Податки

Нам невідомо, чи відповідь на цей запит була інформативною. Якщо ви Віталий, будь ласка, авторизуйтесь і вкажіть, наскільки успішним був запит.

Доброго дня!
Хочу довести до Вашого Відому побажання десятки тисяч пересічних мешканців-вкладників Банків України.
Зміни у Податковому Кодексі України, що призвели до того, що з 01.07.2014 року буде введений податок на відсотки по депозиту, вкрай негативно сприймається вкладниками усіх банків, незалежно від їхнього соціального статусу. Передусім, це пов’язано з обов’язковим декларування у податковій інспекції процентів і їх підрахунок. Модель 5% з 01.01.15 року з автоматичною оплатою податку Банком під час нарахування відсотків набагато краще і ефективніша,а запропонована система гірша через декілька причин:
1) Багато вкладів (Майже 50%), за якими сплачуються відсотки у кінці строку, і оформлені на рік або більше - за новою системою, фізична особа повинна заплатити податок наприклад, у лютому-березні, а відсотки отримає у липні (якщо договір у нього закінчується у липні). Відтак якщо сума податку утримувалася Банком, то Банк сам би виплатив податок, а так фізичній особі потрібно буде платити податок на ті відсотки, котрі людина ще не отримала.
2) 15% достатньо великий відсоток враховуючи нестабільність курсів валют плюс зростання цін на комунальні послуги і на деякі товари, а також на фоні прогнозованої інфляції.
3) Із-за обов’язкового подання декларацій багато людей буде відмовлятися від депозитів, і буде вивід грошей з банківського сектору! Тим більш треба зауважити, що будуть виводитися великі депозити, а на маленьких депозитах Банки не проживуть.
4) У 2013 р. було зростання депозитів ФО, а відтак зростання довіри до Банків, не підривайте довіру до Державного Апарату Управління. Захищайте навпаки інтереси вкладників, а не робіть так, щоб вкладники всіляко тікали або приховувалися від Банків.
5) Ряд банків є проблемними у наші дні. Відтак чимало хто, постраждав від того, що у банках є чи були Тимчасові адміністрації (ТА), і деякі Банки знаходяться на стадії банкрутства. Людина, котра мала депозити в таких банках, і у наприклад, «робочому банку» повинна мати якусь компенсацію з боку податкової, адже фактично гроші у «проблемних банках» під час ТА до виплат Фондом гарантування вкладів Фізичних Осіб знаходилися 3-4 місяці на рахунку, проте відсотки реальні Фізична особа не отримала, і «потенційно» втратила частку грошей (можливих відсотків, якби дані кошті були розміщені в інших банках). Тому встановлювати податок у розмірі 15% на відсотки від «робочого депозиту», теж для даної особи недоречно (а таких осіб не мало).
6) Закон діє і на вкладі, відкриті раніш (до 01.04.14/01.07.14 ) з дня набрання чинності, проте згідно з Податковим кодексом , податок не може встановлюватися усередині бюджетного року, а також слід зауважити, що багато хто, якби знав, що буде такий податок не відкривали б великий депозит раніше, тобто правила помінені під час гри. А Банк, якщо розірвати наприклад депозитний договір наприкінці червня, мотивуючи розторгнення угоди новим Законом, перерахує згідно з Договором відсотки! Проте коли Договір укладався, про 15% мова не йшлася, а було лише задекларовано 5% з 01.01.15 р. і кожен вкладник про це віддавав собі звіт.
Внаслідок вище переліченого, для розвитку Банківської системи в Україні, і з огляду на дефіцит бюджету в Україні, треба погодитися на 5% податок за відсотками на депозити, проте на будь-які депозити (щоб була рівність, і люди не жадали оформлювати на друзів, родичів і т.і. свої депозити), а також для облегшення процедури і виходячи з економічного сенсу, дане відрахування у Податкову інспекцію повинно відбуватися самим Банком під час нарахування Банком відсотків за вкладом.
Відтак, задля стабільності Банківської системи і заохочування вкладників треба негайно повернути стару редакцію Податкового кодексу у частині відсотків за вкладами (депозитами) і сертифікатами.

З повагою,

Віталий

Відкритість, Офіс Президента України

 

 

Link: [1]themeData
Link: [2]colorSchemeMapping

п. ВІТАЛІЮ

 

 

Шановний пане Віталій!

 

Головним управлінням забезпечення доступу до публічної інформації
Адміністрації Президента України розглянуто Ваш лист стосовно порядку
оподаткування пасивних доходів, що надійшов електронною поштою
                      2 квітня 2014 року.

Повідомляємо, що він не може розглядатися як запит на інформацію, оскільки
не відповідає нормам Закону України "Про доступ до публічної інформації",
а натомість є зверненням та має розглядатися відповідно до Закону України
«Про звернення громадян». Згідно зі статтею 5 цього Закону звернення
адресуються органам державної влади і місцевого самоврядування,
підприємствам, установам, організаціям незалежно від форм власності,
об'єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить
вирішення порушених у зверненнях питань.

          У зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи
скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником із зазначенням дати. Законом України «Про звернення громадян» не передбачено
листування електронною поштою.

 Розгляд звернень громадян не входить до компетенції Головного управління
забезпечення доступу до публічної інформації Адміністрації Президента
України.

Тому із відповідною заявою Ви можете звернутися до Управління з питань
звернень громадян Адміністрації Президента України за адресою: 01220, м.
Київ, вул. Банкова, 11, або до Міністерства фінансів України за адресою:
01008, м.Київ, вул. М.Грушевського, 12/2.

            Дякуємо за Ваш лист.

 

            З повагою

 

Керівник Головного управління

забезпечення доступу до публічної інформації

Адміністрації Президента України                                 
       О.Кошелєв

References

Visible links
1. file:///C:%5CUsers%5CSTELMA%7E1%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5Cmsohtmlclip1%5C01%5Cclip_themedata.thmx
2. file:///C:%5CUsers%5CSTELMA%7E1%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5Cmsohtmlclip1%5C01%5Cclip_colorschememapping.xml