Чому Краматорський виборчком заховав свої постанови?

7 Жовтня 2020 09:51

%d0%92%d0%b8%d0%b1%d0%be%d1%80%d0%b8

Краматорська виборча комісія не відповідає на запити щодо своїх постанов, а решту інформації, яка має бути оприлюднена напередодні виборів, публікує на стенді в приміщенні, де розташована комісія. Про це пише координатор центру «ДІЙ-Краматорськ» Андрій Романенко.

«Це – «офіційний сайт» Краматорської міської виборчої комісії, на якому вона буде публікувати всю інформацію, передбачену Виборчим кодексом. Точніше, це пластиковий стенд, який закритий в приміщенні комісії, яке знаходиться всередині виконкому, який став практично режимним об'єктом після початку епідемії. Кодекс передбачає, що комісія публікує все «на своїх офіційних веб-сайтах (за наявності), веб-сайтах відповідних місцевих рад (за наявності) або в інший спосіб». Так ось, в самий розпал 21 століття, коли державами керують по скайпу, а революції робляться через Telegram, краматорська комісія вирішила вибрати саме цей «інший спосіб». І я вважаю, що з цим є тільки один метод боротьби - запитувати кожен документ і кожен файл, публікувати який вони повинні! Чи не хочете публікувати по-людськи - розсилайте всім, хто цікавиться на електронні адреси! Особисто я вже все запитувати почав. Сьогодні відніс два чергових запити», – написав Андрій Романенко в Фейсбуці, опублікувавши фото стенду із самотніми документами, вивішеними на ньому.

 «Оприлюднення виборчою комісією інформації, яка стосується виборів, на інформаційному стенді, без її публікації на офіційному веб-сайті комісії чи відповідної місцевої ради, в наш час цифрових технологій дійсно видається анахронізмом. Втім, такі дії не суперечать ні виборчому законодавству України, ні Закону України "Про доступ до публічної інформації". Останній, зокрема, вважає оприлюднення публічної інформації на веб-сайтах таким самим способом доступу до інформації, як і її оприлюднення на інформаційних стендах (див. ч. 1 статті 5 Закону). Виборчий кодекс України, в свою чергу, дає низку альтернативних способів оприлюднення інформації про вибори. Так, частина 4 статті 23 цього Кодексу передбачає, що територіальні виборчі комісії оприлюднюють свої рішення на своїх офіційних веб-сайтах (за наявності), веб-сайтах відповідних місцевих рад (за наявності) або в інший спосіб, визначений цим Кодексом. Отже, як бачимо, виборчим комісіям надано право самостійно обирати спосіб оприлюднення інформації. І, вони, як ми можемо побачити на наведеному прикладі, обирають не найкращий. Тобто не кращий для забезпечення широкого доступу до інформації про вибори. Тому активістам та іншим небайдужим громадянам, які відчувають складності з ознайомленням з інформацією, оприлюдненою на стендах, нічого іншого не залишається, як подавати запити на інформацію. Можливо, такі дії стимулюватимуть виборчі комісії оприлюднювати відповідні відомості в Інтернеті», – каже медіаюристка ГО «Платформа прав людини» Людмила Опришко.

Однак на запити Андрія Романенка станом на 5 жовтня так і не відповіли. У запиті від 22 вересня 2020 року він просив «надати копії в електронному вигляді постанов Краматорської міської територіальної виборчої комісії Краматорського району (з усіма додатками), які були ухвалені в період з дня формування комісії до 22 вересня 2020 року».

«Це може свідчити лише про те, що комісія або її очільники не потребують публічності, не хочуть «зайвих» спостерігачів за процесом виборів. А це спонукає до підозр. Юристи нашого центру вже готують документи для оскарження такої непрофесійної позиції комісії», – повідомив Андрій Романенко.

 «Доступ до правди»