Порядок атестації педагогічних працівників та присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» особі з науковим ступенем «кандидат педагогічних наук»

Нам невідомо, чи відповідь на цей запит була інформативною. Якщо ви Інна Пододіменко, будь ласка, авторизуйтесь і вкажіть, наскільки успішним був запит.
Інна Пододіменко

Доброго дня!

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):

У 2017 році я, Пододіменко Інна Іванівна, перейшла працювати із державного вищого навчального закладу ІV рівня акредитації, де працювала на посаді старшого викладача кафедри іноземних мов (педагогічній стаж на займаній посаді – 2 роки), до загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів на посаду вчителя англійської мови. У 2015 році успішно захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти».

Проте при прийомі на роботу результати атестації ВАК (атестаційна комісія ІІІ рівня) та наявність наукового ступеня, наявність понад 40 наукових праць у фахових виданнях у галузі педагогіки, попередній досвід роботи та займана посада у вищій школі не було враховано і мене прийняли на роботу як педагогічного працівника без категорії, тобто «спеціаліст».

У 2018-2019 навчальному році мене було атестовано і присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії».

Згідно з п. 5 Порядку присвоєння кваліфікаційних категорій і педагогічних звань педагогічних працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2015 року № 1109, «особі, яка має науковий ступінь, при призначенні на посаду педагогічного працівника присвоюється кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії», якщо на цій посаді передбачено присвоєння кваліфікаційних категорій».

Зазначена норма застосовується лише при призначенні на педагогічні посади осіб, які мають наукові ступені. Таким працівникам присвоюється кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії», яка найбільшою мірою узгоджується з високою кваліфікацією і професійним досвідом запрошеного на роботу фахівця.

Призначення на посаду педагогічного працівника особи з науковим ступенем з присвоєнням їй найвищої кваліфікаційної категорії — особливий випадок, який є виключенням із загального правила.

Крім того, відповідно до п. 4.7 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 6 жовтня 2010 року № 930, зазначено, що «педагогічні працівники з науковим ступенем, призначені на педагогічні посади до набрання чинності цією постановою, атестуються без додержання послідовності в присвоєнні кваліфікаційних категорій та строку проведення позачергової атестації».

Відповідно необхідність встановлення такого порядку зумовлена створенням умов для забезпечення належної оплати праці висококваліфікованих спеціалістів, у послугах яких мають гостру потребу деякі навчальні заклади, а також уникненням зайвого бюрократизму при присвоєнні кваліфікаційної категорії таким працівникам при укладенні з ними трудового договору.

Згідно із ч. 2 ст. 26 Закону України «Про загальну середню освіту», призначення на посаду педагогічних працівників державного та комунального загальноосвітнього навчального закладу здійснюється відповідним органом управління освітою за поданням керівника загальноосвітнього навчального закладу. Так, у разі призначення на посаду педагогічного працівника загальноосвітнього навчального закладу особи, яка має науковий ступінь, місцевий орган управління освітою у наказі про призначення зазначає про присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії», як це передбачено п. 5 Порядку.

На основі вищезазначеного, прошу надати відповідь на запит щодо отримання публічної інформації з приводу таких питань, чи порушено умови при прийнятті на роботу директором школи, якщо не враховано результати попередньої атестації та наявність наукового ступеню відповідного профілю, досягнення на попередній роботі та не збережено відповідність попередньо займаній посаді педагогічного працівника. Якщо так, то яким чином необхідно відновити порушені права педагогічного працівника щодо присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії»?

З повагою,

Інна Пододіменко

Міністерство освіти і науки, Міністерство освіти і науки України

1 Attachment

 

 

̳

 

:

[email address]

 

[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]