53дп17ПОВТ_Рац.норми_продуктів

Галина Сергіївна Щербата

Доброго дня!

Прошу підтвердити отримання цього електронного листа за призначенням відповідно до приписів ст.7 Розділу ІІІ «Порядку роботи з електронними документами у діловодстві та їх підготовки до передавання на архівне зберігання», затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 11.11.2014 № 1886/5.
Ще 13.02.17 я зверталася до Міністерства охорони здоров’я України (далі – МОЗ) з інфозапитом 53дп17Рац.норми_продуктів, яким просила:
«П.2 постанови КМУ від 5 грудня 2007р. №1379 «Деякі питання продовольчої безпеки» (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1379...), КМУ вирішив: «2. Міністерству охорони здоров'я визначати кожні п'ять років рекомендовані раціональні норми споживання основних продуктів у середньому на одну особу».
Відповідно до ст.ст.8, 10 Європейської Конвенції про захист прав людини, ст.34.2 Конституції України, законів України «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації», прошу надати мені публічну інформацію, необхідну мені для виявлення порушень прав людини, зловживання владою, і яку я маю намір оприлюднити для суспільства, а саме:
1. Загальну кількість усіх фактів визначення МОЗ рекомендованих раціональних норм споживання основних продуктів у середньому на одну особу за весь період з моменту ухвалення вказаної постанови КМУ.
2. Перелік усіх визначених МОЗ рекомендованих раціональних норм споживання основних продуктів у середньому на одну особу за весь період з моменту ухвалення вказаної постанови КМУ, із зазначенням дати визначення кожних окремих раціональних норм споживання основних продуктів у середньому на одну особу.
3. Усі управлінські рішення МОЗ (його структур), якими МОЗ визначав кожні з рекомендованих раціональних норм споживання основних продуктів у середньому на одну особу за весь період з моменту ухвалення вказаної постанови КМУ.
4. Джерела оприлюднення усіх визначених МОЗ рекомендованих раціональних норм споживання основних продуктів у середньому на одну особу за весь період з моменту ухвалення вказаної постанови КМУ.
5. Усі формалізовані (задокументовані) визначені МОЗ рекомендовані раціональні норми споживання основних продуктів у середньому на одну особу за весь період з моменту ухвалення вказаної постанови КМУ, в електронних (цифрових) факсимільних копіях (фотокопіях з оригіналів)».
Листом МОЗ від 17.02.17 повідомлено таке:
«Норми фізіологічних потреб населення України в основних харчових речовинах та енергії затверджені наказом МОЗ України від 18.11.99 № 272, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 2 грудня 1999 р. за № 834/4127 (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z083...).
На сьогодні Міністерством отримано від ДП «Державний науково-дослідний центр з проблем гігієни харчування МОЗ України» проект Норм фізіологічних потреб населення України в основних харчових речовинах і енергії та підготовлено відповідний проект наказу МОЗ України. Після опрацювання проекту наказу структурними підрозділами МОЗ України його буде оприлюднено на офіційному веб-сайті МОЗ України з метою проведення громадського обговорення».
Вся переписка за запитом розміщена онлайн за посиланням https://dostup.pravda.com.ua/request/53d....
Наведений лист МОЗ складений за принципом «На городі бузина, а в Києві дядько».
Адже, по-перше, я не питала про норми фізіологічних потреб населення України в основних ХАРЧОВИХ РЕЧОВИНАХ І ЕНЕРГІЇ: я запитувала про РАЦІОНАЛЬНІ норми споживання основних ПРОДУКТІВ у середньому на одну особу. Якщо заступник міністра охорони здоров’я та виконавець запиту такі «дуби», що не розуміють різниці між ПРОДУКТАМИ (харчування) та ХАРЧОВИМИ (ХІМІЧНИМИ) РЕЧОВИНАМИ, тоді виникають резонні запитання: а за які хабарі вони отримали дипломи медика і попали на посаду? А якщо розуміють, то чому до цих пір на волі?
По-друге, я запитувала про результати діяльності МОЗ конкретно за період з 5 грудня 2007р. по 2017 рік, а не про затертий 1999 рік.
Це означає, що МОЗ надіслав мені спам – не запитувану і не потрібну інформацію, «втираючи» її за потрібну.
З моменту запиту минуло майже півроку, однак, допущену помилку МОЗ з власної ініціативи не виправило – запитана інформація та відповідь по суті запиту так і не надані. Навіть якщо протягом 10 останніх років чиновники МОЗ ні хрена не зробили на виконання тематичного рішення уряду, дурно проїдаючи та пропукуючи народні гроші, цього часу було достатньо, аби після нагадування терміново виправити власну злочинну бездіяльність, «народити» і оприлюднити хоча б один зі щонайменше двох відсутніх документів, та з вибаченнями надіслати запитувачу.
Але, видно, чиновникам наплювати і на власні зобов’язання перед народом, і на сам український народ.
Відповідно до ст.ст.8, 10 Європейської Конвенції про захист прав людини, ст.34.2 Конституції України, законів України «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації», «Про прожитковий мінімум» ПОВТОРНО прошу надати мені публічну інформацію, ЩО Є ПРЕДМЕТОМ СУСПІЛЬНОГО ІНТЕРЕСУ, необхідну мені для виявлення порушень прав людини, зловживання владою, ризиків для здоров'я людей, і яку я маю намір оприлюднити для суспільства, а саме:
6. Чи визначав МОЗ, на виконання п.2 постанови КМУ від 5 грудня 2007р. №1379 «Деякі питання продовольчої безпеки», РЕКОМЕНДОВАНІ РАЦІОНАЛЬНІ НОРМИ СПОЖИВАННЯ ОСНОВНИХ ПРОДУКТІВ У СЕРЕДНЬОМУ НА ОДНУ ОСОБУ кожні 5 років за період з 5.12.2007р. по 2017р. (10 років)? Так чи ні?
7. Загальну кількість усіх фактів визначення МОЗ (документів, ухвалених МОЗ) рекомендованих раціональних норм споживання основних продуктів у середньому на одну особу, на виконання п.2 постанови КМУ від 5 грудня 2007р. №1379 «Деякі питання продовольчої безпеки», за весь період з моменту ухвалення вказаної постанови КМУ до сьогодні (10 років).
8. Загальну кількість рекомендованих раціональних норм споживання основних продуктів у середньому на одну особу, визначених та задокументованих МОЗ України за кожні 5 років протягом 2007-2017 років (10 років) на виконання п.2 постанови КМУ від 5 грудня 2007р. №1379 «Деякі питання продовольчої безпеки».
9. Перелік усіх визначених МОЗ рекомендованих раціональних норм споживання основних продуктів у середньому на одну особу за весь період з моменту ухвалення вказаної постанови КМУ, із зазначенням дати визначення кожних окремих раціональних норм споживання основних продуктів у середньому на одну особу, включаючи найменування усіх документів (управлінських чи нормативних рішень тощо), якими МОЗ України визначило та задокументувало рекомендовані раціональні норми споживання основних продуктів у середньому на одну особу кожні 5 років протягом 2007-2017 років (10 років) на виконання п.2 постанови КМУ від 5 грудня 2007р. №1379 «Деякі питання продовольчої безпеки», їх реєстраційні номери та дати реєстрації, загальну кількість сторінок та аркушів в кожному документі.
10. Усі управлінські рішення МОЗ (чи його структур), якими МОЗ визначав кожні з рекомендованих раціональних норм споживання основних продуктів у середньому на одну особу за весь період з моменту ухвалення вказаної постанови КМУ.
11. Належно засвідчені факсимільні копії (фотокопії з оригіналів) усіх документів (управлінських чи нормативних рішень тощо), якими МОЗ України визначило та задокументувало рекомендовані раціональні норми споживання основних продуктів у середньому на одну особу кожні 5 років протягом 2007-2017 років (10 років) на виконання п.2 постанови КМУ від 5 грудня 2007р. №1379 «Деякі питання продовольчої безпеки», включаючи усі додатки до них.
12. Джерела оприлюднення в ЗМІ та інтернеті, включаючи на веб-сайті МОЗ України, усіх документів (управлінських чи нормативних рішень тощо), якими МОЗ України визначило та задокументувало рекомендовані раціональні норми споживання основних продуктів у середньому на одну особу кожні 5 років протягом 2007-2017 років (10 років) на виконання п.2 постанови КМУ від 5 грудня 2007р. №1379 «Деякі питання продовольчої безпеки» (прямі інтернет-лінки та точні назви та номери ЗМІ як джерел оприлюднення).
13. Усі формалізовані (задокументовані) визначені МОЗ рекомендовані раціональні норми споживання основних продуктів у середньому на одну особу за весь період з моменту ухвалення вказаної постанови КМУ, в електронних (цифрових) факсимільних копіях (фотокопіях з оригіналів)».
14. Перелік УСІХ структурних підрозділів МОЗ, відповідальних за виконання п.2 постанови КМУ від 5 грудня 2007р. №1379 «Деякі питання продовольчої безпеки».
15. Персональні дані Оксани Сивак, Дудіна та УСІХ посадових осіб МОЗ, відповідальних за виконання п.2 постанови КМУ від 5 грудня 2007р. №1379 «Деякі питання продовольчої безпеки», а саме:
15.1. прізвище, ім’я та по-батькові,
15.2. найменування посади,
15.3. службову поштову адресу,
15.4. службові номер телефону та службову електронну пошту;
15.5. усі рішення про прийняття їх на роботу в МОЗ та про усі переведення (переміщення) в МОЗ;
15.6. формалізовані посадові обов’язки (посадова інструкція тощо) з доказами факту та дати ознайомлення з ними такої посадової особи;
15.7. усі наявні документи про освіту;
15.8. усі фактичні виплати їм з фонду заробітної плати в гривні, нараховані та сплачені МОЗ за період 2016-2017 років, в розрізі місяців.
15.9. належні факсимільні копії (фотокопії оригіналів) їх останніх декларацій про доходи;
15.10. адреси їх місць реєстрації та фактичного проживання. Ці дані необхідні мені для подання правової вимоги про поновлення моїх порушених прав, яка вимагає вказання адреси особи, якій заявляється така правова вимога.
16. Вхідний реєстраційний номер та дату вхідної реєстрації в МОЗ України мого листа (запиту) від 13.02.17 №53дп17Рац.норми_продуктів.
17. Належно засвідчену факсимільну копію (фотокопію оригіналу) мого листа (запиту) від 13.02.17 №53дп17Рац.норми_продуктів, з РЕКВІЗИТАМИ ЙОГО ВХІДНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ МОЗ України – вхідним реєстраційним номером та датою вхідної реєстрації.
18. Вхідний реєстраційний номер та дату вхідної реєстрації в МОЗ України цього мого листа.
19. Належно засвідчену факсимільну копію (фотокопію оригіналу) цього листа, з РЕКВІЗИТАМИ ЙОГО ВХІДНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ МОЗ України – вхідним реєстраційним номером та датою вхідної реєстрації.
Я не даю згоди на передачу моїх персональних даних щодо цього листа будь-яким третім особам, за виключенням випадків, передбачених ЗАКОНОМ.
Я не даю згоди на використання будь-яких інших моїх контактних даних, крім електронної адреси, з якої отриманий цей лист, для переписки зі мною за цим листом.
Водночас, цим листом подається повідомлення до в.о. міністра У. Супрун про факт зловживання владою заступником міністра з питань європейської інтеграції Оксаною СИВАК та виконавця Дудіна, 2530100, який полягає в порушенні мого конституційного права – права на доступ до публічної інформації, – для мети виконання власних повноважень, а саме:
1. Для проведення – за власною ініціативою, в порядку контролю – перевірки та службового розслідування вказаного факту порушення;
2. Для притягнення до передбаченої законом відповідальності усіх винних посадових осіб, включаючи звільнення, в установленому законом порядку, з роботи, за одноразове грубе порушення трудових обов’язків, шляхом відмови в конституційному праві людини, заступника міністра Оксани Сивак та виконавця запиту Дудіна;
3. забезпечення МОЗ припинення порушення та негайне виконання вимог закону щодо надання запитаної запитом «53дп17Рац.норми_продуктів» інформації;
4. вжиття заходів до унеможливлення повторення подібних порушень на майбутнє в галузі охорони здоров’я держави.
Також, прошу надати мені публічну інформацію у вигляді переліку усіх заходів, вжитих МОЗ для забезпечення виконання вимог закону щодо запиту «53дп17Рац.норми_продуктів» та притягнення до відповідальності винних посадових осіб, станом на дату вирішення цього листа.
Роз’яснюю, що
а) неоприлюднення інформації, обов’язкове оприлюднення якої передбачено законами України "Про доступ до публічної інформації", порушення права на доступ до публічної інформації тягнуть персональну відповідальність КОЖНОЇ винної посадової особи за ст.212-3.1, 2 КУпАП у вигляді адміністративного штрафу від 425 до 850 грн. за КОЖНИЙ факт порушення та від 1 020 до 1 360 грн. за КОЖНИЙ ПОВТОРНИЙ протягом року факт порушення, а також відшкодування за рахунок такої винної посадової особи судового збору в сумі 320 грн.;
б) обмеження доступу до інформації тягне персональну відповідальність КОЖНОЇ винної посадової особи за ст.212-3.4 КУпАП у вигляді адміністративного штрафу від 1 020 грн. до 1 360 грн. за КОЖНИЙ факт порушення, а також відшкодування за рахунок такої винної посадової особи судового збору в сумі 320 грн.;
в) систематичні порушення власних посадових обов’язків шляхом навмисного протиправного ненадання запитаної публічної інформації, неповне надання інформації, ненадання інформації запитаної форми, надання не засвідчених чи неналежно засвідчених копій запитаних документів, обмеження доступу до інформації кваліфікуються як зловживання владою або службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для самої себе чи іншої фізичної або юридичної особи використання службовою особою влади чи службового становища всупереч інтересам служби, якщо воно завдало істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян або державним чи громадським інтересам, або інтересам юридичних осіб, і тягнуть кримінальну відповідальність КОЖНОЇ винної посадової особи за ст.364 КК України та караються арештом на строк до шести місяців або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, із штрафом від двохсот п’ятдесяти до семисот п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; те саме діяння, якщо воно спричинило тяжкі наслідки, карається позбавленням волі на строк від трьох до шести років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, зі штрафом від п’ятисот до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
г) відповідно до прецедентної практики Європейського Суду з прав людини, що є ДЖЕРЕЛОМ ПРАВА для України, зокрема, у справі «Скордіно та інші проти Італії» (№1) («Scordino and others v. Italy» (№1)), скарга №36813/97, Велика Палата ЄСПЛ в рішенні від 29.03.2006 року (http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-72925), оцінюючи розмір присудженої заявникам національними судами моральної шкоди, серед іншого, вказала на таке:
«213. Even if the method of calculation provided for in domestic law does not correspond exactly to the criteria established by the Court, an analysis of the case-law should enable the courts of appeal to award sums that are not unreasonable in comparison with the awards made by the Court in similar cases».
Офіційного перекладу українською цього рішення Суду немає. Але враховуючи, що зазвичай українські чиновники не «петрають» англійською, наводиться відповідний витяг з наявного офіційного перекладу вказаного рішення Суду Російською Федерацією (http://docs.pravo.ru/document/view/19382...) російською як загальнозрозумілою усім українцям мовою, а саме:
«213. Даже если метод произведения расчетов, предусмотренный во внутригосударственном законодательстве, точно не соответствует установленным Европейским судом критериям, то анализ прецедентной практики Европейского суда должен предоставлять апелляционным судам возможность назначать суммы компенсаций, которые не являются необоснованными по сравнению с компенсациями, присуждаемыми Европейским судом в аналогичных случаях».
Це означає, що в усіх випадках порушень прав людини, яким є і порушення права на доступ до інформації, на національному рівні реальна моральна шкода (в тому числі і при розгляді позовів до винних посадових осіб про порушення доступу до інформації, і при вирішенні питань про притягнення до кримінальної відповідальності винних посадових осіб) обраховується в розмірах, застосовуваних в рішеннях Європейського Суду з прав людини проти держави (в даному випадку – проти держави Україна). А це – тисячі і десятки тисяч євро, в гривневому еквіваленті, за КОЖНИЙ факт порушення.

З повагою,

Галина Сергіївна Щербата