Адміністративний протокол

Уповноваженому Верховної Ради України з прав людини
Секретаріат Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини
вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008

Француз Ігор Вікторович
Адреса: вул. Новікова, 2-я, буд. 42а, м. Одеса, 65033,
РНОКПП: 3086227039,
телефон 0487954402
е-mail: [email address]

про усунення порушень права на доступ до публічної інформації та притягнення правопорушника до адміністративної відповідальності за статтею 212-3 КУпАП
ЗАЯВА
Звертаюсь до Вас у зв’язку з порушенням мого права на доступ до публічної інформації. До суду з цього питання я ще не звертався.
«27» грудня 2019 року, я, Француз Ігор Вікторович, з метою отримання публічної інформації в рамках моєї діяльності як голови антикорупційної організації ГО «Корупція-Стоп», за допомогою інтернет ресурсу для звернень громадян https://1535.odessa.ua/ підготовлено та направлено на ім’я Труханова Генадія Леонідовича звернення про доступ до публічної інформації.
Наводжу докладний текст запиту:
«Одеському міському голові Труханову Г.Л. Запит на отримання публічної інформації (в порядку ст. 19 ЗУ «Про доступ до публічної інформації) Згідно зі статтею 5 Закону України «Про доступ до публічної інформації» доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію, при цьому згідно зі статтею 19 цього самого закону запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту. Зважаючи на вищенаведене, відповідно до статей 5, 6, 13 Закону України «Про доступ до публічно їінформації», статей 5, 6 Закону України «Про інформацію», прошу повідомити наступну інформацію:

1. Чи укладались КП «Одестранспарксервіс» договори балансоутримання місць для паркування транспортних засобів у 2013-2019 рр.
2. Якщо укладались прошу повідомити найменування Операторів конкретно по кожній адресі та по кожному року - ОКРЕМО.
3. Надати копії договорів(бажано в єлектронномувигляді)
4. Надати точне число листів копій, що підлягають оплаті для копіюванні

Вимагаемо дати відповідь с зазначенням кожного пункту окремо. Нагадуємо, що строк розгляду запитів 5 днів. Якщо запитувана інформація не відноситься до публічної інформації, відповідь прошу надати в рамках Закону «Про інформацію» та «Про звернення громадян». Відповідь просимо направити на поштову адресу(65033, м.Одеса, вул.Новікова 2а, буд.42а)
Звертаю Вашу увагу, що у випадку ненадання відповіді на запит або надання неповної інформації, ми будемо змушені звертатись за захистом свого права на інформацію до суду або вимагати притягнення саме Вас міського голову м.Одеси ТРУХАНОВА Г.Л., до адміністративної відповідальності за статтею 212-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення. у Уповноваженого з прав людини
БУДЕМО ВИМАГАТИ - ПРОТОКОЛУ САМЕ НА ВАС ЗА КОЖНУ НЕНАДАНУ, АБО НАДАНУ НЕ В 5 ДЕННИЙ ТЕРМІН, АБО НЕ ПОВНУ ВІДПОВІДЬ ПО СУТІ ПИТАННЯ!!!! ЗНОВИМ РОКОМ!!!! ВИ ТА ВАШІ ПІДЛЕГЛІ НАКОПИЛИ БОНУСИ ЗА 2019 РІК НЕ ВІДПОВІДАЮЧИ ПО СУТІ...»
Звернення було автоматично зареєстровано на сайті та присвоєно єдиний унікальний номер № Ф1-78880. За вказаним номером, поданий мною запит можливо відслідкувати на сайті.
З невідомих для мене причин мій запит, який я адресував Одеському міському голові, було направлено до розгляду до КП «Одестранспарксервіс», в.о. директора Тябус Євген Анатолійович.

«9» січня 2020 року на вищевказаний запит було надано відповідь, в якому зазначено про неможливість надання мені запитуваної інформації та запропоновано УВАГА! прийти та ознайомитись із запитуваною інформацією в КП «Одестранспарксервіс».
Наводжу повний текст відповіді КП «Одестранспарксервіс»:

«На Ваш запит від 27.12.2019р. № 37-Ф1-78875, повідомляє про наступне. КП «Одестранспарксервіс» щоквартально звітує перед Департаментом транспорту, зв’язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради, Департаментом фінансів Одеської міської ради та Департаментом економічного розвитку Одеськоїміської ради з фінансово-господарських питань. Таким чином, з метою максимального забезпечення доступу до публічної інформації, пропонуємо Вам ознайомитися зі змістом запитуваної інформації у приміщенні коммунального підприємства «Одестранспарксервіс» у зручний для Вас час, за адресою: вул. Ніжинська, буд. № 51, графік роботи: з 9:00 до 18:00, обідня перерва з 13:00 до 14:00, субота, неділя - вихідні.»

Відмова у наданні запитуваних інформації /документів є незаконною і має ознаки адміністративного правопорушення, передбачено гостаттею 212-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП), що потребує реагування з боку Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.
Як видно із вищезгаданої відповіді на запит, запитувана мною інформація не відноситься до конфіденційної, таємної або службової інформації з обмеженим доступом, наявна у розпорядника інформації та може бути надана запитувачу.
Надаючи можливість обмеження доступу до конфіденційної інформації про особу (див. частину 1 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації»), стаття 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» встановлює виключення із цього правила.
Зокрема, частина 6 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації», яка є спеціальною правовою нормою по відношенню до загального правила, передбачає: «Не належать до інформації з обмеженим доступом відомості, зазначені у декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язанняфінансового характеру, оформленої за формою і в порядку, щовстановлені Законом України "Про засади запобігання і протидії корупції", крім відомостей, зазначених в абзаці другому частини другої статті 12 цього Закону». Абзац 2 частини 2 статті 12 Закону України «Про засади запобігання та протидіїкорупції» не дозволяє оприлюднювати лише відомості про реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта громадянина України, а також відомості що до місця проживання та реєстрації декларанта і що до місцезнаходження об’єктів, які наводяться в Декларації. Вся інша інформація, зазначена у Деклараціях, в тому числі і відомості про майно, доходи і витрати членів сім’ї декларанта, є відкритою і підлягає опублікуванню та наданню на запити.
Вважаю, ненадання Одеським міським головою та його підлеглими інформації на мій запит є порушенням Закону України «Про доступ до публічної інформації» та свідчить про намагання скрити власні корупційні діяння від громадськості.
Відповідно до ст. 16 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації відповідає за визначення завдань та забезпечення діяльності структурного підрозділу або відповідальної особи з питань доступу до публічної інформації розпорядників інформації, відповідальних за опрацювання, систематизацію, аналіз та контроль щодо задоволення запиту на інформацію, надання консультацій під час оформлення запиту, а також за оприлюднення інформації, передбаченої цим Законом.
Статтею 24 Закону України «Про доступ до публічної інформації» передбачено відповідальність за порушення законодавства про доступ до публічної інформації несуть особи, винні у вчиненні таких порушень:
1) ненаданнявідповіді на запит;
2) ненаданняінформації на запит;
3) безпідставнавідмова у задоволеннізапиту на інформацію;
4) неоприлюдненняінформаціївідповідно до статті 15 цього Закону;
5) наданняабооприлюдненнянедостовірної, неточноїабонеповноїінформації;
6) несвоєчасненаданняінформації;
7) необґрунтованевіднесенняінформації до інформації з обмеженим доступом;
8) нездійсненняреєстраціїдокументів;
9) навмиснеприховуванняабознищенняінформаціїчидокументів.
Особи, на думку якихїхні права та законні інтереси порушені розпорядниками інформації, мають право на відшкодування матеріальної та моральної шкоди в порядку, визначеному законом.
Згідно з п. 8-1 частини 1 статті 255 КУпАП у справах про правопорушення, передбаченістаттею 212-3 КУпАП (крім порушень права на інформацію відповідно до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність»), протоколи про правопорушення мають право складати уповноважені особи секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини. Крім того, пункти 11, 12, 14 частини 1 статті 13 Закону України «Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини» передбачають, що Уповноважений Верховної Ради України за прав людини має право, зокрема, направляти у відповідні органи акти реагування Уповноваженого у разі виявлення порушень прав і свобод людини і громадянина для вжиття цими органами заходів; перевіряти стан додержання встановлених прав і свобод людини і громадянина відповідними державними органами, в тому числі тими, що здійснюють оперативно-розшукову діяльність, здійснюють виконання судових рішень, вносити в установленому порядку пропозиції щодо поліпшення діяльності таких органів у цій сфері; здійснювати інші повноваження, визначені законом.
На підставі вищевикладеного та керуючись частиною 6 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації», частину 2 статті 12, статтею 16 Закону України «Про засади запобігання та протидії корупції»), статями 212-3, 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення, 2, 13 Закону України «Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини», -
ПРОШУ:
1. Провести перевірку на предмет вчинення адміністративних правопорушень Одеського міського голову Труханова Генадія Леонідовича у зв’язку з відмовою у наданні публічної інформації на мій запит від 27 грудня 2019 р. № Ф1-78880, поданий через сайт звернень громадян https://1535.odessa.ua/.
2. Притягти до адміністративної відповідальності Одеського міського голову Труханова Генадія Леонідовича за статтею 212-3 КУпАП.
3. Направити на адресу Одеського міського голови акти реагування на вищезазначені порушення мого права на доступ до публічної інформації з метою їх усунення та надання запитуваних мною відомостей/документів.

З повагою,

Игорь