Про затвердження Положення про порядок оплати за тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів у місті Дніпрі

Нам невідомо, чи відповідь на цей запит була інформативною. Якщо ви Олекасанд Вікторвич, будь ласка, авторизуйтесь і вкажіть, наскільки успішним був запит.
Олекасанд Вікторвич

Доброго дня!

На підставі статей 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року, які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, прошу надати наступну інформацію (наступні документи):

АНКЕТА
до проекту регуляторного акта та аналізу регуляторного впливу

Проект рішення Дніпровської міської ради
«Про затвердження Положення про порядок оплати за тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів у місті Дніпрі» (далі-проект РА)

1. Ваша думка щодо доцільності розробки та прийняття проекту РА:

Доцільно

х Не доцільно

2. Чи відповідає, на Вашу думку, проект РА та аналіз регуляторного впливу (далі-АРВ) основним принципам державної регуляторної політики?

Так

х Ні

3. Які пункти проекту РА та АРВ, на Вашу думку, потребують доопрацю-вання?

п.4 Аналіз регуляторного впливу до проекту регуляторного акта – проекту рішення міської ради «Про затвердження Положення про порядок оплати за тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів у місті Дніпрі»

- «занадто низька плата за тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів призводить до того, що у місті розміщено забагато естетично та технічно застарілих рекламних засобів, які негативно впливають на зовнішній вигляд міста Дніпра, а також спричиняють численні скарги мешканців територіальної громади з цього приводу, або можуть завдати іншої шкоди.»
Висновок :
Ця теза не відповідає дійсності, оскільки підстави для естетично і технічний застарілих рекламних засобів - низький рівень доходів підприємців і погана організація роботи структур дозвільної системи ДМР впродовж 20 років, безвідповідальність чиновників, зацікавленість чиновників дозвільної системи в отриманні доходів будь-якими засобом, надання погоджувальних документів структурам та підприємцям за сумнівними принципами з субєктивних підстав, без реєстрації пріоритету, або відмові у пріоритету, з метою отримання незаконних доходів і монополізації ринку. Естетична складова завжди була на другому місці, для чого чиновниками дозвільної системи ДМР були створені механізми, що штучно заважають більшості підприємців узаконювати зовнішню рекламу і фасадні вивіски безкоштовно, згідно з нормами Постанови кабінету міністрів України і Закону про рекламу. Ігнорування прямих норм законодавства призвело до величезної кількості корупційних схем, монополізації ринку, про що неодноразово писали у ЗМІ, проводилися розслідування правоохоронними органами, були відкриті кримінальні справи.
Скарги мешканців територіальної громади найчастіше ігнорувалися. Так застаріла конструкція на богатоповерховому так званому «Будинку книги» безхозна та декілька років загрожує мешканцям, букви падають з великої висоти. Скарги мешканців будинку чиновники залишили без розгляду.
До ситуації, на яку посилаются в п.4 Положення, призвела і позиція ГоловАПУ, яке впродовж багатьох років не розробляло ні конкретну концепцію розміщення зовнішньої реклами і фасадних вивісок, ні самі форми, візуалізацію рекламоносіїв, відмовлялося проводити попередні узгодження розміщення зовнішньої реклами. Не було системного підходу в питаннях, які конструкції і де в місті можна розміщувати. У 2014-2015 р. відділ з питань реклами за сприяння КП " АТУ" створив корупційну схему узаконення будь-яких конструкцій, за які підприємці оплачували гроші на рахунки КП " АТУ", ГоловАПУ підписувало усі конструкції, які надавало КП «АТУ» на погодження, а відділ з питань реклами готував для підписання на засіданнях виконкому рішення, які ніхто з членів виконкому не обговорював, а підписувалися вони головою на віру начальнику відділу реклами міськвикома автоматично.
З грудня 2015 року по червень 2017 року виконком взагалі не приймав і не розглядав питання отриманняя Дозволів на розміщення зовнішньої реклами і фасадних вивісок, чим поставив багато підприємців в положення потенційних порушників законодавства. При цьому Головний архітектор міста відмовився заздалегідь погоджувати і консультувати підприємців про можливість розміщення тих або інших конструкцій (є письмова відповідь про наче не законність цих консультацій без отримання листів про пріоритет, які не видавалися 1,5 року, оскільки управління реклами ДМР не працювало). Не організована робота з Міністерством культури України, яке не видає з 2014 року рішення по об'єктах, які потребують погодження Дозволів на розміщення зовнішньої реклами, чим теж перешкоджає підприємцям діяти в межах законодавства.
Хаотичність, несмак рекламних конструкцій особливо характерний для будівель в приватній, державній власності, за розміщення на яких міські служби коштів від підприємців взагалі не отримують. Таких будівель в місті приблизно 50%. І це доводить, що підняття вартості за розміщення зовнішньої реклами і фасадних вивісок на комунальній власності ніяк не прив'язане до естетизації міського середовища в цілому.
На сьогодні Управління реклами ДМР безвідносно до великої чи низької арендної плати за місце видає близько 50 листів про пріоритет на встановлення у центральній частині місця рекламоносіїв застарілих конструкцій типу «БігБорд», «Скрол», «Прізма» одному з підприємств, відмовляя другим.

Висновок: розміщення хаотичної реклами і фасадних конструкцій не пов'язане з низькою ціною за розміщення на комунальних об'єктах і землі міста, а цілком залежить від рішень чиновників, можливостей підприємців і постановки архітектурних завдань.

Анализ регуляторного впливу п. І. Визначення та аналіз проблеми

«Отже, до головних сучасних проблем, які передбачається розв’язати шляхом державного регулювання, а саме прийняттям зазначеного регуляторного акта, належать:
- недостатня наповнюваність міського бюджету, частиною якого є надходження від сплати розповсюджувачами зовнішньої реклами коштів за користування місцями, що перебувають у комунальній власності, для розташування рекламних засобів, що унеможливлює або перешкоджає реалізації соціально-економічних програм;»

Висновок:
Аналіз надходжень до бюджету міста від розміщення зовнішньої реклами і фасадних вивісок показує, що кошти, які збирає комунальне підприємство за розміщення зовнішньої реклами та фасадних вивісок більш 3х м кВ, у продовж 20-ти років витрачаються безконтрольно. Декілька років комунальне підприємство не публікує ні фінансові плани, ні фінансові звіти діяльності, а затрати його складають 90% від зібраних коштів. З приблизно 10%, що залишилися, до бюджету міста поступає приблизно 6%. Закупівлі, які робить КП, використовуються обмеженим колом осіб, громада міста від коштів за розміщення зовнішньої реклами, які оплачують підприємці на рахунки КП, фактично нічого не отримує для розвитку міста.
Згідно з проведеними в цьому Положенні розрахунками вартість за 1 м кв розміщення зовнішньої реклами складає до 360 грн без ПДВ, що майже в 6 разів вище, ніж існуюча вартість. Проте заробітна плата в середньому піднялась не більш, ніж в 3 рази в порівнянні з 2011 роком, а продукти харчування, комунальні послуги, паливо і інші послуги піднялися не менш ніж в 5-10 разів. Такий дисбаланс призводить до того, що підприємства не можуть розвивати виробництво і інші види бізнесу. Зовнішня реклама як важливий етап для реалізації товарів і послуг в магазинах покрокової доступності принципово важлива для розвитку підприємництва в місті. Тим паче, що підвищення цін торкається величезної кількості фасадних вивісок, які потрібне узаконювати як зовнішню рекламу з 23.05.2012 року у зв'язку зі змінами Типових правив розміщення зовнішньої реклами. А це означає, що підприємці, які ведуть свій бізнес у будівлях комунальної власності потрапляють в принципово нерівні умови с підприємцями, яки є власниками, або орендуюсь приміщення (землю) в приватній, державній власності, де не потрібне щомісячно сплачувати кошти за розміщення зовнішньої реклами на території міста на рахунки КП «Земград».

Тому наполягаємо, що дане підвищення розміщення зовнішньої реклами може торкатися тільки окреморозташованих рекламоносіїв і окремих видів фасадних конструкцій, в першу чергу - на будівлях, де підприємці не займають приміщення, а використовують будівлі виключно для рекламування своїх послуг і продукції. Для підприємців і підприємств, які займають приміщення у будівлі і рекламують на цій будівлі свої товари і послуги, плати за розміщення зовнішньої реклами і фасадних вивісок повинні залишитися на рівні на грудень 2017г.

(вкажіть номери пунктів та необхідні зміни)

4. Які пункти проекту РА та АРВ, на Вашу думку, потрібно включити/ виключити?
Необхідно виключити п. 4.2. Плата за тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів, що перебувають у комунальній власності, здійснюється розповсюджувачем зовнішньої реклами на підставі договору з Комунальним підприємством «Земград» Дніпровської міської ради (далі – КП «Земград»).

В п.1 П О Л О Ж Е Н Н Я про порядок оплати за тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів у місті Дніпрі

1. Загальні положення
Положення про порядок оплати за тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів у місті Дніпрі (далі – Положення) розроблено відповідно до законів України «Про рекламу», «Про місцеве самоврядування в Україні», на підставі Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 № 2067 (зі змінами). Це Положення визначає порядок оплати за тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів, що перебувають у комунальній власності, оплати за тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів у період встановлення пріоритету, порядок оплати за тимчасове користування міською територією, що перебуває у комунальній власності, для проведення робіт, пов’язаних з розташуванням рекламних засобів, та порядок оплати за зберігання рекламних засобів у випадку їх зберігання КП «Земград» у разі здійснення примусового демонтажу.
П.4.2. суперечить Постанові Кабінету міністрів України від 29 грудня 2003 р. № 2067 Київ Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами {Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 968 від 09.09.2009 № 495 від 23.05.2012}
п.13 абзац 6
Плата за тимчасове користування місцем, що перебуває в комунальній власності, зараховується до бюджетів територіальних громад сіл, селищ і міст.
Що підтверджено судовими рішеннями (ухала Вищого адміністративного суду України від 2 березня 2011 №К-39781/10,К-40650,К-40679/10, Постанова апеляційного суду від 18.11.2010 та іншими).

Висновок:
Положення про порядок оплати за тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів у місті Дніпрі не може бути прийнято, тому що суперечить Типовим правилам розміщення зовнішньої реклами.

Положення. п. IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
«Вирішення проблеми можливе лише шляхом ухвалення проекту рішення Дніпровської міської ради «Про затвердження Положення про порядок оплати за тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів у місті Дніпрі», яким встановлюється порядок оплати за тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів, які перебувають у комунальній власності, а також порядок оплати за тимчасове користування міською територією, що перебуває у комунальній власності, для проведення робіт, пов'язаних з розташуванням рекламних засобів, та оплати за зберігання рекламних засобів у випадку їх зберігання КП «Земград» у разі здійснення примусового демонтажу.
Перевага обраної альтернативи обумовлена процесами, пов’язаними із забезпеченням збалансування інтересів надавачів послуг – операторів зовнішньої реклами, рекламорозповсюджувачів та органів місцевого самоврядування.»

Оцінка:
Цей висновок не є вірним і не вирішує жодну з вказаних проблем, на рішення яких спрямований регуляторний акт.
Естетична складова не переважатиме, тому що немає принципів та візуалізації розміщення зовнішньої реклами, які були б погоджені з громадськістю міста та широко розповсюджені серед підприємців.
Не зменшиться кількість порушників законодавства України у сфері зовнішньої реклами на базі нереформованої системи отримання дозволів і відсутності міських правил розміщення зовнішньої реклами і фасадних вивісок (регуляторний акт 1148 суперечить нормам українського законодавства, візуальна концепція розміщення рекламоносіїв та фасадних вивісок відсутня) за умови продовження порушення чиновниками Департаменту торгівлі і реклами базових норм законодавства України (немає прийняття документів через ЦНАП, суб”єктивні відмови або погодження заяв відсутність адмінкомісії, кулуарні рішення, немає чітких правил розміщення зовнішньої реклами і фасадних конструкцій, підприємці не знайомі навіть з базовими вимогами). Порушники законодавства навпаки вигідні КП «Земград», яке отримує від їх існування надприбутки, чому сприяє Управляння реклами ДМР, яке порушує базові норми законодавства про рекламу та також не зацікавлено або не вміє провести реальні реформи системи. Якщо буде підтримана концепція розміщення реклами та фасадних конструкцій ГоловАПУ, то більшість підприємців взагалі не зможуть рекламувати свої товари, а в наслідок реалізовувати їх в потрібних об'ємах. Це приведе до того, що підприємці-порушники, що потребують рекламування своїх товарів і послуг, з'являтимуться постійно, в чому і зацікавлене КП "Земград", яке отримує від цього прибутки. Ця система ніколи реально не реформуватиметься, а приведе тільки до погіршення економічною ситуації в місті.
Безконтрольні витрати коштів, які поступають на рахунок КП " Земград", не збільшують надходження до бюджету, не ліквідована база для корупційних схем, кадрова політика грунтується на кумівстві і знайомствах, відсутній громадський контроль діяльності чиновників.
Не створена правильна система роботи з підприємцями міста. Не створена сервісна служба, терміни видачі дозволів іноді затягуються на декілька років. Це тільки веде до демонтування конструкцій, за яку підприємці місця сплачують кошти в КП «Земград». Залякування підприємців демонтажами зовнішньої реклами веде до невдоволення і агресії, оскільки КП " Земград" і управління реклами ДМР не зацікавлені у пошуках для підприємців альтернативних пропозицій розвитку бізнесу. Сумнівно узаконені демонтажі призводять тільки до розорення малого бізнесу, українських виробників, оскільки вартість демонтажів завищена до 10 разів, а вартість зберігання завищена в 30 разів. Демонтуються та транспортуються конструкції не професійно, конструкції деформуються, використати демонтовані конструкції вдруге частіше неможливо. Тендерна пропозиція на виробництво демонтажів складена не професійно.
Висновок: вказаний в Положенні пункт « IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей» не відповідає дійсності, треба виключити з Положення.
(вкажіть номери пунктів та запропонуйте їх у новій редакції)

5. Надайте свої пропозиції щодо проекту РА з метою його вдосконалення:

Плата коштів за розміщення зовнішньої реклами на території міста безпосередньо до бюджету міста п.13 абз.6 Постанови кабінету міністрів України «Типові правила розміщення зовнішньої реклами»
При існуючій системі отримання дозвільної документації і рішеннях сесій міськради, частина з яких суперечать чинному законодавству України і ущемляє права підприємців і громади міста на користь чиновників дозвільної системи у сфері зовнішньої реклами, №325 від 16.02.2004, 37/15 від 14.09.2011г., № 1148 від 31.08.2011г., 909-р від 21.11.2016г., 31/25 від 11.10.2017г., 71/19 від 13.04.2017г. 69/19 від 13.04.2017р. Положення про порядок сплати за тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів у місті Дніпрі (на обговоренні) несе в собі корупційні складові і підстави для монополізації ринку, що має украй негативний вплив на розвиток економічної ситуації в місті.
Підвищення цін і прийняття цього регуляторного акту за розміщення зовнішньої реклами і фасадних конструкцій більш 3х м кв можливо тільки після приведення діяльності управління реклами ДМР і КП " Земград" до норм Постанови Кабінету міністрів Украині "Типови правила розміщення зовнішньої реклами", вненсения змін в рішення сесій ДМР, №325 від 16.02.2004, 37/15 від 14.09.2011г., № 1148 від 31.08.2011г., 909-р від 21.11.2016г., 31/25 від 11.10.2017г., 71/19 від 13.04.2017г. 69/19 від 13.04.2017р.
Заздалегідь необхідно створити спрощену і прискорену систему оформлення дозвільної документації на підставі пропозицій підприємців міста.
Прийняти дизайн-код рекламоносіїв і фасадних вивісок міста з урахуванням потреб підприємців.
Організувати роботу через Центр надання адміністративних послуг з відповідною реєстрацією документації. Ствердити інформаційну і технологічні карти для роботи через ЦНАП згідно із законодавством України.
Встановлювати пріоритет згідно з нормою п.10. Типових правил розміщення зовнішньої реклами.
Залучити для обговорення громадську раду згідно п.5. Типових правил.
Створити систему необов'язкового попереднього узгодження форм і місць встановлення рекламних і фасадних конструкцій з ГоловАПУ.

6. Прізвище, ім’я та по-батькові, сфера діяльності, контактний телефон та електронна адреса респондента
Кармазін Олександр Вікторович, ФОП. (згідно з КВЕД: 47.79 роздрібна торгівля уживаними товарами(осн), 47.72; 46.90; 47.91, 47.19, 47.71)) 0675908260 [email address]

Відповідно до ст. 11 Закону України «Про захист персональних даних» надаю згоду на обробку та використання моїх персональних даних для здійснення повноважень, пов’язаних із розглядом даного проекту регуляторного акта та АРВ:

х Так

Ні

З повагою,

Олександр Вікторович

Дніпровська міська рада

1 Attachment

[ Email has no body, please see attachments ]