31дп18Кредит_навчВНЗ

Нам невідомо, чи відповідь на цей запит була інформативною. Якщо ви Щербата Наталя Михайлівна, будь ласка, авторизуйтесь і вкажіть, наскільки успішним був запит.
Щербата Наталя Михайлівна

Доброго дня!

Прошу підтвердити отримання цього електронного листа за призначенням відповідно до приписів ст.7 Розділу ІІІ «Порядку роботи з електронними документами у діловодстві та їх підготовки до передавання на архівне зберігання», затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 11.11.2014 № 1886/5.
Цей лист містить запити на доступ до публічної інформації.
Цей лист є заявою на отримання інформації, необхідної мені для реалізації моїх прав людини.
У цьому листі я об’єднала вимоги, право на які передбачене законами України «Про інформацію», «Про звернення громадян», «Про доступ до публічної інформації», а саме: а) ЗАПИТ в порядку закону України «Про доступ до публічної інформації»; б) ЗАЯВУ, в порядку закону України «Про інформацію» в сукупності із законом України «Про звернення громадян»; в) ЗАЯВУ, в порядку закону України «Про звернення громадян» та інших релевантних законів про реалізацію моїх прав людини.
При об’єднанні кількох звернень в одному листі я керуюся приписами ст.19.1 Конституції України, яка дозволяє мені, які і будь-якій іншій людині, робити все, що прямо не заборонене законом. Оскільки жодним законом України ні прямо, ні опосередковано не заборонене об’єднання в одному документі кількох таких вимог, я скористалася своїм конституційним правом, і подаю їх в одному листі.
Офіційно повідомляю, що цей письмовий електронний лист підписаний мною простим електронним підписом відповідно до нормативних приписів шляхом додавання до електронних даних, що складають текст листа, текстових даних в електронній формі, призначених для ідентифікації мене як підписувача листа – а саме власноручного підпису текстового формату у вигляді мого власного прізвища та ініціалів друкованими літерами такого вигляду: «Н.М. Щербата». Для особливо обдарованих: власне підпису передує підказка у вигляді слова «Підпис» з наступною двокрапкою. Щоб зрозуміти, що це означає, прошу залучити до прочитання цього листа письменних співробітників, які ходили в школу і вчили правила української пунктуації.
Роз'яснюю, що при підписуванні цього листа я керувалася приписами ст.19.1 Конституції України, яка дозволяє мені, які і будь-якій іншій людині, робити все, що прямо не заборонене законом. Форма та спосіб мого електронного підпису під цим листом вільно обрані мною серед запроваджених в реальне життя можливостей, наданих сучасними науковими досягненнями в галузі електроніки, в межах доступних опцій комп’ютерної техніки.
Починаючи з 03.08.1997 року, набув чинності закон України «Про ратифікацію Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року (далі по тексту – ЄКПЛ – авт.), Першого протоколу та протоколів N 2, 4, 7 та 11 до Конвенції» від 17.07.1997 № 475/97-ВР. Це означає, що з 03.08.1997 року Конвенція набула статусу національного українського закону, і з того часу її приписи, принципи та практика Європейського Суду з прав людини, як джерела права, є обов’язковими до виконання в Україні усіма, в першу чергу – органами публічної влади та їх посадовими особами.
За ЄКПЛ, держава (влада) має ЗАБЕЗПЕЧИТИ (provide) кожному усі конвенційні права та свободи (негативні та позитивні обов’язки держави) та реально ВИКОНАТИ в повному обсязі (fulfil) в натурі усі позитивні обов’язки влади щодо усіх прав та свобод стосовно кожного.
За ЄКПЛ, право на освіту гарантується щонайменше двома її статтями: ст.2 Протоколу 1 в частині права на освіту та ст.8 в частині права на приватне життя стосовно прана на освіту. Також, ст.14 ЄКПЛ забороняє будь-яку дискримінацію за будь-якою ознакою в частині права на освіту та щодо права на приватне життя в частині права на освіту. Крім того, Протокол12 ЄКПЛ заборонив будь-яку дискримінацію за будь-якою ознакою, включно щодо прав, визнаних за ст.53, включно щодо права українців на вищу освіту.
В Україні забезпечення права кожного на освіту покладене в першу чергу на міністерство освіти і науки України (далі – МОН) та забезпечується усіма міністерствами та іншими центральними органами влади – в межах наданих повноважень. При цьому кожному має бути надано владою щонайменше чотири види доступу до будь-якого конвенційного права – юридичний, фінансовий, інформаційний та фізичний, і лише наявність усієї сукупності доступів означає реальне гарантування права. Відповідно, з 03.08.1997 року кожне профільне міністерство чи інший центральний орган влади має ЗАБЕЗПЕЧИТИ наявність сукупності УСІХ доступів кожного до відповідного конвенційного права – чи прямими (підзаконними та управлінськими) рішеннями та діями в межах власних повноважень, чи організаційними та координаційними діями, нормотворчими ініціативами, залученням інших органів тощо, якщо частина потрібних повноважень покладена на такі інші органи.
При відсутності, зокрема, фінансового доступу до права на освіту жертви порушення мають право на отримання такого фінансового доступу за рахунок винних юридичних та фізичних осіб та, додатково, на стягнення з таких винних осіб немайнової (моральної) шкоди в розмірах, які стягуються Європейським судом з прав людини в подібних випадках, а це – щонайменше тисячі євро.
Відповідно до ст.11 закону України «ПРО СПРИЯННЯ СОЦІАЛЬНОМУ СТАНОВЛЕННЮ ТА РОЗВИТКУ МОЛОДІ В УКРАЇНІ» від 05.02.1993 №2998-XII, http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2998..., «Україна гарантує молодим громадянам рівне з іншими громадянами право на освіту…
Молоді громадяни можуть одержувати за рахунок коштів державного чи місцевих бюджетів пільгові довгострокові кредити для здобуття освіти у вищих навчальних закладах за різними формами навчання, незалежно від форм власності, що діють на території України. Зазначені кошти передбачаються у відповідних бюджетах окремим рядком…
Порядок надання пільгових довгострокових кредитів для здобуття вищої освіти молодим громадянам та їх пільгового погашення визначає Кабінет Міністрів України».
Відповідно до Порядку надання цільових пільгових державних кредитів для здобуття вищої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 червня 2003 р. №916, http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/916-...,
«3. Кошти на надання кредитів передбачаються:
у Державному бюджеті України - МОН для оплати навчання у вищих навчальних закладах усіх форм власності, крім комунальної, а також крім тих, що перебувають у власності Автономної Республіки Крим;
6. Відповідно до бюджетних призначень, передбачених для надання кредитів законом про Державний бюджет України та місцевими бюджетами на поточний рік:
а) МОН до 1 червня поточного року виходячи з обсягу державного замовлення, потреби на підготовку фахівців з гостродефіцитних спеціальностей та кількості одержувачів кредиту розподіляє бюджетне призначення, встановлене йому в Державному бюджеті України, для:
центральних органів виконавчої влади, у підпорядкуванні яких є вищі навчальні заклади державної форми власності;
вищих навчальних закладів державної форми власності, підпорядкованих МОН;
акредитованих вищих навчальних закладів приватної форми власності;
7. Після розподілу бюджетних призначень МОН до 1 липня поточного року укладає відповідні угоди стосовно передачі повноважень на надання кредитів з центральними органами виконавчої влади, у підпорядкуванні яких перебувають вищі навчальні заклади державної форми власності. {Абзац перший пункту 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 947 {947-2011-п) від 07.09.2011}
МОН, інші центральні органи виконавчої влади, які одержали відповідно до внесених до розпису змін бюджетні асигнування на надання кредиту, розподіляють суми між підпорядкованими вищими навчальними закладами, доводять до них довідки про внесення змін до кошторису.
10. Приймальна комісія вищого навчального закладу за результатами складання вступних іспитів приймає щодо кожного одержувача кредиту рішення про зарахування абітурієнта до вищого навчального закладу з оплатою його навчання за рахунок кредиту. Зазначене рішення затверджується керівником вищого навчального закладу.
11. Абітурієнти з числа дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, інвалідів 1 та 2 групи, малозабезпечених і багатодітних сімей мають переваги за однакових результатів вступних іспитів серед абітурієнтів, які претендують на здобуття вищої освіти за рахунок кредиту.
13. Кредит надається на підставі угоди між його одержувачем та керівником вищого навчального закладу. Форма угоди затверджується МОН».
Я зверталась в кілька ВНЗ за інформацією про цільові кредити для навчання в цьому році, однак, усі посадові особи, з якими я спілкувалась, або поняття не мають, що це за кредити, або відверто клеять дурня: ми не фінансова установа, ніяких кредитів не роздаємо. І посилають хто до банків, а хто і ще далі.
Така ж ситуація і в обласних департаментах освіти. Ніхто нічого про цільові кредити та направлення не знає, ніколи за 15 років їх не видавали.
Ну от хто і за які хабарі тримає таких дебілів на державних посадах?
Наведені факти свідчать про відсутність в Україні ІНФОРМАЦІЙНОГО доступу до цього права як потенційних отримувачів кредитів, так і відповідальних осіб, зобов’язаних забезпечити інформаційний, фінансовий та фактичний доступ абітурієнтів до реалізації ними свого спеціального права на отримання цільових направлень для навчання за цільовий державний кредит та на навчання за цільові кредитні кошти.
ВИМОГИ ЗАПИТУ НА ПУБЛІЧНУ ІНФОРМАЦІЮ, ОБ’ЄДНАНІ ІЗ ЗАЯВОЮ ПРО НАДАННЯ ІНФОРМАЦІЇ
Відповідно до ст.10 Європейської Конвенції про захист прав людини, ст.34.2 Конституції України, законів України «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації», «Про звернення громадян» прошу надати мені інформацію, необхідну мені для реалізації моїх прав людини, публічну інформацію, ЩО Є ПРЕДМЕТОМ СУСПІЛЬНОГО ІНТЕРЕСУ, необхідну мені для виявлення порушень прав людини, зловживання владою, ризиків для здоров'я людей, і яку я маю намір оприлюднити для суспільства, а саме:
1. В який спосіб абітурієнти України можуть претендувати на здобуття вищої освіти за рахунок кредиту в 2018 році та отримати такий кредит?
2. Чи подавало МОН бюджетний запит, інші звернення про цільове бюджетне фінансування для оплати кредитів для навчання у вищих навчальних закладах усіх форм власності в 2018 році? Так чи ні?
2.1. Якщо так, прошу:
2.1.1. навести назви кожного такого звернення, його адресанта та адресата, вихідний реєстраційний номер та дату вихідної реєстрації, спосіб та дату доставки (вручення) звернення адресату;
2.1.2. надати належно засвідчені цифрові факсимільні копії (фотокопії оригіналів) усіх релевантних звернень з усіма додатками до кожного з них, та доказів способу та дати доставки (вручення) звернень адресатам;
2.1.3. прямі інтернет-лінки офіційного оприлюднення на сайті МОН усіх релевантних звернень.
2.2. Якщо ні, прошу:
2.2.1. повідомити причини такої бездіяльності;
2.2.2. найменування посад, прізвища, імена та по-батькові посадових осіб МОН, відповідальних за розробку та подання таких звернень за бюджетним фінансуванням, а також належно засвідчені цифрові факсимільні копії (фотокопії оригіналів) посадових інструкцій таких посадових осіб.
3. Чи отримало МОН бюджетні призначення для оплати кредитів для навчання у вищих навчальних закладах усіх форм власності в 2018 році? Так чи ні?
3.1. Якщо так, прошу:
3.1.1. прошу повідомити, в якій сумі МОН отримало бюджетні призначення для оплати кредитів для навчання у вищих навчальних закладах усіх форм власності в 2018 році;
3.1.2. якими документами передбачені бюджетні призначення МОН для оплати кредитів для навчання у вищих навчальних закладах усіх форм власності в 2018 році, а саме назва, автор, реєстраційний номер та дата реєстрації кожного такого документу, прямі лінки на його офіційне оприлюднення в інтернеті;
3.1.3. надати належно засвідчені цифрові факсимільні копії або витяги (фотокопії оригіналів) усіх релевантних документів з усіма додатками до кожного з них;
3.1.4. прямі інтернет-лінки офіційного оприлюднення на сайті МОН усіх релевантних документів з усіма додатками до кожного з них.
3.2. Якщо ні, прошу повідомити:
3.2.1. причини неотримання МОН бюджетних призначень для оплати кредитів для навчання у вищих навчальних закладах усіх форм власності в 2018 році;
3.2.2. найменування посад, прізвища, імена та по-батькові посадових осіб МОН та інших органів влади, відповідальних за неотримання МОН таких бюджетних призначень.
4. Чи розподіляло МОН бюджетне призначення, встановлене йому для оплати кредитів для навчання у вищих навчальних закладах усіх форм власності в 2018 році, для:
а) центральних органів виконавчої влади, у підпорядкуванні яких є вищі навчальні заклади державної форми власності;
б) вищих навчальних закладів державної форми власності, підпорядкованих МОН;
в) акредитованих вищих навчальних закладів приватної форми власності?
Так чи ні?
4.1. Якщо так, прошу:
4.1.1. повідомити назву кожного а) центрального органу виконавчої влади, у підпорядкуванні якого є вищі навчальні заклади державної форми власності; б) вищого навчального заклау державної форми власності, підпорядкованого МОН; в) акредитованого вищого навчального закладу приватної форми власності, – яким МОН розподілило бюджетне призначення, встановлене йому для оплати кредитів для навчання у вищих навчальних закладах усіх форм власності в 2018 році, а також суму кожного такого розподілення кожному отримувачу;
4.1.2. назви усіх документів, якими МОН розподілило бюджетне призначення, встановлене йому для оплати кредитів для навчання у вищих навчальних закладах усіх форм власності в 2018 році, для кожного а) центрального органу виконавчої влади, у підпорядкуванні якого є вищі навчальні заклади державної форми власності; б) вищого навчального заклау державної форми власності, підпорядкованого МОН; в) акредитованого вищого навчального закладу приватної форми власності, а також їх реєстраційні номери та дати реєстрації, адресантів та адресатів усіх таких документів, способи та дати доставки (вручення) адресатам кожного такого документу.
4.1.3. прямі інтернет-лінки офіційного оприлюднення на сайті МОН усіх релевантних документів з усіма додатками до кожного з них.
5. Чи уклало МОН відповідні угоди стосовно передачі повноважень на надання кредитів з центральними органами виконавчої влади, у підпорядкуванні яких перебувають вищі навчальні заклади державної форми власності? Так чи ні?
5.1. Якщо так, прошу повідомити:
5.1.1. назви та сторін кожної такої угоди, її дату, суму, назви вищих навчальних закладів державної форми власності, щодо фінансування яких укладена кожна угода;
5.1.2. прямі інтернет-лінки офіційного оприлюднення на сайті МОН усіх релевантних угод з усіма додатками до кожної з них.
6. Чи розподілило МОН, інші центральні органи виконавчої влади, які одержали відповідно до внесених до розпису змін бюджетні асигнування на надання кредиту, суми між підпорядкованими вищими навчальними закладами? чи довели до них довідки про внесення змін до кошторису? Так чи ні?
6.1. Якщо так, прошу повідомити:
6.1.1. назви усіх документів, якими МОН, інші центральні органи виконавчої влади, які одержали відповідно до внесених до розпису змін бюджетні асигнування на надання кредиту, розподілили суми між підпорядкованими вищими навчальними закладами; авторів, адресантів та адресатів таких документів, їх реєстраційні номери та дати реєстрації, способи та дати доставки (вручення) таких документів адресатам;
6.1.2. назви усіх документів, якими МОН, інші центральні органи виконавчої влади, які одержали відповідно до внесених до розпису змін бюджетні асигнування на надання кредиту, довели до підпорядкованих вищих навчальних закладів довідки про внесення змін до кошторису; авторів, адресантів та адресатів таких документів, їх реєстраційні номери та дати реєстрації, способи та дати доставки (вручення) таких документів адресатам;
6.1.3. прямі інтернет-лінки офіційного оприлюднення на сайті МОН усіх релевантних документів з усіма додатками до кожного з них.
7. В який спосіб МОН забезпечило ІНФОРМАЦІЙНИЙ доступ до спеціального права осіб на отримання вищої освіти за кошти цільового державного кредиту?
8. В який спосіб МОН забезпечило ІНФОРМАЦІЙНИЙ доступ до спеціального права осіб на отримання вищої освіти за кошти цільового державного кредиту ВНЗ України та їх посадових осіб, відповідальних за реалізацію відповідними особами вказаного права?
9. Вхідний реєстраційний номер та дату вхідної реєстрації МОН цього мого листа.
9.1. Належно засвідчену цифрову факсимільну копію (фотокопію оригіналу) цього листа з реквізитами його вхідної реєстрації МОН.
Роз’яснюю, що, відповідно до 5.6,7 закону України «Про звернення громадян», «Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення). У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається».
Роз’яснюю, що, відповідно до ст.3 закону України «ПРО СВОБОДУ ПЕРЕСУВАННЯ ТА ВІЛЬНИЙ ВИБІР МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ В УКРАЇНІ», «…місце проживання - житло, розташоване на території адміністративно-територіальної одиниці, в якому особа проживає…». Місцем мого проживання є житло в м. Вінниці. Законом України «Про звернення громадян» надання заявниками адреси місця проживання не вимагається.
Роз’яснюю, що, відповідно до ст.2.2 закону України «Про доступ до публічної інформації», вказаний закон «…не поширюється… на ВІДНОСИНИ у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом», тобто, на стосунки суб’єктів звернень – заявників та скаржників, з одного боку, і юридичних осіб-адресатів звернень та їх посадових осіб, протягом часу процедури звернення та з приводу цієї процедури. Це обмеження не поширюється на будь-які інші, крім ВІДНОСИН, аспекти звернень, в тому числі і на ДОКУМЕНТАЦІЮ звернень. Навпаки, всі ДОКУМЕНТИ звернень, що містять відображену та задокументовану будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформацію, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків з прийняття та розгляду звернень, передбачених чинним законодавством, за приписами ст.1 закону України «Про доступ до публічної інформації», є ПУБЛІЧНОЮ інформацією, а тому на усі документи щодо усіх звернень громадян поширюються усі релевантні правила закону України «Про доступ до публічної інформації».
Роз’яснюю, що, відповідно до ст.7 закону України «Про інформацію», «2. Ніхто не може обмежувати права особи у виборі ФОРМ і ДЖЕРЕЛ одержання інформації, за винятком випадків, передбачених законом».
Відповідь та запитану інформацію прошу надати на електронну адресу, з якої отриманий цей лист, в запитаних мною формах. Я не даю згоди на використання будь-яких інших моїх контактних даних для мети переписки за цим листом.
Підпис: Н.М. Щербата

З повагою,

Щербата Наталя Михайлівна

Міністерство освіти і науки, Міністерство освіти і науки України

1 Attachment

 

 

Міністерство освіти і науки України

 

Наша адреса:

[email address]

 

Міністерство освіти і науки, Міністерство освіти і науки України

1 Attachment

 

 

Міністерство освіти і науки України

 

Наша адреса:

[email address]