Чинність постанови.

Христина Мартинюк

Шановний Кабінет Міністрів України,

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):

Скажіть, будь ласка, чому Постанова Кабінету міністрів від 5 березня 2009 р. N 278 Про заходи щодо стабілізації цін за надання послуг та оренду торгових приміщень (площ)
у торговельних об'єктах, на ринках з продажу продовольчих та непродовольчих товарів в умовах фінансово-економічної кризи на офіційному порталі Верховної Ради України (http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/278-...) ще досі висвічується. як чинна, якщо Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 7 вересня 2010 року у справі N 2а-4429/09/2670 її визнано незаконною та скасовано.

Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 23 червня 2011 року постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 7 вересня 2010 року у справі N 2а-4429/09/2670 залишено без змін.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 15.05.2012 К/9991/40323/11 Касаційну скаргу Кабінету Міністрів України залишено без задоволення, а Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 7 вересня 2010 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 23 червня 2011 року залишено без змін.

Та скажіть, будь ласка, чи вважається ця постанова скасованою з моменту набрання законної сили рішенням суду, чи існує окрема процедура, відповідно до якої ця постанова має бути скасована, якщо існує процедура, то яка.

А також, чи втрачає чинність розпорядження голови обласної державної адміністрації, яке було видано відповідно до цієї постанови, якщо так, то на якій підставі.

З повагою,

Христина Мартинюк

Publishinfo, Кабінет Міністрів України

МАРТИНЮК Х.

[FOI #4549 email]

 

За результатами опрацювання Вашого листа, що надійшов на електронну адресу
Секретаріату Кабінету Міністрів для запитів на публічну інформацію із
веб-сайту «Доступ до Правди», у межах компетенції повідомляємо.

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України «Про доступ до
публічної інформації» (далі – Закон) публічна інформація – відображена та
задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, яка
була отримана або створена у процесі виконання суб’єктами владних
повноважень своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством або яка
знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників
публічної інформації, визначених цим Законом.

Частиною п’ятою статті 19 Закону визначено, що запит на інформацію має
містити загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст
документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо.

Згідно частини другої статті 2 Закону цей Закон не поширюється, зокрема,
на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним
законом.

Звернення розглядаються згідно із Законом України «Про звернення
громадян».

Ваш лист за змістом не відповідає вимогам до запиту на інформацію, містить
по суті прохання надати роз’яснення стосовно чинності постанови Кабінету
Міністрів, розпорядження голови обласної державної адміністрації тощо,
тому не може бути розглянутим відповідно до Закону України «Про доступ до
публічної інформації».

Одночасно інформуємо, що відповідно до статті 5 Закону України «Про
звернення громадян» у зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по
батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання,
зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Звернення може бути усним (викладеним громадянином і записаним посадовою
особою на особистому прийомі) чи письмовим, надісланим поштою або
переданим громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через
уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до
чинного законодавства.

Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із
зазначенням дати.

Також повідомляємо, що згідно із Законом України «Про Кабінет Міністрів
України» та відповідно до § 1 Регламенту Кабінету Міністрів України,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 18.07.2007 № 950, Кабінет
Міністрів є колегіальним органом, який здійснює виконавчу владу
безпосередньо та через міністерства, інші центральні органи виконавчої
влади, місцеві державні адміністрації.

Частиною першою статті 51 Закону України «Про Кабінет Міністрів України»
та пунктом 4 § 1 Регламенту визначено, що Кабінет Міністрів видає
постанови і розпорядження.

Згідно із статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України
постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим
Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання
апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було
подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не
скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги,
відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили
рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Також повідомляємо, що в інформаційному бюлетені «Офіційний вісник
України» від 12.10.2012 № 75 опубліковано резолютивну частину постанови
Окружного адміністративного суду міста Києва від 07.09.2010 у справі №
2а-4429/09/2670, якою визнано незаконною та скасовано постанову Кабінету
Міністрів від 05.03.2009 № 278 «Про заходи щодо стабілізації цін за
надання послуг та оренду торгових приміщень (площ) у торговельних
об’єктах, на ринках з продажу продовольчих та непродовольчих товарів в
умовах фінансово-економічної кризи».

Відповідно до статті 6 Закону України «Про місцеві державні адміністрації»
на виконання Конституції України, законів України, актів Президента
України, актів Кабінету Міністрів України, міністерств та інших
центральних органів виконавчої влади, які відповідно до закону
забезпечують нормативно-правове регулювання, власних і делегованих
повноважень голова місцевої державної адміністрації в межах своїх
повноважень видає розпорядження, а керівники структурних підрозділів -
накази. 

Розпорядження голів місцевих державних адміністрацій, прийняті в межах їх
компетенції, є обов’язковими для виконання на відповідній території всіма
органами, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами
та громадянами.

У зв’язку з цим розпорядження голови місцевої державної адміністрації може
бути визнано таким, що втратило чинність, у зв’язку з відсутністю акта
законодавства, на виконання якого видано таке розпорядження.

Статтею 43 зазначеного Закону визначено, що акти місцевих державних
адміністрацій, що суперечать Конституції України, законам України,
рішенням Конституційного Суду України, актам Президента України та
постановам Верховної Ради України, прийнятим відповідно до Конституції та
законів України, актам Кабінету Міністрів України або інтересам
територіальних громад чи окремих громадян, можуть бути оскаржені до органу
виконавчої влади вищого рівня або до суду.

Також зазначаємо, що Веб-сайт Верховної Ради України функціонує відповідно
до Положення про Веб-сайт Верховної Ради України у глобальній
інформаційній мережі Інтернет, затвердженого розпорядженням Голови
Верховної Ради України від 24.05.2001 № 462.

 

Департамент інформації та комунікацій з громадськістю

Секретаріату Кабінету Міністрів України