Копії договорів

Леонід Данільченко

Доброго дня! 24.01.20 мною отримано відповідь МОЗ (лист від 22.01.20 №10-15/17/2968/ЗПІ-19/184) на мій запит від 18.12.19 на виконання доручення Секретаріату КМУ від 20.12.2019№31125/0/2-19, головним виконавцем листа є Мазурець М.
Зазначу, що державний службовець Мазурець М. абсолютно не знає положень ЗУ «Про доступ до публічної інформації» та грубо порушує права громадян України чинячи свавілля та беззаконня.
Зокрема відповідно до статті 20 ЗУ «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
Повідомляю, що відповідь протягом 5 днів від надходження доручення Секретаріату КМУ від 20.12.2019№31125/0/2-19 мені не надали, про продовження стосується інформації, яка розміщена на офіційному веб-сайті, розпорядник повинен надати цю інформацію у запитуваній формі строків протягом 5 днів не повідомили. Відповідь була надана лише через місяць але суть відповіді лише відписка, що свідчить про порушення закону України пані Мазурець М.
Щодо суті відповіді, то мені відмовлено у наданні інформації оскільки така інформація є у відкритому доступі на сайті МОЗу та на сайтах інших юридичних осіб.
Проте надаючи відповідь на запит на інформацію, що стосується інформації, яка розміщена на офіційному веб-сайті, розпорядник повинен надати цю інформацію у запитуваній формі. Поруч з цим він може зазначити, що на офіційному веб-сайті можна знайти таку чи подібну інформацію і зазначити посилання.
Також мені відмовлено у наданні копій договорів на закупівлю товарів, що укладені між МОЗом та спеціалізованими міжнародними організаціями з посилання на те, що згідно договорів ця інформація конфіденційна.
Шановна пані Мазурець просимо хоч трішки читати законодавство! Згідно з частиною першою статті 7 Закону України «Про доступ до публічної інформації» конфіденційна інформація - це інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб'єктів владних повноважень та яка може поширюватися у визначеному ними порядку за їхнім бажанням відповідно до передбачених ними умов.
Водночас відмінне за обсягом визначення конфіденційної інформації закріплено у частині другій статті 21 Закону України «Про інформацію», за якою конфіденційною є інформація про фізичну особу незалежно від відповідного її волевиявлення.
Відповідно до пункту 5.2. постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 29.09.2016 № 10 «Про практику застосування адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації» з метою усунення наведеної колізії потрібно застосовувати положення частини четвертої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, за якою у разі встановлення невідповідності закону Конституції України суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу, тобто Конституцію України, а саме положення про те, що інформація про особу є конфіденційною, крім окремо визначених випадків (Рішення Конституційного Суду України від 20 січня 2012 року № 2-рп/2012). Тобто конфіденційною є лише інформація про особу відповідно до Конституції України.
Згідно із пунктом 7.1 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 29.09.2016 № 10 «Про практику застосування адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації» визначено, що законами України встановлено категорії інформації, обмеження доступу до яких заборонено, зокрема, щодо використання бюджетних коштів юридичними особами, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим; пов'язаної з виконанням особами делегованих повноважень суб'єктів владних повноважень згідно із законом чи договором, включаючи надання освітніх, оздоровчих, соціальних або інших державних послуг; щодо умов постачання суб'єктами господарювання, які займають домінуюче становище на ринку або наділені спеціальними чи виключними правами, або є природними монополіями, товарів, послуг та цін на них; якою володіють суб'єкти господарювання і яка становить суспільний інтерес (суспільно необхідна інформація), зокрема, інформація про стан довкілля; якість харчових продуктів і предметів побуту; аварії, катастрофи, небезпечні природні явища та інші надзвичайні події, що сталися або можуть статися і загрожують здоров'ю та безпеці громадян.
Зважаючи на те, що закупівля ліків здійснюється міжнародними спеціалізованими організаціями за кошти державного бюджету, а також у зв’язку з тим що за свої послуги зазначені організації отримують кошти (кошти платників податків) обмежувати доступ до копій договорів на закупівлю ліків, що укладені МОЗ з міжнародними організаціями заборонено законодавством України.
На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
копії угод МОЗу з міжнародними організаціями, що укладалися на закупівлю лікарських засобів та медичних виробів у 2019 році.

З повагою,

Леонід Данільченко

Татьяна Древинская,

1 Attachment