, ПОСАДОВІ ОСОБИ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ, юридичних осіб публічного права, їх структурних підрозділів у разі виявлення корупційного або пов’язного з корупцією правопорушення чи одержання повідомлення ! про вчинення такого правопорушення працівниками відповідних державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб публічного права, їх структурних підрозділів, юридичних осіб, зазначених у частині другій статті 62 Закону України «Про запобігання корупції», ЗОБОВ'ЯЗАНІ у межах своїх повноважень ужити заходів щодо припинення такого правопорушення та НЕГАЙНО, протягом 24 годин, письмово повідомити про його вчинення спеціально уповноважений суб’єкт у сфері протидії корупції (частина шоста статті 53 Закону України «Про запобігання корупції»).

Відтак, прошу повідомити мене про дату, реєстраційний номер такого повідомлення та назву уповноваженого суб'єкта у сфері протидії корупції до якого Дніпропетровська міська рада, в особі Департамента соціального захисту письмово звернувся про вчинення корупційного правопорушення яке ім повідомлено/стало відомо з загальної інформації/відео Інформаційного запиту.

З повагою,

Юрій Литвиненко