Новий Закон

Нам невідомо, чи відповідь на цей запит була інформативною. Якщо ви АО "Національна правова палата", будь ласка, авторизуйтесь і вкажіть, наскільки успішним був запит.
АО "Національна правова палата"

Доброго дня!

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):

28 квітня 2020 року набуває чинності Закон України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення».
АО «Національна правова палата» ретельно проаналізувала даний Закон та просить пояснити наступне:
Стаття 7 Закону «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», далі по тексту – Закон, передбачає, що спеціально визначеними суб’єктами первинного фінансового моніторингу (крім осіб, які надають послуги в рамках трудових правовідносин) є:
а) суб’єкти аудиторської діяльності;
б) бухгалтери, суб’єкти господарювання, що надають послуги з бухгалтерського обліку;
в) суб’єкти господарювання, що здійснюють консультування з питань оподаткування;
г) адвокатські бюро, адвокатські об’єднання та адвокати, які здійснюють адвокатську діяльність індивідуально;
ґ) нотаріуси;
д) суб’єкти господарювання, що надають юридичні послуги;
е) особи, які надають послуги щодо створення, забезпечення діяльності або управління юридичними особами тощо.
При цьому відповідно до частини 2 ст. 8 Закону визначено, що суб’єкт первинного фінансового моніторингу зобов’язаний:
1) стати на облік у спеціально уповноваженому органі як суб’єкт первинного фінансового моніторингу та повідомляти спеціально уповноважений орган в порядку, визначеному Національним банком України для суб’єктів первинного фінансового моніторингу, щодо яких Національний банк України відповідно до статті 18 цього Закону виконує функції державного регулювання і нагляду, а також Кабінетом Міністрів України для інших суб’єктів первинного фінансового моніторингу, про:
- призначення чи звільнення відповідального працівника;
- призначення особи, яка тимчасово буде виконувати обов’язки відповідального працівника у разі його відсутності;
- зміну відомостей про суб’єкта первинного фінансового моніторингу та/або відповідального працівника чи особу, яка тимчасово виконує його обов’язки;
- припинення та/або поновлення діяльності суб’єкта первинного фінансового моніторингу та виконувати ряд інших обов’язків.
Відповідно до ст. 18 Закону державне регулювання і нагляд у сфері запобігання та протидії здійснюються щодо: адвокатських бюро, адвокатських об’єднань та адвокатів, які здійснюють адвокатську діяльність індивідуально; нотаріусів; суб’єктів господарювання, що надають юридичні послуги; осіб, які надають послуги щодо створення, забезпечення діяльності або управління юридичними особами, - Міністерством юстиції України.
Частиною 1 статті 10 Закону визначені особливості діяльності спеціально визначених суб’єктів первинного фінансового моніторингу. А саме: виконання обов’язків суб’єкта первинного фінансового моніторингу забезпечується:
адвокатськими бюро, адвокатськими об’єднаннями та адвокатами, які здійснюють адвокатську діяльність індивідуально, нотаріусами, суб’єктами господарювання, що надають юридичні послуги, якщо вони беруть участь, діючи від імені та/або за дорученням клієнта, у будь-якій фінансовій операції та/або допомагають клієнту планувати чи здійснювати операцію щодо:
- купівлі-продажу нерухомості або управління майном при фінансуванні будівництва житла;
- купівлі-продажу суб’єктів господарювання та корпоративних прав;
- управління коштами, цінними паперами або іншими активами клієнта;
- відкриття та/або управління банківським рахунком або рахунком у цінних паперах;
- залучення коштів, необхідних для створення юридичних осіб та фондів, забезпечення їх діяльності або управління ними;
- створення, забезпечення діяльності або управління юридичними особами, фондами, трастами або іншими подібними правовими утвореннями.
Відповідно до частини 3 ст. 10 Закону нотаріуси, адвокатські бюро, адвокатські об’єднання, адвокати, які здійснюють адвокатську діяльність індивідуально, особи, які надають юридичні послуги, можуть не виконувати обов’язки щодо здійснення належної перевірки клієнта та не повідомляти спеціально уповноважений орган про свої підозри у разі надання послуг щодо захисту клієнта, представництва його інтересів у судових органах та у справах досудового врегулювання спорів або надання консультацій щодо захисту та представництва клієнта.
Відповідно до п. 7 Прикінцевих та Перехідних положень Закону Кабінет Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом має:
- прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації положень цього Закону;
- привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
- забезпечити перегляд і скасування міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону.
У зв’язку з викладеним вище, просимо роз’яснити:
1) Чи зобов’язані адвокатські бюро, адвокатські об’єднання, адвокати, які здійснюють адвокатську діяльність індивідуально та суб’єкти господарювання, що надають юридичні послуги, стати на облік у спеціально уповноваженому органі як суб’єкт первинного фінансового моніторингу, якщо перелічені особи надають ВИКЛЮЧНО послуги щодо захисту клієнта, представництва його інтересів у судових органах та у справах досудового врегулювання спорів або консультації щодо захисту та представництва клієнта;
2) У разі, якщо адвокатські бюро, адвокатські об’єднання, адвокати, які здійснюють адвокатську діяльність індивідуально та суб’єкти господарювання, що надають юридичні послуги, мають стати на облік у спеціально уповноваженому органі як суб’єкт первинного фінансового моніторингу, у який строк вони мають це зробити, враховуючи те, що Закон набирає чинності 28 квітня 2020 року;
3) Чи діятиме після 28 квітня 2020 року якийсь перехідний період, протягом якого спеціально визначені суб’єкти фінансового моніторингу, які підпадають під вимоги ст. 8 Закону, мають стати на облік у спеціально уповноваженому органі як суб’єкт первинного фінансового моніторингу;
4) Які нормативно-правові акти, необхідні для реалізації положень цього Закону, планує прийняти Кабінет Міністрів України.

З повагою,

АО "Національна правова палата"

Publishinfo, Кабінет Міністрів України

1 Attachment

ВІДПОВІДЬ У ВКЛАДЕНОМУ ФАЙЛІ

показати цитоване

Держфінмоніторинг,

1 Attachment

Ворона Наталія Олександрівна,

2 Attachments

Говердовська Вікторія Юріївна,

1 Attachment

Кабінет Міністрів України

1 Attachment

" "

!

" " 03.02.2020 , 10.02.2020 (. 66/0/10-20) ̳ 07.02.2020 3901/0/2-20, - -, .

.

,
,
, . 044 287 06 72, . . 63 24

[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]

Департамент Ф?нанс?в М?н?стерства оборони Укра?ни,

1 Attachment

[ Повідомлення сайту: вищенаведений текст неправильний закодований, тож невідомі символи було вилучено.]

Кабінет Міністрів України

1 Attachment

Доброго дня!
Надсилаємо копію відповіді на Ваш запит.

З повагою,
Ірина Щекатуріна
Сектор з питань доступу до публічної інформації
Управління документального забезпечення та контролю

Кабінет Міністрів України

1 Attachment

[ Email has no body, please see attachments ]

Гейвах Руслан Миколайович,

1 Attachment

Відділ забезпечення доступу до публічної інформації НПУ,

1 Attachment

Електронні звернення громадян,

1 Attachment