Невилучення з баз даних ДПСУ

Доброго дня!

БФ «Право на Захист» – українська неурядова організація, діяльність якої спрямована на забезпечення захисту і дотримання прав людини внутрішньо переміщених осіб та осіб, що постраждали від конфлікту. В рамках проекту «Надання багатогалузевої гуманітарної допомоги постраждалому від конфлікту населенню Східної України» який реалізується БФ «Право на захист» за підтримки Європейської комісії в рамках цивільного захисту і гуманітарної допомоги Європейського союзу та за підтримки Агентства ООН у справах біженців (УВКБ ООН), здійснює постійний моніторинг умов перетину лінії зіткнення через контрольні пункти в’їзду-виїзду (далі – КПВВ) на території Донецької та Луганських областей.

Протягом грудня 2019 – січня 2020 року до БФ «Право на захист» надійшла низка звернень громадян, які постійно проживають на тимчасово непідконтрольній уряду України території (далі –НКУТ), щодо порушення їхніх прав на життя, власність та гідність. Громадяни скаржилися на неможливість повернутися до місць свого постійного проживання через наявність заборони виїзду за межі території України в базі даних Державної прикордонної служби України (далі – ДПСУ), незважаючи на погашення своїх боргових зобов’язань.

Моніторами БФ «Право на захист» фіксуються випадки невилучення записів про заборону на виїзд за межі території України протягом тривалого періоду з моменту закриття виконавчого провадження. Вимушена розлука із членами сімей, які постійно проживають на НКУТ, а також втрата житла та майна, що залишилося на НКУТ, спричиняють надзвичайно тяжкі наслідки морального та матеріального характеру для колишніх боржників та членів їх сімей. З метою відновлення порушених прав осіб, враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 1, ч. 2 ст. 5 та п.1 ч. 1 ст. 12 Закону України «Про доступ до публічної інформації» просимо надати інформацію щодо:

• Чи можливе вилучення інформації про особу з бази даних осіб, яким заборонено виїзд за межі України, на підставі звернення цієї особи з наданням належних документів, що підтверджують необхідність зняття цієї заборони.

• Чи достатньою для виключення боржника із бази даних ДПСУ (про заборону виїзду за межі України) є постанова виконавця про закриття виконавчого провадження, в разі встановлення такої заборони на підставі ухвали суду про тимчасове обмеження у виїзді за межі України до виконання боргового зобов'язання?

• Протягом якого терміну уповноважений орган ДПСУ вилучає інформацію про особу з бази даних осіб, яким заборонено виїзд за межі України, з моменту отримання рішення про зняття даної заборони:
- рішення суду;
- рішення державного/приватного виконавця.

• Чи мають представники ДПСУ технічну та практичну можливість перевірити наявність заборони виїзду за межі України щодо особи при здійсненні контрольно-пропускних заходів під час в’їзду цієї особи на територію України чи перетину лінії розмежування в напрямку контрольованих урядом України територій. Якщо мають таку можливість, чи попереджають представники ДПСУ осіб, що перетинають лінію розмежування, про наявність відповідної заборони виїзду за межі України?

Звертаємось із проханням надати таку інформацію у строк, визначений ст. 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації».

З повагою,

Руслан Романів, правовий аналітик БФ "Право на захист"