Конфлікт інтересів

Євген Книш

Доброго дня!

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):
Згідно з ч. 1 ст.1 Закону України «Про запобігання корупції» потенційний конфлікт інтересів - наявність у особи приватного інтересу у сфері, в якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об’єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції» реальний конфлікт інтересів - суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
На підставі ч. 1 ст. 591 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» міський голова, секретар, депутат міської ради бере участь у розгляді, підготовці та прийнятті рішень відповідною радою за умови самостійного публічного оголошення про це під час засідання ради, на якому розглядається відповідне питання.
В силу приписів ч. 2 ст. 591 цього Закону здійснення контролю за дотриманням вимог частини першої цієї статті, надання зазначеним у ній особам консультацій та роз’яснень щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, поводження з майном, що може бути неправомірною вигодою та подарунками, покладається на постійну комісію, визначену відповідною радою.
Згідно п. 4 ст. 42 Закону України ««Про місцеве самоврядування в Україні» міський голова вносить на розгляд ради пропозицію щодо кандидатури на посаду секретаря ради.
Відповідно до ст.ст. 50, 51 Закону України ««Про місцеве самоврядування в Україні» секретар міської ради працює в раді на постійній основі. Секретар ради обирається радою з числа її депутатів на строк повноважень ради за пропозицією відповідного сільського, селищного, міського голови.
Виконавчим органом міської ради є виконавчий комітет ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень. Кількісний склад виконавчого комітету визначається відповідною радою. Персональний склад виконавчого комітету міської ради затверджується радою за пропозицією міського голови.
До складу виконавчого комітету міської ради входять також за посадою секретар відповідної ради.
Відповідно до п. 23 ст. 26 Закону України ««Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях міської ради вирішуються питання затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього; затвердження звіту про виконання відповідного бюджету тощо.
Окрім того, в багатьох міських радах поширеними є ситуації коли депутати міських рад одночасно являються керівниками виконавчих органів міської ради.
Законом України «Про запобігання корупції» передбачено, що до повноважень Національного агентства належить надання роз’яснень, методичної та консультаційної допомоги з питань застосування актів законодавства з питань етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб.
Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи вищенаведене та в рамках Закону України «Про запобігання корупції», та Закону України «Про доступ до публічної інформації» прошу Вас надати на мою електронну адресу наступну інформацію:

1. Чи буде мати місце конфлікт інтересів (реальний або потенційний) у секретаря міської ради при голосуванні ним на пленарному засіданні міської ради за рішення міської ради «Про затвердження персонального складу виконавчого комітету міської ради», якщо секретар міської ради входить в обов’язковому порядку до складу виконавчого комітету міської ради за посадою.

2. Чи буде мати місце конфлікт інтересів (реальний або потенційний) у депутата міської ради який обраний таємним голосуванням секретарем міської ради при голосуванні ним на пленарному засіданні міської ради за рішення міської ради «Про затвердження результатів таємного голосування за секретаря міської ради» після проведення таємного голосування за кандидатуру секретаря міської ради.

3. Чи буде мати місце конфлікт інтересів (реальний або потенційний) у секретаря міської ради при голосуванні ним на пленарному засіданні міської ради за рішення міської ради «Про затвердження місцевого бюджету на відповідний рік», якщо вказаним рішенням серед іншого затверджується фонд заробітної плати посадових осіб міської ради з якого заробітну плату та премію також буде отримувати секретар міської ради.

4. Чи буде мати місце конфлікт інтересів (реальний або потенційний) у депутата міської ради який одночасно є посадовою особою цієї міської ради при голосуванні ним на пленарному засіданні міської ради за рішення міської ради «Про затвердження місцевого бюджету на відповідний рік», якщо вказаним рішенням серед іншого затверджується фонд заробітної плати посадових осіб міської ради з якого заробітну плату та премію також буде отримувати депутата міської ради, який одночасно є посадовою особою цієї міської ради.

5. Чи буде мати місце конфлікт інтересів (реальний або потенційний) у депутата міської ради який голосує на постійній депутатській комісії членом якої він є за питання свого близького родича та не повідомив про це (не письмово, не усно) голову та членів комісії під час і до голосування за це питання.

6. Чи буде мати місце конфлікт інтересів (реальний або потенційний) у депутата міської ради який «утримався» від голосування на пленарному засіданні міської ради за питання свого близького родича, однак не повідомив про це (не письмово, не усно) міського голову та депутатів міської ради під час і до голосування за це питання.

7. Чи буде мати місце конфлікт інтересів (реальний або потенційний) у секретаря міської ради при голосуванні ним на пленарному засіданні міської ради за рішення міської ради «Про встановлення премії секретарю міської ради» за умови, що вказані премії вже включенні у фонд заробітної плати, а вказаним рішенням міської ради пропонується премії секретарю міської ради надавати розпорядженням міського голови в межах фонду заробітної плати (без встановлення конкретних сум та відсотків премії).

З повагою,

Євген Книш

Національне агентство з питань запобігання корупції

1 Attachment

[ Email has no body, please see attachments ]