Позачергова атестація та курси на он-лайн платформі ЕдЕра

Дубіська Ольга

Доброго дня!

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):

У 2016 році я влаштувалася працювати у школу на посаду вчителя зарубіжної літератури та образотворчого мистецтва та отримувала заробітню плату: як вчитель зарубіжної літератури - спеціаліст, як вчитель образотворчого мистецтва - найнижчий тарифікаційний розряд.
У 2017 році (з 16.01 по 27.01 2017 року) я пройшла курси підвищення кваліфікації для вчителів образотворчого мистецтва. У 2018 році атестувалася на присвоєння ІІ кваліфікаційної категорії, як вчитель зарубіжної літератури. Кваліфікаційна категорія поширювалася на вчителя образотворчого мисетцва.
Починаючи з 2017 року по 2019 рік учні, яких я готувала, отримували призові місця у ІІІ (обласному) рівні, але з художньо-естетичних конкурсів: "Новорічна композиція", "Об'єднаймося ж, брати мої!", "Український сувенір" тощо.
На базі школи та району неодноразово проводила майстер-класи та мистецькі челенджі за участі своїх учнів у 2017/2018 та 2019/2020 навчальних роках. У зв'язку з впровадженням НУШ розписувала стіни закладу освіти де працюю, маю власний блог, особисті розробки уроків.
У цьому 2019/2020 навчальному році виявила бажання позачергово атестуватися та надала заяву директору школи, а він, у свою чергу, відділу освіти клопотання про позачергову атестацію педагогічного пацівника у 2019/2020 навчального році. Мене затвердили у списках на позачергову атестацію на І рівні, але відмовляють у позачерговій атестації (директор школи слугується аргументаціями відділу освіти та їх поясненнями) станом на 27.02. 2020 року (станом на 01.09. 2019 року їх ці питання не хвилювали і на курси не "змушували" їхати) з таких причин:
1. Так як я атестувалася у 2018 році, то курси 2017 року на базі КВНЗ КОР "Академія неперервної освіти" м. Біла Церква вже не дійсні.
2. Так, як я атестувалася у 2018 році, а диплом 2016 року, маю пройти курси підвищення кваліфікації з 2018 по 2019 рік щонайменше 150 годин (5 кредитів ЄКТС) з дисципліни, яка за фахом (зарубіжна література або українська мова та література - дивлячись, що викладаю).
3. Курси ЕдЕра не зараховуються, бо не входять в перелік акредитованих закладів освіти та не мають ліцензії. За їх словами (виконуючий обов'язків завідуючої РМК та секретар атестаційної комісії ІІ рівня відділу освіти нашого району) МОН України мало подати список акредитованих та лецінзійованих он-лайн ресурсів для офіційного проходження курсової перепідготовки педагогічних працівників. Також вони аргументують свої слова тим, що приїде КРУ та вирахує гроші. Їх, у свою чергу, (знову ж за їх словами) консультує "спеціаліст з курсової перепідготовки, яка пояснює, що ЕдЕра та інші інтернет-платформи не мають довідки про акредитацію і їх сертифікати не зараховуються, лише курси для вчителів початкових класів, а також з інклюзії, мають ліцензію. Цього року 3 вчителі "вимушені" їхати в рахунок майбутньої відпустки (і це тільки нашого ЗЗСО) та за власний кошт (в їх числі і я) проходити курсову перепідготовку на базі ІППО, так як курси на базі ЕдЕра не визнають ні на рівні школи, ні на рівні району.
Згідно статті 59 закону України "Про освіту" (частина 6 цієї статті) та пункту 6,7,8,9,10,13, 25,26 Постанови КМУ "Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників" від 21.08. 2019 року № 800 (зі змінами згідно з Постановою КМ від 27.12. 2019 року № 1133), школа має право визнавати педагогічною радою курсову перепідготовку на он-лайн платформі ЕдЕра. Відділ освіти, в свою чергу, погрожує директору школи, що за визнання таких курсів (які, на їх думку, не є ліцензійованими та не мають довідки про акредитацію) не підпишуть атестаціні листи вчителів, які претендують на підвищення кваліфікації чи її підтвердження на ІІ рівні атестаційної комісії (вища кваліфікаційна категорія чи звання). В свою чергу вчителі (вища категорія) мають вже свідоцтва про проходження курсової перепідготовки в КВНЗ КОР "Академія неперервної освіти" м. Біла Церква (120 годин з фахових предметів) та пройшли курси на платформі ЕдЕра (отримавши по 30 годин), але директор школи, під тиском атестаційної комісії ІІ рівня, не хоче їх визнавати педагогічною радою школи.
Прошу надати роз'яснення з приводу:
1. Правомірності дій атестаційних комісій усіх рівнів.
2. Чи маю я право на позачергову атестацію у 2019/2020 навчальному році згідно професійних здобутків (призери ІІІ (обласних) етапів конкурсів декоративно-ужиткового та художньо-естетичного напрямків тощо), але з предмету не за фахом?
3. Чи потрібно мені проходити у 2019/2020 навчальному році для позачергової атестації курси підвищення кваліфікації з фаху, який зазначений у дипломі ВНЗ 2016 року.
4. Яку кількість академічних годин з фахового предмету, який я викладаю, мені потрібно отримати задля позачергової атестації?
5. Чи дійсні курси он-лайн платформи ЕдЕра для зарахування як курсів підвищення фахової кваліфікації?

З повагою,

Дубіська Ольга

Міністерство освіти і науки, Міністерство освіти і науки України

1 Attachment

 

 

̳

 

:

[email address]

 

[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]