Обласний відділ освіти: провокування булінгу серед учнів у школі N4 м.Обухів

Майборода Анжеліка Олександрівна

Міністерству науки і освіти Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти

Державній інспекції навчальних закладів України

Департаменту науки і освіти Київської обласної державної адміністрації

Батьків учнів 1-10 класy НВО «ЗОШ I-III ступенів №4 ЦВПВ та ДП» Обухівської міської ради Київської області

Майбороди Анжеліки Олександрівни
тел. 067 – 958-54- 64, [email address]

Антонової Ірини Василівни
т ел. 063 – 94- 95- 456

Андрущенко Галини Олексіївни 067-580-85-63

Скарга

на неправомірні дії та бездіяльність посадової особи

Батьки учнів 10 класу НВО «ЗОШ I-III ступенів №4 ЦВПВ та ДП» Обухівської міської ради Київської області звертаються до Вас з проханням перевірити викладені нижче обставини та за результатами перевірки прийняти відповідні рішення у межах своїх повноважень у відповідності до чинного законодавства:

Директор НВО «ЗОШ I-III ступенів №4 ЦВПВ та ДП» Обухівської міської ради Київської області Марченко В.М. приступила до виконання своїх обов’язків в грудні 2016 року. Вже взимку 2017 року у школі була конфліктна ситуація між директором школи і батьками через незадовільну роботу директора. Директору була подана скарга з реєстраційним номером №63 від 27.02.2017 (копія додається) і однією із вимог біло припинити цькувати наших дітей. Навесні 2017 року були зібрані шкільні загальні батьківські збори, де була присутня начальник управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради Мигаль М.Л. На цих зборах батьки Майборода А.О. та Антонова І.В. озвучили на весь загал, що Марченко В.М. практикувала свої навички психолога над нашими дітьми, описуючу їм яскраві ситуації і наголошуючи, що вона дружина колишнього співробітника міліції, що вона має зв’язки у силових структурах, може знайти управу на всіх і покарати будь-кого. Це вразило наших дітей, налякало їх: діти боялися іти до школи, переживали. На зборах нас завірили, що така ситуація більше не повториться.

Але у цьому році виникла нова конфліктна ситуація, а саме:

17.04.2018 директор школи виявила у класній кімнаті 10го класу стілець із помальованою ніжкою. Між 1м і 2м уроком, на перерві, до класної кімнати зайшла директор Марченко В. М. і у формі крику виясняла з учнями 10 класу хто обписав ніжку стільця. Учень Андрущенко О. відразу ж зізнався у ненавмисному обмалюванні ніжки стільця, що це його вина, він вибачився, сказав що все виправить. Директор повідомила учня про наступне: «Ти тепер мені винен 400 гривень, у подвійному розмірі, за 2 стільці». Відразу ж після цього Андрущенко О. привів стілець у належний стан, вивівши плями вологими серветками.

Після 2го уроку Андрущенко О. підійшов до Марченко В.М. і ще раз вибачився за скоєне. Директор відповіла, що не потребує його вибачень і почала знову кричати на Андрущенко О.

Класний керівник Пасіченко Т.Б. повідомила маму учня Андрущенко О. про інцидент у класі. Андрущенко Г.О. вибачилася і дала згоду купити 2 нових стільці, просила на цьому конфлікт вичерпати.

У середу 18.04.2018 р. Андрущенко О. приніс у школу 400 гривень, які вимагала у нього директор; учні шукали директора у школі аби залагодити конфлікт, та директора знайти на робочому місці протягом дня їм не вдалося.

Як згодом ми дізналися, в той же день на педраді директор проінформувала про те, що, оскільки учні не бережуть шкільне майно, вона забирає із 10класу нові меблі (парти і стільці) з виховною метою учнів, що і було зроблено негайно технічними працівниками школи. 18.04.2018р після 6го уроку парт у класі вже не було.

У четвер 19.04.2018р. перед початком уроків діти зайшли у порожній клас: парт не біло зовсім, у кімнаті стояло лише 7 стільці та учительський стіл. Фото порожнього класу додаємо. Діти були шоковані, сподівалися, що їм виділять хоча б якісь меблі, придатні для проведення навчального процесу. На 2у уроці геометрії за ініціативи класного керівника учні разом з класним керівником були вимушені піти шукати по школі меблі, щоб діти мати можливість продовжити навчальний процес. Дітям самим довелося заносити меблі до класу. Стільці були знайдені у кабінеті інформатики, парти позичили у кабінеті фізики.

Після дзвінка на 4й урок у кабінет зайшла Марченко В.М. і відразу почала кричати на ученицю Лавриненко А. за викладений начебто нею пост про відсутність парт у класі у мережі Facebook. Лавриненко А. у класі надала докази, що пост виклала не вона, але директора це не спинило, вона продовжувала кричати. Директор при всіх дітях у класі заявила: «Чому ти не поступила, чому повернулась у цю школу? Це вже перебір! Ідеш зараз до секретаря, береш довідку і шукаєш іншу школу!». Лавриненко А. була доведена такими висловлюваннями до емоційного зриву, зібрала речі і хотіла вибігти з класу, але директорка зупинила її, мотивувавши тим, що розмова ще не закінчена і продовжила кричати. Далі директор почала кричати уже на весь клас і звинувачувати дітей у тому, що учні бачили як ніжка стільця була обмальована Андрущенко О., і нічого директору про це не доповіли. Директор кричала і зауважила, що вона зможе з легкістю розпустити їх клас і 11го класу у цій школі в наступному навчальному році не буде, сказала дітям шукати інші школи для продовження навчання. У своїй промові директор використовувала слова «ви- свині», «я прикриваю ваші косяки».

Марченко В.М. дітям наголосила на тому, що винесла парти з класу виключно у виховних цілях з метою покарання для того, щоб методом колективного пресу учні змусили винуватого зізнатися у скоєному і вибачитися. Нагадуємо, учень вибачився і взяв всю провину на себе ще 17.04.2018р.

Після цього Андрущенко О. встав і сказав, що напередодні приносив гроші за обписаний стілець як того і вимагала директор (хоча до того він стілець привів у належний стан), ще раз при всіх визнав свою провину, ще раз перед усіма учнями директором вибачився і просив покарати тільки його і не чіпати більш нікого із його однокласників.

Марченко В.М. весь цей час вела розмову криком. Після розмови з директором Андрущенко О. побіг за директором вибачатися в черговий раз. Налякані діти почали телефонувати своїм батькам та повідомили про надзвичайно напружену ситуацію у класі.

Наведена вище інформація була розказана нам нашими дітьми і може бути підтверджена іншими учнями класу та їх батьками.

Батьки Майборода А.О. та Антонова І.В. одразу ж, протягом півгодини після розмови директора з класом, пішли до директора з проханням пояснити що врешті решт відбулося у класі. Батьки не могли навіть припустити, що обмальована ніжка стільця може викликати таке психологічне насилля над учнями директором (!) навчального закладу, маючи диплом психолога (!). Ми не могли навіть припустити, що доросла, освічена людина з педагогічним стажем може собі дозволити так відриватися на дітях, примушуючи їх таким чином фактично до булінгу!

Директор батькам підтвердила, що винесла парти навмисно. Вона ще раз вже батькам наголосила, що така її дія дійсно мала виховну мету методом колективного пресу змусити клас віднайти винного і змусити його відчути провину і вибачитися. Вона намагалась таким чином пробудити у дітях почуття справедливості, відповідальності, щоб діти змогли згуртуватися проти винуватця. Вона хотіла такими діями навчити дітей повідомляти про винуватця директору і навчити колективно тиснути на винуватця, щоб він відчув сором за скоєне і пішов просити вибачення у директора. І не тільки у цій ситуації, а і в подальшому взагалі. Батьки зауважили, що директор не мала права чинити на дітей психологічний пресинг, вимагати гроші з неповнолітніх та зривати навчальний процес у класі. Директор відповіла, що наші діти вже cамостійні і достатньо дорослі і всі питання вона буде вирішувати з дітьми особисто без присутності дорослих. Така відповідь обурила батьків, адже у нашому класі це вже не перший інцидент з психологічним тиском на дітей.

Додому діти повернулися надзвичайно пригніченими, знервованими і обуреними тим фактом, що як можна довіряти вчителям після того, як директор дозволяє собі таке поводження з дітьми, після такого примусу «стукачити» і тиснути на однолітка.

Восени 2017 року по всій школі був проведений інструктаж під підпис неповнолітніх дітей по техніці безпеки серед дітей, під соусом інструктажів дітям розказували, що потрібно дбайливо ставитись до шкільного майна, що у разі пошкодження майна батькам потрібно буде відшкодувати його подвійну вартість. Такі інструктажі проводились в усіх класах – з 1го по 11й клас. Батьки, особливо молодшої ланки, питали у класних керівників, чому дітям розказують такі страшилки. Батькам відповідали, що згідно з усною вказівкою директора, потрібно довести до відома дітей про подвійне відшкодування за майно у відповідності до прописаного у шкільному Статуті положення про таке відшкодування. Ніхто не надав тоді цьому значення, аж поки не трапилася ситуація із обмальованою ніжкою стільця. Діти не можуть почуватися вільно у школі, бояться ненароком щось зіпсувати\розбити\зачепити. Вважаємо, що подібні міри є перевищенням своїх повноважень адміністрацією школи і розцінюємо збір таких підписів свідомим створенням нездорової психологічної атмосфери у навчальному закладі. Інформування про подвійний збір коштів за пошкоджене майно можуть підтвердити школярі.

Наші діти мають побоювання, що до них і надалі буде подібне психологічне насилля з боку директора, що їм дійсно доведеться змінювати школу і звичне середовище, адже для всіх є незрозумілим що саме хотіла добитися від учнів директор, примушуючи колективно тиснути на Андрущенко О. після його численних вибачень.

Ми, батьки, боїмося, і небезпідставно, що описана вище ситуація в подальшому потягне за собою негативні наслідки для здоров’я наших дітей в силу підліткового віку і характерної для їх віку вразливості, значне погіршення психологічної атмосфери в колективі, негативно позначиться на навчанні. Також ми переживаємо, і не безпідставно, що директор спробує перекинути всі звинувачення на бік класного керівника. Заявляємо, що ні претензій, ні скарг до Пасіченко Т.Б. ми не маємо. Діти і батьки задоволені роботою класного керівника.

Ми, батьки, обурені тим фактом, що директор дожимала дитину Андрущенко О. до останнього, отримуючи від нього все чергові і чергові вибачення. Обурює той факт, чому однокласники Андрущенко О. мали стати інструментом для покарання і приниження його честі і гідності? Обурює то факт, що навіть після отримання згоди матері Андрущенко О. компенсувати збитки, директор продовжувала тиснути на дітей всього класу, підкреслено хизуючись перед дітьми своєю владою і всемогутністю.

Такі поведінка і ставлення педагогічного працівника до дітей неприпустимі як з точки зору моралі, так і згідно норм закону.

Діти – це окрема частина суспільства, якій притаманні особлива поведінка, своєрідні життєві стереотипи, що забезпечують її розвиток і ставлення та перетворення в дорослу частину суспільства.

Внаслідок свого становища діти потребують особливого підходу, соціального захисту та поваги до їхніх прав. Жорстоке поводження з дітьми і нехтування їх інтересами можуть мати різні види і форми, але їх наслідки завжди завдають серйозної шкоди здоров’ю, розвитку і соціалізації дитини.

Діти, які пережили різні види насильства, в тому числі і психологічні, мають проблеми з навчанням, невпевнені, мають почуття тривоги, гніву, депресії, почуття неповноцінності, порушення контакту з дорослими; часто мають психопатії та неврастенічний розвиток особистості, стійкі поведінкові порушення (провокуючу, уникаючу, псевдозрілу, незрілу, непередбачувальну, адиктивну поведінку), соматичні порушення, розлади сну, апетиту. Потрібен час, щоб вилікувати фізичні ушкодження, але ще більше часу і зусиль потрібно для того, щоб залікувати душевну травму, психіку дитини.

Відповідно до статті 52 Конституції України діти рівні у своїх правах незалежно від походження, а також від того, народжені вони у шлюбі чи поза ним. Будь-яке насильство над дитиною переслідується законом.

Відповідно до п.16 ч.1 ст. 51 Закону України «Про освіту» вихованці, учні, студенти, курсанти, слухачі, стажисти, клінічні ординатори, аспіранти, докторанти відповідно мають гарантоване державою право на захист від будь-яких форм експлуатації, фізичного та психічного насильства, від дій педагогічних, інших працівників, які порушують права або принижують їх честь і гідність.

Стаття 56 зазначеного закону передбачає, що педагогічні та науково-педагогічні працівники зобов’язані: додержуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідність дитини, учня, студента; захищати дітей, молодь від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, іншим шкідливим звичкам.

20 листопада 1989 року ухвалена Конвенція ООН про права дитини, до якої приєдналася і Україна. Низка її положень прямо спрямована на протидію жорстокому поводженню з дитиною та їх захист від всіх форм насильства, а саме:

ст. 28 Конвенції, в якій вказується, що держави-учасниці вживають усіх необхідних заходів, щоб шкільна дисципліна була забезпечена методами, які ґрунтуються на повазі до людської гідності дитини;

ст. 37 Конвенції, яка вказує на обов’язок всіх держав-учасниць забезпечити, щоб жодна дитина не піддавалась катуванням та іншим жорстоким, нелюдським або принижуючим гідність видам поводження чи покарання.

Гідність та честь дитини є недоторканними (ст. 297 ЦК України).

Будь-які прояви неповаги до дитини є приниженням її людської честі та гідності, що справляє істотний негативний вплив на розвиток повноцінної особистості.

Закон України «Про охорону дитинства» визначає охорону дитинства в Україні як стратегічний загальнонаціональний пріоритет і з метою забезпечення реалізації прав дитини на життя, охорону здоров'я, освіту, соціальний захист та всебічний розвиток встановлює основні засади державної політики у цій сфері.

Зокрема, у статті 10 цього Закону зазначається, що кожній дитині гарантується право на свободу, особисту недоторканність та захист гідності. Дисципліна і порядок у сім’ї, навчальних та інших дитячих закладах мають забезпечуватися на принципах, що ґрунтуються на взаємоповазі, справедливості, і виключають приниження честі та гідності дитини.

У відповідності до «Положення про загальноосвітній навчальний заклад», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року № 778, а саме п.86 - педагогічні працівники зобов’язані дотримуватись педагогічної етики, моралі, поважати особисту гідність учнів та їх батьків.

У наказі Міністерства освіти і науки України «Про вжиття додаткових заходів щодо профілактики та запобігання жорстокому поводженню з дітьми» від 25 грудня 2006 року № 844 наголошується на тому, що жорстоке поводження з дітьми в школі, виховній установі з боку вчителів, вихователів щодо дітей виявляється у наступному:

- приниженнях;
- битті;
- роздяганні дитини перед іншими як способу покарання;
- нагадуванні при класному колективі про недоліки дитини, особливості сім'ї, сімейні події, про які вчителю стало відомо;
- непосильній праці;
- ігноруванні фізичних потреб дитини (заборона піти до туалету);
- існуванні "любимчиків" та "паріїв"; підвищеному тоні, крику, необґрунтованих, неадекватних оцінках;
- суворій дисципліні, яка тримається на страху, а не на інтересі до навчання;
- авторитаризмі, вимогах без пояснень;
- недоцільних вимогах до зовнішнього вигляду дитини (зачіски, форми) і застосуванні дій щодо його покращання - підстригання власноруч, зняття прикрас, відбір мобільних телефонів тощо;»

Звертаємо Вашу особливу увагу на те, що перенесене в дитинстві психологічне насилля залишає відбиток у свідомості людини на все життя.

Зважаючи на викладене, з метою дотримання норм законодавства, а також захисту дітей у вказаному навчальному закладі від будь яких форм насильства та жорстокого поводження просимо невідкладно:

1. Вивчити факти, зазначені у заяві.

2. Притягнути до відповідальності директора школи Марченко В.М. у відповідності із законодавством.

3. Гарантувати нашим дітям захист від жорстокого поводження, психологічного насилля від усіх учасників навчально-виховного процесу (вчителів, дітей, батьків інших учнів).

4. Про результати розгляду заяви повідомити письмово у встановлений законом термін на електронну адресу.

23.04.2018 р.

Майборода А.О.

Антонова І.В.

Андрущенко Г.О.

Іщенко О.

Пянтківська Т.В.

Луговська Л.І.

Вложенные файлы:
лист скарга 1.docx
32К
2017-03-08 001.jpg
5,3М
2017-03-08 002.jpg
7,5М

2017-03-08 003.jpg

2017-03-08 004.jpg
959К

2017-03-08 005.jpg
2,2М
ОтветитьПереслать

З повагою,

Майборода Анжеліка Олександрівна

Майборода Анжеліка Олександрівна

Доброго дня!

Міністерству науки і освіти
Державній інспекції навчальних закладів України
Департаменту науки і освіти Київської обласної державної адміністрації
батьків учнів 10 класу НВО «ЗОШ I-III ступенів №4 ЦВПВ та ДП» Обухівської міської Ради Київської області
Майбороди Анжеліки Олександрівни
тел. 067 – 958-54- 64, [email address]
Антонової Ірини Василівни тел. 063 – 94- 95- 456
Андрущенко Галини Олексіївни тел.: 067-580-85-63

Скарга
на неправомірні дії та бездіяльність посадової особи

Батьками учнів 10 класу НВО «ЗОШ I-III ступенів №4 ЦВПВ та ДП» Обухівської міської Ради Київської області була подана колективна скарга №556 від 26 квітня 2018року до управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської Ради щодо неправомірних дій та бездіяльності посадової особи – директора НВО «ЗОШ I-III ступенів №4 ЦВПВ та ДП» Марченко В.М. (надалі за текстом Скарга №556), копія якої додається як Додаток 1.
Отримавши Лист управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської Ради № 03-06/440 (копія Листа додається – див. Додаток 2) від 16 травня 2018року, що є відповіддю на зазначену вище скаргу, вимушені звернутись з повторною скаргою, зважаючи на наступні обставини:
Так, однією із підстав для подання Скарги №556 став інцидент від 17 квітня 2018року у НВО «ЗОШ I-III ступенів №4 ЦВПВ та ДП» Обухівської міської Ради Київської області між директором школи Марченко В.М. та учнями 10класу. Суть інциденту полягає у перевищенні повноважень посадовою особою - директором школи, а також порушенням директором школи ст. 28 та ст. 37 Конвенції ООН про права дитини, ст. 297 ЦК України, ст. 10 Закону України «Про охорону дитинства», п. 86 «Положення про загальноосвітній навчальний заклад», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року № 778. Деталі даного інциденту викладені у Скарзі № 556, що додається.
На Скаргу №556 була отримана відповідь №03-06/440 від 16 травня 2018року, копія якої з додатком додається. У зазначеній відповіді управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської Ради №03-06/440 від 16 травня 2018року вказано, що за фактом зазначених у скарзі №556 від 26 квітня 2018року порушень, було проведено службове розслідування та було зроблено посилання на лист директора школи Марченко В.М. з описом плану заходів щодо дотримання прав дитини.
Між тим, при розгляді скарги не було вивчено всіх обставин та не було надано належної оцінки діям посадової особи, що має пряме відношення до виховного процесу та своїми діями наносить шкоду психічному здоров’ю дітей. По суті Скарги №556 нам фактично було надано інформативного листа без реального узгодження негативної ситуації, що виникла з директором школи.
Так, у Листі №03-06/440 від 16 травня 2018року іде посилання на збори від 26 квітня 2018року між батьками учнів 10 класу, директором школи Марченко В.М., класним керівником Пасіченко Т.Б., учнями 10 класу, та комісією представників РУО у складі Мигаль М.Л., Дубровської А.П., Філенко С.Ф. та вказано, що на зазначених зборах було «прийнято рішення, яке задовольнило присутніх». Нам не зрозуміло, про яке рішення у відповіді іде мова, адже на зборах від від 26 квітня 2018року ми не отримали відповідей на питання, викладені у скарзі №556 від 26 квітня 2018 року, згоди між директором школи і батьками досягнуто не було, ні вибачень, ні пояснень щодо фактично вжитих заходів щодо зменшення наслідків незаконної поведінки від директора не було отримано. Фактично присутні на зборах мали можливість висловитися, але ніякого рішення не приймалося. Ми, як особи, що були присутні на зазначених зборах від їх початку до самого закінчення, не чули про прийняття рішення, яке б, як йдеться у відповіді на Скаргу, задовольнило присутніх, жодного рішення на зборах прийнято не було.
Також слід зазначити, що на цих зборах представниками управління освіти, а саме Філенко С.Ф., за відсутності представників ювенальної превенції або поліції були допитані учні 10класу.
Крім того, у листі №03-06/440 від 16 травня 2018року не міститься жодного слова про правомірність або неправомірність описаних в скарзі дій посадової особи та інформації щодо застосованих до неї заходів реагування.
03 травня 2018 року були проведені класні збори між класним керівником Пасіченко Т.Б. та батьками учнів 10класу, головною темою яких було пошук шляхів вирішення проблеми з «травлею» дітей директором школи. Батьки погодились з тим, що претензій до педагогічного колективу вони не будуть мати лише у разі надання директором школи письмової гарантії про те, що на наших дітей не буде чинитися будь-який тиск з доку директора школи Марченко В.М. та, відповідно відсутності у подальшому будь – якого психологічного та фізичного насилля відносно дітей. Натомість ні вибачень, ні тим паче письмових гарантій від директора школи Марченко В.М. отримано не було.
Що стосується пояснювальної записки батьків на ім’я начальника освіти Мигаль М.Л., то даний лист є виключно підтвердженням відсутності особистих суб’єктивних претензій до директора школи при умові належного виконання своїх зобов’язань та вирішення виниклої конфліктної ситуації з застосуванням відповідних наслідків щодо винної в умисному приниженні та «травлі» дітей особи. Даний лист жодним чином не є відмовою від Скарги №556.
У в’язку з зазначеним вище конфлікт не може вважатись вичерпаним, оскільки і надалі є ризик негативного впливу з боку директора школи на здоров’я і емоційний стан наших дітей. Такий ризик існує через неодноразові умисні дії директора пов’язані із психологічним утиском наших дітей та відсутністю будь – яких дій, направлених на зменшення наслідків негативного впливу на дітей. Жодного вибачення та каяття у вчиненому.

Просимо Вас підійти до розгляду нашої Скарги з усією відповідальністю, оскільки від Вас залежить майбутнє наших дітей, їх психічний стан та подальша реалізація у суспільстві.
Для розгляду Скарги просимо додатково витребувати та розглянути наступні документи:
1) копії протоколів про призначення директора НВО «ЗОШ I-II ступенів №4 ЦВП та ДП» Обухівської міської Ради Київської області Марченко В.М. із повною інформацією про склад конкурсної комісії, дату і місце проведення самого конкурсу, склад конкурсантів на посаду директора НВО «ЗОШ I-II ступенів №4 ЦВП та ДП» Обухівської міської Ради Київської області відповідно до Постанови №827 від 13 жовтня 2015р. «Про затвердження Порядку призначення на посаду керівників загальноосвітніх навчальних закладів державної форми власності», в частині рекомендацій органам місцевого самоврядування з урахуванням Порядку призначати керівників загальноосвітніх навчальних закладів комунальної форми власності за результатами конкурсного відбору;
2) інформацію про перебіг службового розслідування порушень, викладених у колективній скарзі №556 від 26 квітня 2018року управлінням освіти виконавчого комітету Обухівської міської Ради;
3) копію протоколу зборів від 26 квітня 2018 року, на які іде посилання у відповіді управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської Ради;

Просимо Вас призначити повторно комісію із розслідування порушень, викладених у даній Скарзі та колективній скарзі №556 від 26 квітня 2018року та гарантувати нашим дітям захист від жорстокого поводження, психологічного насилля від усіх учасників навчально-виховного процесу: адміністрації школи, вчителів, дітей, батьків інших учнів, тощо.
Про результати розгляду скарги просимо повідомити у встановлений законом термін на електронну адресу [email address].

Майборода А. О.
Антонова І. В.
Андрущенко Г. О.