180СкаргаЗаяваЗлочиниПенсії

Щербата Наталя Михайлівна

Доброго дня!
1. Державне бюро розслідувань (ДБР)
Поштова адреса: вул. Симона Петлюри, буд. 15, м. Київ, 01032
Юридична адреса: вул. Панаса Мирного, буд. 28, м. Київ, 01011
Адреса електронної пошти: [email address], [email address]

2. Територіальне управління ДБР у місті Києві (ТУ ДБР у м. Києві)
Поштова адреса не оприлюднена і невідома
Адреса електронної пошти: [email address], [email address], [email address]

звертаються: 1. Щербата Наталя Михайлівна, людина з інвалідністю 2 групи, пенсійне посвідчення АА №427988, видане 15.04.02 УСЗН в Замостянському р-ні м. Вінниці, посвідчення водія ВХК 454298, видане 19.08.22 ТСЦ 546
2. Щербата Анастасія Віталіївна, людина з інвалідністю з дитинства 2 групи, довідка МСЕК Серія 12ААГ №031421 від 03.11.22
21005, м. Вінниця, житло (квартира) з присвоєною адресою
180СкаргаЗаяваЗлочиниПенсії
Просимо підтвердити отримання цього електронного листа за призначенням відповідно до приписів ст.7 Розділу ІІІ «Порядку роботи з електронними документами у діловодстві та їх підготовки до передавання на архівне зберігання», затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 11.11.2014 №1886/5.
Цей письмовий електронний лист підписаний кожною з нас відповідним закону електронним (цифровим) підписом шляхом додавання до електронних даних, що складають текст листа, даних (інформації) в текстовій електронній формі, – а саме власноручного підпису у вигляді нашого власного прізвища та ініціалів друкованими літерами такого вигляду: «Н.М. Щербата, А.В. Щербата».
Місцем нашого проживання є житло (квартира) в м. Вінниці з присвоєною адресою, яка є нашою конфіденційною інформацією.
Цей лист містить звернення з метою реалізації наших прав людини, включно заяви, повідомлення, скарги та заяви про злочини.
Цей лист містить запити на доступ до офіційних документів=публічної інформації.
Цей лист містить запити на доступ до наших персональних даних та їх захист.
Цей лист містить заяви на отримання інформації, необхідної для реалізації наших прав людини.
І. Факти
1. Я, Щербата Н.М., є одинокою людиною з інвалідністю 2 групи 02.03.1959 року народження, застрахованою особою, отримую пенсію по інвалідності, і після досягнення мною 57 років 6 місяців, тобто, з 02.09.2016, протягом вже 7 років поспіль (!!!) маю право на призначення та отримання пенсії за віком, а з 01.09.2016 – надбавки на догляд. На моєму утриманні перебуває донька-студентка Щербата Анастасія Віталіївна, людина з інвалідністю з дитинства 2 групи, і єдиним джерелом існування нас обох є моя пенсія, оскільки у доньки ПФУ вкрав пенсію і не виплачує її вже майже 5 років.
1.1. Пенсійний фонд України (ПФУ) до сьогодні не призначив та не виплачує мені пенсії за віком і надбавки на догляд, і постійно відмовляє в моїх зверненнях про це. В цьому його повністю підтримує Міністерство соціальної політики (МСП).
2. Закон про час виходу на пенсію складний, і цей час у кожного різний. Тому Закон України від 09.07.2003 №1058-ІV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» зобов’язав ПФУ письмово повідомити кожного про набуття права на пенсію за віком за місяць до такого набуття для того, щоб людина могла вчасно подати заяву про призначення пенсії за віком (більшої за інвалідну), а одинокі інваліди 2 групи – ще й надбавки на догляд: ці виплати призначались лише з дати заяви.
Також, відповідно до п.3.1 Розділу ІІІ Порядку подання документів для призначення (перерахунку) пенсій визначений постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 №22-1 «Про затвердження Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України від 09.07.2003 №1058-ІV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», письмове повідомлення про набуття права на призначення пенсії за віком органи ПФУ надсилають кожному не пізніше ніж за місяць до досягнення особою пенсійного віку.
На практиці ПФУ з метою обкрадання людей навмисно не повідомляє НІКОЛИ і НІКОМУ про дату набуття права на призначення пенсії за віком. А нема інформування – нема заяви – нема виплат. Ось так роками крадуть наші пенсії.
Мене письмово повідомити про час набуття права на призначення пенсії за віком з 02.09.2016 року мало Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області (ГУПФУВО) не пізніше 31.07.2016 року, але не зробило цього до сьогодні.
3. Президент України п. В. Зеленський пунктом 1.8) б) указу від 8 листопада 2019 року №837/2019 «Про невідкладні заходи з проведення реформ та зміцнення держави» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/837/... завимагав від Кабінету Міністрів України (КМУ) до 30 червня 2020 року вжити заходів стосовно (цитата) «…запровадження механізму автоматичного, без звернення особи, призначення пенсій за віком при досягненні пенсійного віку» (кінець цитати) – без виокремлення якихось певних категорій населення, для яких потрібно запровадити вказаний механізм. Це означає, що Президент України дав КМУ завдання запровадити механізм автоматичного, без звернення особи, призначення пенсій за віком для УСІХ українців без виключень при досягненні ними пенсійного віку, БЕЗ будь-якої ДИСКРИМІНАЦІЇ.
3.1. Пропозиція механізму у формі законопроекту саме такого змісту розроблена Міністерством соціальної політики, погоджена БЕЗ ЗАУВАЖЕНЬ Пенсійним фондом України, підписана міністром МСП Мариною ЛАЗЕБНОЮ та подана до парламенту Кабінетом Міністрів України. В пояснювальній записці до законопроекту вказано (цитата): «У проекті акта відсутні положення, що стосуються прав та свобод, гарантованих Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод, що… містять ризики вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов’язаних з корупцією, СТВОРЮЮТЬ ПІДСТАВИ ДЛЯ ДИСКРИМІНАЦІЇ, стосуються інших ризиків та обмежень, які можуть виникнути під час реалізації акта. Проект акта не потребує проведення громадських антидискримінаційної та антикорупційної експертиз» (кінець цитати). І під нею стоїть підпис міністра! Відповідно, громадські антидискримінаційна та антикорупційна експертизи не проводились взагалі.
3.2. Верховна Рада України (ВРУ) погодилась з пропозицією уряду та ухвалила запропонований законопроект як закон України від 5 лютого 2021 року №1217-IX. Президент України також погодився з поданим законом і наклав на ньому свій підпис.
3.3. В результаті ст.44 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» в редакції закону України від 5 лютого 2021 року №1217-IX (далі – Закон №1058) 10.06.21 набула такого змісту (цитата):
«Стаття 44. Порядок звернення за призначенням (перерахунком) пенсії
1. Призначення (перерахунок) пенсії здійснюється за зверненням особи або автоматично (без звернення особи) у випадках, передбачених цим Законом…
2. Призначення пенсії за віком здійснюється автоматично (без звернення особи) у разі набуття застрахованою особою права на призначення пенсії за віком при досягненні пенсійного віку, передбаченого частиною першою статті 26 цього Закону, на підставі відомостей, наявних у системі персоніфікованого обліку, якщо до досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону, особа не повідомила про бажання одержувати пенсію з більш пізнього віку» (кінець цитати).
4. Я НЕ повідомляла ПФУ про бажання отримувати пенсію за віком з більш пізнього віку і НЕ подавала заяви про переведення мене з пенсії по інвалідності на пенсію за віком – оскільки з вини ПФУ не була своєчасно повідомлена про набуття права на нову пенсію більшого розміру. Тому у ПФУ залишився єдиний обов’язковий варіант дій: призначити мені пенсію за віком автоматично (без мого звернення) з 02.09.2016 року зразу ж після набуття чинності Закону України від 5 лютого 2021 року №1217-IX – 10.06.2021. Однак, цього не зроблено до сьогодні.
5. Причиною такої бездіяльності є те, що ПФУ як відповідальний ЦОВВ стверджує (зокрема, 15.02.23 в листі від 14.02.2023 №2800-030102-8/7693, оприлюдненому за посиланням https://dostup.pravda.com.ua/request/35a...), що (цитата) «Закон №1058 не містить норм щодо автоматичного призначення пенсії за віком особі, яка вже отримує пенсію» (кінець цитати).
5.1. За ним, виконуючи злочинні накази згори, вторить і ГУПФУВО (зокрема, 20.02.2023 в листі №0200-0202-8/16424, оприлюдненому за посиланням https://dostup.pravda.com.ua/request/37a...) (цитата): «…механізм автоматичного, без звернення особи, призначення пенсій за віком при досягнення пенсійного віку передбачено для осіб, які не є пенсіонерами та не отримують будь-який інший вид пенсії» (кінець цитати).
Твердження – надумане, від балди, оскільки такі приписи не передбачені жодним нормативним актом, а тому є свавільними і дискримінаційними.
6. На практиці ПФУ таким «телефонним правом» позбавляє автоматичного призначення пенсії за віком усіх застрахованих осіб України, які отримують пенсію з інших підстав, зокрема, і усіх осіб з інвалідністю, і усіх отримувачів пенсії у зв’язку з втратою годувальника – при досягненні ними пенсійного віку, передбаченого частиною першою статті 26 Закону №1058, – тобто, обкрадає їх.
7. Вказаний правовий нігілізм ПФУ не підтверджує МСП. Зокрема,
7.1. 21.07.23 листом від 19.07.2023 №129_0_197-23, оприлюдненим за посиланням https://dostup.pravda.com.ua/request/172..., МСП повідомило, що (цитата) «…у солідарній системі призначаються такі пенсійні виплати: пенсія за віком, пенсія по інвалідності, пенсія у зв’язку з втратою годувальника. Особі, яка має одночасно право на різні види пенсії (за віком, по інвалідності, у зв’язку з втратою годувальника), призначається один із цих видів пенсії за її вибором (стаття 10 Закону). …Призначення пенсії за віком здійснюється автоматично (без звернення особи) у разі набуття застрахованою особою права на призначення пенсії за віком при досягненні пенсійного віку, передбаченого частиною першою статті 26 цього Закону, на підставі відомостей, наявних у системі персоніфікованого обліку, якщо до досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону, особа не повідомила про бажання одержувати пенсію з більш пізнього віку» (кінець цитати).
7.2. В цьому ж листі МСП повідомляє, що (цитата) «…Переведення з одного виду пенсії на інший здійснюється з дня подання заяви на підставі документів про страховий стаж, заробітну плату (дохід) та інших документів, що знаходяться на час переведення з одного виду пенсії на інший в пенсійній справі, а також додаткових документів, одержаних органами Пенсійного фонду (частина третя статті 45 Закону)» (кінець цитати).
7.3. Це означає, що:
а) призначення пенсії за віком особі, яка набула права на неї, здійснюється автоматично (без звернення особи), за ЄДИНИМ виключенням: якщо ДО досягнення пенсійного віку така особа повідомила про бажання одержувати пенсію з більш пізнього віку. Отримання іншої пенсії не скасовує обов’язку ПФУ автоматично ПРИЗНАЧИТИ пенсію за віком такій особі, оскільки таке виключення не передбачене законом;
б) особа, яка отримує іншу пенсію, має також ДОДАТКОВЕ право на переведення з одного виду пенсії на інший за власною заявою.
8. Це означає, що протягом понад двох років поспіль ПФУ та його посадові особи по всій державі діють як організована злочинна група, що масштабно дискримінаційно катує та корупційно обкрадає мільйони українців, включно і мене, на свою корпоративну користь – для власних захмарних зарплат. Такі дії є умисним системним та систематичним дискримінаційним злочином катування інвалідів, що вчиняється вже понад двох років поспіль, і продовжує вчинятися на даний час також. МСП як співучасник злочину дивиться на це крізь пальці – там повністю відсутній контроль за дотриманням прав людини в діяльності ПФУ. Злочини є організованими, керуються з Києва, в них задіяні сотні державних посадовців по всій країні, і складаються вони з багатьох епізодів, а саме:
8.1. ЕПІЗОД 1. Закон зобов’язав ПФУ письмово повідомити кожного про набуття права на пенсію за віком за місяць до такого набуття, для того, щоб людина подала заяву про призначення пенсії за віком (більшої за інвалідну) – пенсія призначалась лише з дати заяви. ПФУ навмисно не повідомляє нікому і не повідомив Щербатій Н.М. до 31.07.2016 року про набуття права на пенсію за віком з 02.09.2016 року. Відтак, заяви про пенсію за віком та про надбавку одинокому інваліду Щербатою Н.М. вчасно не були подані, всі ці роки пенсія і надбавка викрадались.
8.1.1. Моя пенсія по інвалідності на даний час складає 6 465,59 грн. і дорівнює 90% пенсії за віком. Це означає, що протягом вже 84 місяців=7 років ПФУ краде і надалі продовжує красти у мене понад 10% моєї пенсії. Актуалізована вартість майнової шкоди від цих крадіжок на тепер (за офіційними даними МСП за червень 2023р.) вже склала 268 503,56 грн. І так в усіх інвалідів і усіх отримувачів пенсії у зв’язку з втратою годувальника по всій державі. І злочин продовжує тривати.
8.2. ЕПІЗОД 2. Одинока людина з інвалідністю 2 групи при досягненні пенсійного віку має право на отримання надбавки на догляд в розмірі соціальної пенсії, а саме в розмірі 50 % мінімального розміру пенсії за віком, але не нижчому від прожиткового мінімуму, встановленого законом. Так за законом. А за незаконною постановою КМУ, яку ініціював ПФУ та МСП – 50 грн. – плювок в інваліда. І знову надбавка виплачується з дати подання заяви про це. Але протиправно не повідомляючи про час набуття пенсійного віку, ПФУ викрадає у інвалідів і цю надбавку: нема повідомлення про право – нема заяви – нема надбавки. І так в усіх інвалідів по всій державі.
8.3. Офіційна мінімальна пенсія на даний час складає 2 093 грн., хоча за Конституцією України має складати не менше прожиткового мінімуму, який в червні 2023 року, за офіційними даними МСП, оприлюдненими за посиланням https://dostup.pravda.com.ua/request/179..., склав 7 442,33 грн. Це означає, що актуалізована вартість майнової шкоди від крадіжок ПФУ у мене надбавки на догляд одинокому інваліду 2 групи, що досяг пенсійного віку, в розмірі соціальної пенсії, а саме в розмірі 50 процентів мінімального розміру пенсії за віком, але не нижчому від прожиткового мінімуму, встановленого законом, протягом вже 84 місяців=7 років склала:
а) за обрахунком від офіційного антиконституційного мінімального розміру пенсії за віком – в сумі 87 906 грн.;
б) за обрахунком від конституційного розміру фактичного прожиткового мінімуму за червень 2023року – в сумі 625 155,48 грн.
Загальний розмір завданої мені майнової шкоди від крадіжки пенсії та надбавки на догляд вже склав 893 659,05 грн. І злочини продовжують тривати.
8.4. ЕПІЗОД 3. Я неодноразово зверталась до ПФУ із заявами про повідомлення мені дати набуття пенсійного віку та про призначення мені пенсії за віком. Зокрема, ще 19.11.16 о 16:26 я подала до Управління Пенсійного фонду в м. Вінниці (УПФУВ, на даний час – Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області, або ГУПФУВО) листа Заява та запит №179ізпд-16, в якому запитувала:
а) Чи набула я, за даними моєї пенсійної справи, право на пенсію за віком?
б) Якщо набула, то якої дати?
в) Якщо набула, то в якому(их) можливому(их) розмірі(ах), за документами, наявними в пенсійній справі?
Відповіді на мої запитання не отримала до сьогодні. Це тривалий злочин у формі навмисної бездіяльності з метою перешкодити поданню мною заяв про призначення пенсії за віком та надбавки на догляд, а відтак, і їх крадіжці шляхом невиплати. Злочин вчиняється вже 6 років і 8 місяців, і продовжує вчинятися на даний час. Відповідальним за цей злочин є тодішній керівник УПФУВ і теперішній працівник ГУПФУВО Лоба Алла Петрівна.
8.5. ЕПІЗОД 4. Ще 28.12.17 я подала до УПФУВ ПОВТОРНОГО такого листа 524-17Заява_запит_ПОВТ, в якому, серед іншого, просила:
а) Прошу призначити мені пенсію за віком на підставі документів пенсійної справи, забезпечивши мені усі наявні права вибору доступних опцій;
б) Пенсію за віком прошу призначити мені з невідомої мені дати набуття мною (в минулому чи майбутньому) права на пенсію, яку мені навмисно відмовляються повідомити чиновники пенсійного фонду в м. Вінниці, хоча зобов’язані були повідомити її відповідно до приписів кількох законів України;
в) Прошу повідомити мені джерела оприлюднення на сайті ПФУ у м. Вінниці (прямі інтернет-лінки) ухваленого за цим листом рішення та листа-відповіді на цей лист ПФУ у м. Вінниці, як актів індивідуальної дії.
До сьогодні мої вимоги не задоволені, відповідь та рішення не надані і не оприлюднені офіційно. Лист оприлюднений за посиланням https://dostup.pravda.com.ua/request/524... та зареєстрований в УПФУВ за вх. №17/12-32 від 28.12.2017 року. На сайті до сьогодні висить повідомлення: «Відповідь на цей запит прострочена». Це тривалий злочин у формі навмисної бездіяльності з метою крадіжки моєї пенсії шляхом її невиплати. Злочин вчиняється вже 5 років і 7 місяців, і продовжує вчинятися на даний час. Відповідальним за цей злочин є тодішній керівник УПФУВ і теперішній працівник ГУПФУВО Лоба Алла Петрівна.
8.6. ЕПІЗОД 5. Президент України Зеленський ініціював запровадження автоматичного призначення пенсії за віком – можливо, знаючи про масові обкрадання пенсії у людей. І такий закон прийнятий, і набув чинності 10.06.21. Тепер ПФУ має автоматом призначати пенсії усім людям пенсійного віку, що мають необхідний стаж. Причому з ДНЯ НАБУТТЯ ПРАВА. Тобто, 10.06.2021 ПФУ мав призначити мені пенсію за віком з 02.09.2016 року – повернути вкрадені за майже 5 років кошти. Але хіба злодії добровільно повернуть вкрадене? І вони придумали легенду, що пенсіонери не мають права на автоматичну пенсію за віком. Від балди. І продовжують цинічно обкрадати інвалідів та інших пенсіонерів. Нас – ще 2 роки і 2 місяці. Це тривалий злочин у формі бездіяльності, який вчиняється вже 2 роки і 2 місяці, і продовжує вчинятися надалі.
8.7. ЕПІЗОД 6. 14.02.23 листом від 13.02.2023 №0200-0202-8/13800 заступник начальника ГУПФУВО Лариса ДИКА, виконавиця Ольга Кухар 504543, у відповідь на чергове моє звернення 37АвтоматПризначПенсії, повідомили мені таке (цитата): «…повідомляємо, що право на призначення пенсії за віком відповідно до ч.1 ст.26 Закону №1058 Ви набули з 03.09.2016» (кінець цитати). Лист оприлюднений за посиланням https://dostup.pravda.com.ua/request/37a.... Однак, я досягла віку 57 років і 6 місяців, за приписами права про обрахунок строків, 01.09.2016 року, а тому права на призначення пенсії за віком набула з 02.09.2016 року. Це означає, що Лариса ДИКА і Ольга Кухар навмисно надали мені завідомо неправдиву інформацію, щоб вкрасти пенсію і надбавку ще за один день. І до сьогодні вірна дата мені так і не повідомлена.
8.8. ЕПІЗОД 7. 15.02.23 я подала керівнику ГУПФУВО листа 37-1АвтоматПризначПенсії, в якому, зокрема, просила негайно призначити мені пенсію за віком автоматично (без мого звернення) з 03.09.2016 і надати мені рішення про це. Керівник ГУПФУВО Олена Корчака і пальцем не поворухнула, щоб поновити мої порушені права. І навіть відповіді мені не надала. Мій лист зареєстрований ГУПФУВО 15.02.2023 за вх.№106/11 та з усією перепискою за ним оприлюднений за посиланням https://dostup.pravda.com.ua/request/37a.... Це тривалий злочин у формі навмисної бездіяльності з метою крадіжки моєї пенсії шляхом її невиплати, який вчиняється вже понад 6 місяців і продовжує вчинятися в даний час.
8.9. ЕПІЗОД 8. 21.02.23 у відповідь на мого листа 37-1АвтоматПризначПенсії від 15.02.23 листом від 20.02.2023 №0200-0202-8/16424 заступник начальника ГУПФУВО Лариса ДИКА, виконавиця Ольга Кухар 504543, повідомили мені, що (цитата): «механізм автоматичного, без звернення особи, призначення пенсій за віком при досягнення пенсійного віку передбачено для осіб, які не є пенсіонерами та не отримують будь-який інший вид пенсії» (кінець цитати). Твердження є свавільним і дискримінаційним, оскільки такий припис не передбачений жодним нормативним актом. Жодного рішення за моїм листом – чи про призначення пенсії, чи про відмову в її призначенні, – до сьогодні мені не надіслано та офіційно не оприлюднено на сайті ГУПФУВО, хоча цього вимагає закон. Лист ГУПФУВО оприлюднений за посиланням https://dostup.pravda.com.ua/request/37a.... Це тривалі злочини у формі масштабної дискримінації усіх інвалідів-українців, включно і мене, та навмисної бездіяльності з метою крадіжки моєї пенсії шляхом її невиплати, які вчиняються вже понад 5 місяців і продовжують вчинятися в даний час.
8.10. ЕПІЗОД 9. 23.02.23 я подала керівнику ГУПФУВО листа 37-2АвтоматПризначПенсії, в якому, зокрема, ПОВТОРНО просила ГУПФУВО негайно призначити мені пенсію за віком автоматично (без мого звернення) з 03.09.2016 року і надати мені рішення про це.
Листом подана також скарга, якою я, зокрема, просила:
а) підтвердити чи спростувати правову інформацію-твердження Лариси Дикої та Ольги Кухар про дискримінаційність закону №1058 та непоширення механізму автоматичного призначення пенсії за віком на осіб, які отримують пенсію з інших підстав;
б) провести службове розслідування наведених фактів протиправних дій посадових осіб ГУПФУВО та надати мені усі його матеріали;
в) притягти до встановленої законом відповідальності усіх посадових осіб ГУПФУВО, відповідальних за надання мені та суспільству завідомо неправдивої інформації;
г) притягти до встановленої законом відповідальності усіх посадових осіб ГУПФУВО, відповідальних за дискримінацію усіх отримувачів пенсії не за віком в непроведенні їм вчасно автоматичного призначення пенсії за віком за відсутності їх заперечень;
д) подати усі матеріали з перевірки наведених фактів системної дискримінації в практиці ГУПФУВО СБУ, прокурору та слідчим органам для проведення досудового слідства та подачі справ до суду;
е) надати мені належно засвідчені копії усіх РІШЕНЬ, прийнятих за наслідками розгляду мого листа 37-1АвтоматПризначПенсії;
є) надати мені прямі інтернет-лінки на офіційне оприлюднення усіх РІШЕНЬ, прийнятих за наслідками розгляду мого листа 37-1АвтоматПризначПенсії;
ж) надати мені належно засвідчені копії усіх РІШЕНЬ, прийнятих за наслідками розгляду цього листа, включно про притягнення до відповідальності усіх посадових осіб ГУПФУВО, відповідальних за вирішення мого листа 37-1АвтоматПризначПенсії;
з) надати мені прямі інтернет-лінки на офіційне оприлюднення усіх РІШЕНЬ, прийнятих за наслідками розгляду цього листа, включно про притягнення до відповідальності усіх посадових осіб ГУПФУВО, відповідальних за вирішення мого листа 37-1АвтоматПризначПенсії;
и) надати мені належно засвідчені копії усіх подань ГУПФУВО правоохоронним органам про наведені тут та додатково виявлені факти дискримінаційних злочинів в діяльності ГУПФУВО.
Керівник ГУПФУВО Олена Корчака і пальцем не поворухнула, щоб поновити мої порушені права і забезпечити призначення мені пенсії за віком та покарати порушників моїх прав. І навіть відповіді мені не надала. Мій лист зареєстрований 23.02.2023 за вх.№150/11 та з усією перепискою оприлюднений за посиланням https://dostup.pravda.com.ua/request/37a....
Це тривалий злочин у формі навмисної бездіяльності з метою крадіжки моєї пенсії шляхом її невиплати, який вчиняється вже 6 місяців і продовжує вчинятися в даний час.
8.11. ЕПІЗОД 10. У відповідь на мого листа 37-2АвтоматПризначПенсії від 23.02.23 листом від 28.02.2023 №0200-0202-8/19525 заступник начальника ГУПФУВО Лариса ДИКА, виконавиця Ольга Кухар 504543, повідомили мені про відсутність підстав для проведення службового розслідування. Ті ж особи, на кого я подала скаргу. Навіть згадки в листі немає про мою заяву про призначення пенсії та скаргу. Жодного рішення за моїм листом – про призначення пенсії чи про відмову в її призначенні, про задоволення скарги чи про відмову в ній – до тепер мені не надіслано та офіційно не оприлюднено на сайті ГУПФУВО, хоча цього вимагає закон. За посиланням https://dostup.pravda.com.ua/request/37a... оприлюднений лист ГУПФУВО №0200-0202-8/19525. Це тривалий корупційний злочин у формі навмисної бездіяльності з метою крадіжки моєї пенсії шляхом її невиплати та прикриття злочинців, винних в ньому, який вчиняється вже 6 місяців і продовжує вчинятися в даний час.
8.12. ЕПІЗОД 11. 13.03.23 я подала керівнику ГУПФУВО листа 92ПенсіяЗаВіком зі скаргою на крадіжку у мене пенсії та допомоги на догляд, в якому, зокрема, просила:
а) Негайно провести перевірку та службове розслідування наведених фактів корупційних зловживань, встановити усіх відповідальних за нього посадових осіб ГУПФУВО та передати зібрані матеріали уповноваженим правоохоронним органам для досудової слідчої перевірки та притягнення винних посадових осіб до встановленої законом кримінальної відповідальності.
б) ПОВТОРНО – На підставі моєї заяви від 28.12.17 та цього листа негайно призначити мені пенсію за віком за матеріалами пенсійної справи та надбавку на догляд як одинокому інваліду 2 групи в розмірі соціальної пенсії, а саме в розмірі 100 процентів мінімального розміру пенсії за віком, з 03.09.16.
в) повернути мені усі вкрадені шляхом невиплати пенсії за віком та надбавки на догляд кошти в паритетному перерахунку (в розмірі на тепер) за період з 03.09.2016 по час призначення та виплати пенсії за віком та надбавки на догляд, що вже складає 2 384 дні;
г) сплатити мені немайнову (моральну) шкоду за КРИМІНАЛЬНИЙ факт крадіжки в мене пенсії за віком в розмірі 1 євро за кожен день її довготривалої невиплати з дня набуття права на пенсію 03.09.2016, що за 2 384 дні складає 2 384 євро;
д) сплатити мені немайнову (моральну) шкоду за КРИМІНАЛЬНИЙ факт крадіжки в мене надбавки на догляд в розмірі 1 євро за кожен день її довготривалої невиплати з дня набуття права на надбавку 03.09.2016, що за 2 384 дні складає 2 384 євро.
е) Притягти до встановленої законом відповідальності усіх винних в наведених, включно кримінальних порушеннях посадових осіб ГУПФУВО.
є) Притягти до встановленої законом відповідальності Ларису ДИКУ та Ольгу Кухар, інших посадових осіб ГУПФУВО, відповідальних за надання мені завідомо неправдивої інформації.
Мій лист зареєстрований ГУПФУВО 13.03.23 о 13:04:05, реєстраційний №231/11.
Керівник ГУПФУВО Олена Корчака і пальцем не поворухнула, щоб припинити злочин, покарати винних та поновити мої порушені права. І навіть відповіді мені не надала. Мій лист та вся переписка за ним оприлюднені за посиланням https://dostup.pravda.com.ua/request/92p.... Це тривалий злочин у формі навмисної бездіяльності з метою крадіжки моїх пенсії та надбавки на догляд шляхом їх невиплати, який продовжує вчинятися в даний час.
8.13. ЕПІЗОД 12. 17.03.23 у відповідь на мого листа від 13.03.23 92ПенсіяЗаВіком зі скаргою на крадіжку у мене пенсії та допомоги на догляд, листом від 16.03.2023 №0200-0202-8/25959 заступник начальника ГУПФУВО Лариса ДИКА та виконавиця Ольга Кухар 504543 написали мені – ні про що. Вони навіть не згадали про наявність моїх вимог в порядку скарги та про мої заяви про призначення пенсії за віком і надбавки на догляд. Жодне рішення за наслідками розгляду моєї скарги та заяв про призначення пенсії за віком і допомоги на догляд, всупереч приписам права, мені не надіслане та не оприлюднене. Лист ГУПФУВО оприлюднений за посиланням https://dostup.pravda.com.ua/request/92p.... Це означає, що ні моя скарга, ні заяви про призначення пенсії за віком і надбавки на догляд не розглянуті до сьогодні. Як і всі попередні. Це тривалий злочин у формі навмисної бездіяльності з метою крадіжки моїх пенсії та надбавки на догляд шляхом їх невиплати, який вчиняється вже 6 років і 8 місяців, і продовжує вчинятися в даний час.
8.14. ЕПІЗОД 13. У відповідь на моє звернення 35АвтоматПризначПенсії листом від 14.02.2023 №2800-030102-8/7693 заступника директора Департаменту-начальника управління методологічного забезпечення з питань пенсійного забезпечення Світлани ШУТА, виконавця Людмили Кирилюк, 2848657, оприлюдненим за посиланням https://dostup.pravda.com.ua/request/35a..., 15.02.23 ПФУ як відповідальний ЦОВВ повідомив мені та суспільству, що (цитата): «Закон №1058 не містить норм щодо автоматичного призначення пенсії за віком особі, яка вже отримує пенсію». При тому, що закон і не мав містити таких норм, оскільки запровадив автоматичну пенсію для УСІХ українців без винятку, без дискримінації. Це означає, що Світлана ШУТА та Людмила Кирилюк навмисно надали мені завідомо неправдиву інформацію, щоб приховати вкрадену за 6 років і 7 місяців пенсію і уможливити її викрадання надалі. І крадуть до сьогодні.
8.15. ЕПІЗОД 14. 22.02.23 я подала керівнику ПФУ скаргу 35-1АвтоматПризначПенсіїПОВТОРНО, в якій, серед іншого, просила провести службове розслідування, притягти до відповідальності Світлану ШУТА та Людмилу Кирилюк, передати матеріали слідчим органам для розслідування злочину обкрадання пенсій. Голова правління ПФУ Євген Капінус, в порушення власних законних обов’язків, і пальцем не поворухнув, щоб припинити злочин, покарати винних та поновити мої порушені права. І навіть відповіді мені не надав. За посиланням https://dostup.pravda.com.ua/request/35a... оприлюднена вся переписка за цим моїм листом. Це тривалий злочин у формі бездіяльності, який вчиняється вже майже півроку, і продовжує вчинятися на даний час.
8.16. ЕПІЗОД 15. 02.03.23 у відповідь на мою скаргу 35-1АвтоматПризначПенсіїПОВТОРНО від 22.02.23 заступник начальника управління методологічного забезпечення з питань пенсійного забезпечення – начальник відділу організації виконання міжнародних договорів ПФУ Ольга ШУШКОВА та Наталія Муріна 284 86 57 листом від 01.03.2023 №2800-030102-8/10496 (оприлюднений за посиланням https://dostup.pravda.com.ua/request/35a...) не захистили мої порушені права, фактично відмовили мені в усіх вимогах, корупційно стверджуючи відсутність порушень, та ще й завимагали від мене сплати грошей за надання інформації, в той час як це заборонено Конституцією України. Рішення про відмову в скарзі, в порушення вимог закону, до сьогодні мені не надане і офіційно не оприлюднене на сайті ПФУ. Це тривалий злочин у формі бездіяльності, який вчиняється вже півроку, і продовжує вчинятися на даний час.
8.17. ЕПІЗОД 16. 15.03.23 я подала керівнику ПФУ скаргу 100СкаргаШушковаМуріна, в якій, серед іншого, просила а) провести перевірку зловживань Ольги ШУШКОВОЇ та Наталії Муріної, б) притягти їх до відповідальності та в) рішення про таке притягнення оприлюднити на сайті ПФУ і г) надати мені; д) надати мені первинну правову допомогу у вигляді складення 64 скарг від мене як потерпілої на ім’я Уповноваженого з прав людини (УПЛ) для складення та подання суду протоколів про вчинення Ольгою ШУШКОВОЮ та Наталією Муріною адміністративних порушень, е) подати усі матеріали з перевірки наведених фактів УПЛ для складення 64 протоколів про адміністративні порушення та подачі справ до суду для притягнення Ольги ШУШКОВОЇ та Наталії Муріної до встановленої законами України адміністративної відповідальності. Голова правління ПФУ Євген Капінус знову і пальцем не поворухнув, щоб припинити злочин, покарати винних та поновити мої порушені права. І навіть відповіді мені не надав. Моя скарга та вся переписка за нею оприлюднені за посиланням https://dostup.pravda.com.ua/request/100.... Це тривалий злочин у формі бездіяльності, який вчиняється вже 5 місяців, і продовжує вчинятися на даний час.
8.18. ЕПІЗОД 17. 17.04.23 у відповідь на мою скаргу від 15.03.23 100СкаргаШушковаМуріна листом від 14.04.2023 №2800-0702-8/20623, з прострочкою в 18 днів від встановленого законом строку, начальник управління внутрішнього аудиту ПФУ Алла ШУЛЯК, виконавиця Тетяна Струк 286 81 92 повідомили мені про розгляд моєї скарги та повну відмову в усіх моїх вимогах, стверджуючи відсутність будь-яких порушень в діях Ольги ШУШКОВОЇ та Наталії Муріної. Відмовили також в наданні мені запитаної первинної правової допомоги – без будь-якої правової аргументації. Рішення за скаргою до сьогодні мені не надане та на сайті ПФУ не оприлюднене.
За нормативним врегулюванням оплати праці публічного адвоката при наданні державної правової допомоги на підставі постанови КМУ від 17 вересня 2014 р. №465,
а) норматив часу на складення однієї позовної заяви до суду встановлений 8 годин;
б) оплата послуг публічного адвоката за 1 годину праці встановлена в розмірі 5% від прожиткового мінімуму для працездатних осіб на місяць (за відкрити джерелами, ринкова вартість адвокатської допомоги складає 50% від прожиткового мінімуму для працездатних осіб на місяць за 1 годину праці).
В червні 2023 року декларативно встановлений владою «від балди» прожитковий мінімум для працездатних осіб на місяць оголошений в сумі 2 684 грн., а фактичний, тобто, офіційно порахований МСП – 8 442,06 грн. (оприлюднений за посиланням https://dostup.pravda.com.ua/request/179...).
8.18.1. За аналогією права, зокрема, за постановою КМУ від 17 вересня 2014р. №465, майнова шкода від ненадання мені ПФУ первинної правової допомоги склала:
а) 68 710,4 грн. з розрахунку вартості послуг публічної правової допомоги за бюджетним прожитковим мінімумом для працездатних осіб в червні 2023 року;
б) 687 104 грн. з розрахунку ринкової вартості послуг адвокатської допомоги за бюджетним прожитковим мінімумом для працездатних осіб в червні 2023 року;
в) 216 116,74 грн. з розрахунку вартості послуг публічної правової допомоги за офіційним реальним прожитковим мінімумом для працездатних осіб в червні 2023 року;
г) 2 161 167,36 грн. з розрахунку ринкової вартості послуг адвокатської допомоги за офіційним реальним прожитковим мінімумом для працездатних осіб в червні 2023 року.
Це тривалий злочин у формі бездіяльності, який вчиняється вже понад 3 місяці, і продовжує вчинятися на даний час.
8.19. ЕПІЗОД 18. 15.07.23 я подала Міністру соціальної політики скаргу 172СкаргаАвтоматПризначПенсії, в якій, зокрема, просила:
а) провести службове розслідування наведених фактів та перевірку мого листа;
б) негайно припинити вчинення посадовцями ПФУ масштабного злочину з обкрадання українців;
в) подати матеріали проведеного службового розслідування та перевірки мого листа до Служби безпеки та Державного бюро розслідувань для притягнення до релевантної кримінальної відповідальності усіх посадових осіб ПФУ, що вчинили і продовжують вчиняти вказані злочини. Вказати мене потерпілою від цих злочинів;
г) унеможливити вчинення подібних злочинів в майбутньому;
д) якщо Закон №1058 не містить норм щодо автоматичного призначення пенсії за віком особі, яка вже отримує пенсію, вжити, наявними повноваженнями, негайних заходів з усунення несправедливої законодавчої дискримінації та надати право автоматичного призначення пенсії за віком особі, яка вже отримує пенсію;
е) подати матеріали про виявлення несправедливої законодавчої дискримінації та перевірки мого листа до Служби безпеки та Державного бюро розслідувань для притягнення до релевантної кримінальної відповідальності усіх посадових осіб держави, що вчинили і продовжують вчиняти вказану дискримінацію та обкрадання українців. Вказати мене потерпілою від цих злочинів;
є) забезпечити негайне повернення вкраденої пенсії мені та усім обікраденим українцям шляхом автоматичного призначення пенсії за віком.
Міністр соціальної політики Оксана Жолнович і пальцем не поворухнула, щоб припинити злочин, покарати винних та поновити мої порушені права. І навіть відповіді мені не надала. Моя скарга та вся переписка за нею оприлюднена за посиланням https://dostup.pravda.com.ua/request/172.... Це тривалий злочин у формі бездіяльності, який продовжує вчинятися в даний час.
8.20. ЕПІЗОД 19. 21.07.23 у відповідь на мою скаргу від 15.07.23 172СкаргаАвтоматПризначПенсії листом від 19.07.23 №129_0_197-23 Генеральний директор Директорату розвитку соціального страхування та пенсійного забезпечення МСП Валентина КУДІН та виконавиця Світлана Мостипан 289 86 77 відмовили в розгляді моєї скарги на злочини ПФУ і переслали її для розгляду тому, на кого я скаржилась – ПФУ, хоча це прямо заборонено законом. Рішення про відмову в розгляді скарги мені не надане та не оприлюднене на сайті МСП до сьогодні. Моя скарга та вся переписка за нею оприлюднені за посиланням https://dostup.pravda.com.ua/request/172.... Це тривалий злочин у формі прямого зловживання владою та бездіяльності з метою крадіжки у мене пенсії, який продовжує вчинятися в даний час.
9. Наведені факти свідчать про довготривалу організовану та керовану злочинну діяльність профільних органів влади та їх посадових осіб, а саме ПФУ та МСП, з обкрадання народу по всій державі.
9.1. В результаті протягом 7 років ПФУ не виплачує мені ні пенсію за віком, ні надбавку на догляд одинокому інваліду 2 групи, що досяг пенсійного віку, в розмірі соціальної пенсії, а саме в розмірі 50 процентів мінімального розміру пенсії за віком, але не нижчому від прожиткового мінімуму, встановленого законом. Навіть після моїх чисельних звернень про це, зокрема, від 13.03.23, оприлюдненого за посиланням https://dostup.pravda.com.ua/request/92p.... Вчиняє це у власних корпоративних інтересах – за рахунок вкрадених грошей виплачує собі з народних грошей бюджету ПФУ шалені зарплати, які навіть боїться показувати людям і приховує (наприклад, https://dostup.pravda.com.ua/request/127...).
10. Вказані дії тривалого зловживання владою організованої злочинної групи ПФУ та МСП спричинили тяжкі наслідки для нашої родини інвалідів – матері Щербатої Н.М. та доньки-студентки Щербатої А.В., двох інвалідів 2 групи, єдиним джерелом існування яких є пенсія матері Щербатої Н.М., оскільки у доньки Щербатої А.В. ПФУ теж вкрав пенсію і не виплачує її вже майже 5 років. Через довготривалу, протягом 7 років, сумарну на двох соціальну виплату, нижчу державного рівня прожиткового мінімуму на одного, і недоплату сум, що в півтори рази перевищують реальну виплату, злочинці залишили родину інвалідів без засобів до лікування та оздоровлення, без якісного харчування, без користування житлом, без одягу – без усіх навіть мінімальних потреб, що фактично є фізичним катуванням з метою дискримінації за ознакою інвалідності.
10.1. Злочини є організованими, керуються з Києва, і складаються з багатьох епізодів.
10.2. Вказані дії зловживання владою організованої злочинної групи ПФУ та МСП підпадають під ознаки злочину, передбаченого ст.364.2 Кримінального кодексу України (ККУ), і обидві заявниці є потерпілими від цього злочину.
10.3. Вказані дії зловживання владою організованої злочинної групи ПФУ та МСП підпадають під ознаки злочину, передбаченого ст.127.3 ККУ.
10.4. Вказані дії організованої злочинної групи ПФУ та МСП дискримінують Щербату Н.М. як особу з інвалідністю в загальному пенсійному забезпеченні за віком, і підпадають під ознаки злочину, передбаченого ст.161.3 ККУ. Щербата Н.М. є потерпілою від цього злочину.
10.5. Вказані дії організованої злочинної групи ПФУ та МСП дискримінують Щербату Н.М. як особу з інвалідністю в отриманні надбавки на догляд одинокому інваліду пенсійного віку, і підпадають під ознаки злочину, передбаченого ст.161.3 ККУ. Щербата Н.М. є потерпілою від цього злочину.
10.6. Вказаними злочинами кожній потерпілій завдана значна моральна (немайнова) шкода, оскільки через довготривалу, протягом 7 років, сумарну на двох соціальну виплату, нижчу державного рівня прожиткового мінімуму на одного, і недоплату сум, що в півтори рази перевищують реальну виплату, злочинці залишили родину інвалідів без засобів до лікування та оздоровлення, без якісного харчування, без користування житлом, без одягу – без усіх навіть мінімальних потреб, що фактично є фізичним катуванням. А вкрадені гроші клали в свої кишені додатковою зарплатою. Кожна з нас оцінює завдану моральну шкоду в 4 000 грн. за місяць, що загалом складає 336 000 грн. кожній, або 672 000 грн. разом.
10.7. Майнова шкода потерпілим від вказаних злочинів склала щонайменше від 962 369,45 грн. до 3 054 826,41 грн.
11. Ми заявляємо також цивільний позов в цій кримінальній справі, яким просимо стягнути зі злочинців на нашу користь 3 054 826,41 грн. майнової шкоди та 672 000 грн. моральної (немайнової) шкоди, всього 3 726 826,41 грн.
ІІ. Вимоги
А. В порядку ЗАЯВИ ПРО ЗЛОЧИНИ:
12. Внести цю заяву про злочини до Єдиного реєстру досудових розслідувань (ЄРДР), включивши до реєстру такі відомості:
12.1. Потерпілі та заявниці: 1. Щербата Наталя Михайлівна, людина з інвалідністю 2 групи. 2. Щербата Анастасія Віталіївна, людина з інвалідністю з дитинства 2 групи.
12.2. Звинувачувані особи: Алла Петрівна Лоба, Лариса ДИКА, Ольга Кухар, Олена Корчака, Світлана ШУТА, Людмила Кирилюк, Євген Капінус, Ольга ШУШКОВА, Наталія Муріна, Алла ШУЛЯК, Тетяна Струк, Оксана Жолнович, Валентина КУДІН, Світлана Мостипан.
12.3. Суть і час вчинення злочину: тривала протягом 7 років з 31.08.2016 р. по даний час бездіяльність із забезпечення вчасної виплати та навмисна невиплата інваліду 2 групи Щербатій Н.М. пенсії за віком, надбавки на догляд та відмова в наданні первинної правової допомоги.
12.4. Статті ККУ, за якими подається звинувачення: ст.ст.364.2, 127.3 та 161.3 ККУ.
12.5. Майнова шкода, завдана злочинами за 7 років: від 962 369,45 грн. до 3 054 826,41 грн., включно:
12.5.1. Від невиплати пенсії за віком за 7 років – 268 503,56 грн.
12.5.2. Від невиплати надбавки на догляд одинокому інваліду за 7 років – від 175 812,00 грн. до 625 155,48 грн.;
12.5.3. Від ненадання первинної правової допомоги – від 68 710,4 грн. до 2 161 167,36 грн.
12.6. Моральна (немайнова) шкода, завдана злочинами за 7 років: 672 000 грн.
13. Надати нам документальне підтвердження реєстрації цього листа як заяви про злочини.
14. Негайно припинити вчинювані проти нас злочини.
15. Розпочати слідчі дії та провести повне розслідування наведених злочинів у встановлений законом строк. Розслідування провести за нашої участі.
16. Надати нам витяг з ЄРДР про внесені відомості з реєстраційним номером.
17. Надати кожній з нас пам'ятку потерпілої.
18. Визнати нас цивільними позивачами в справі з майновими вимогами в сумі 3 054 826,41 грн. майнової шкоди та 672 000 грн. моральної (немайнової) шкоди, всього 3 726 826,40 грн.
19. Надати нам належно засвідчені факсимільні копії (фотокопії з оригіналів) рішень про визнання нас цивільними позивачами.
20. Для забезпечення цивільного позову накласти арешти на все майно кожного злочинця.
21. Надати нам належно засвідчені факсимільні копії (фотокопії з оригіналів) рішень про всі арешти майна злочинців.
22. Передати справу до суду.
Б. В порядку СКАРГИ:
23. Негайно припинити вчинювані проти нас злочини.
24. Надати нам документальне підтвердження реєстрації цього листа як заяви про злочини.
25. Внести відомості цієї скарги до ЄРДР та повідомити реєстраційний номер справи в ЄРДР.
26. Надати нам витяг з ЄРДР з внесеними відомостями.
27. Надати кожній з нас пам'ятку потерпілої.
28. Провести, за нашої участі, швидке і неупереджене розслідування та передати справу до суду.
29. Визнати нас цивільними позивачами в справі з майновими вимогами в сумі 3 054 826,41 грн. майнової шкоди та 672 000 грн. моральної (немайнової) шкоди, всього 3 726 826,40 грн., та забезпечити повне відшкодування шкоди.
30. Надати нам належно засвідчені факсимільні копії (фотокопії з оригіналів) рішень про визнання нас цивільними позивачами.
31. Для забезпечення цивільного позову накласти арешти на все майно кожного злочинця.
32. Надати нам належно засвідчені факсимільні копії (фотокопії з оригіналів) рішень про всі арешти майна злочинців.
33. Надати нам та офіційно оприлюднити на власному сайті рішення за цією скаргою.
34. Надати нам прямий лінк на офіційне оприлюднення на сайті ДБР рішення за цією скаргою.
В. В порядку отримання інформації:
Відповідно до ст.ст.8, 10 Європейської Конвенції про захист прав людини, ст.ст.1, 2, 6 Конвенції Ради Європи про доступ до офіційних документів, ст.ст.32, 34.2 Конституції України, законів України «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації», «Про захист персональних даних», «Про звернення громадян», просимо надати інформацію, необхідну для реалізації та захисту наших прав людини, наші персональні дані; офіційні документи=публічну інформацію, включно про себе, ЩО СТАНОВИТЬ СУСПІЛЬНИЙ ІНТЕРЕС (є суспільно-необхідною інформацією), необхідну для виявлення порушень прав людини, зловживання владою, ризиків для здоров'я людей, і яку ми маємо намір оприлюднити для суспільства, а саме:
35. Документальне підтвердження реєстрації цього листа як заяви про злочини.
36. Витяг з ЄРДР з внесеними відомостями.
37. Пам'ятку потерпілої кожній з нас.
38. Належно засвідчені факсимільні копії (фотокопії з оригіналів) рішень про визнання нас цивільними позивачами.
39. Належно засвідчені факсимільні копії (фотокопії з оригіналів) рішень про всі арешти майна злочинців.
40. Рішення за цією скаргою.
41. Прямий лінк на офіційне оприлюднення на сайті ДБР рішення за цією скаргою.
42. Усі інші наявні документи, релевантні питанню.
43. Вхідний реєстраційний номер та дату вхідної реєстрації цього листа.
44. Належну факсимільну копію (фотокопію оригіналу) цього листа з реквізитами його вхідної реєстрації.
45. Для уникнення непорозумінь та різнопрочитань прошу надавати відповіді та запитану інформацію ОКРЕМО на кожний один запит (заяву) цього листа та вказувати, на який саме номер запиту (заяви) в цьому листі надається КОЖНА ОКРЕМА відповідь та інформація.
Відповідно до ст.7 закону України «Про інформацію»: «2. Ніхто не може обмежувати права особи у виборі форм і джерел одержання інформації, за винятком випадків, передбачених законом».
Порядок засвідчення копій документів визначений Національним стандартом України Державної уніфікованої системи документації, Уніфікованої системи організаційно-розпорядчої документації ”Вимоги до оформлювання документів” (ДСТУ 4163-2020).
Відмітка про засвідчення копії документа складається з таких елементів:
- слів «Згідно з оригіналом» (без лапок),
- найменування посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її власного імені та прізвища,
- дати засвідчення копії.
У випадках, визначених законодавством, копії документів засвідчують відбитком печатки юридичної особи, структурного підрозділу (служби діловодства, служби кадрів, бухгалтерії тощо) юридичної особи або печатки «Для копій».
Приклад:
Згідно з оригіналом
Менеджер із персоналу Особистий підпис Власне ім’я ПРІЗВИЩЕ
Дата Відбиток печатки
Відмітку про засвідчення копії документа проставляють нижче реквізиту «Підпис» на лицьовому боці останнього аркуша копії документа.
Підпис відповідальної особи засвідчують на документі відбитком печатки організації. Відбиток печатки ставлять так, щоб він охоплював останні кілька літер назви посади особи, яка підписала документ.
За вищевказаним способом засвідчуватись повинна кожна сторінка документа.
Також у випадку, якщо документ складається з кількох сторінок, то копії знімаються зі всіх сторінок, які потім можна засвідчити і у такий спосіб: прошити разом, напис ”Копія” ставиться на першій із прошитих сторінок, кінчики ниток має бути заклеєно клаптиком паперу так, щоб нитки виглядали з-під цього паперу. Обов’язково зверху цього паперу робиться напис: ”Пронумеровано і прошнуровано (кількість аркушів цифрою і прописом) аркушів”, вказується посада особи, яка завіряє копію, її підпис, прізвище, ініціали й дата. Все це скріплюється печаткою таким чином, щоб частина відбитку була проставлена на приклеєному клаптику паперу, а частина - на самому аркуші копії документа.
Різні документи, які не складають єдиного цілісного документу, між собою не зшиваються.
Відповідь та запитану інформацію в цифрових (електронних) оригіналах чи в цифрових (електронних) факсимільних копіях (фотокопіях з оригіналів) – сканованих копіях документів, які відповідають оригіналам документів та придатні для сприйняття їх змісту (мають містити чітке зображення повного складу тексту документа та його реквізитів), належно засвідчених відповідно до приписів пункту 5.26 ДСТУ 4163-2020, затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 01.07.2020 №144, прошу надати мені на електронну адресу, з якої отриманий цей лист. Я не даю згоди на використання будь-яких інших моїх контактних даних для мети комунікації за цим листом.
10.08.23
Підпис: Н.М. Щербата
Підпис: А.В. Щербата
З повагою,
Щербата Наталя Михайлівна
Щербата Анастасія Віталіївна

info2, Державне бюро розслідувань

1 Attachment