Відповідь на запит нечитабельна? Запитай ще раз!

19 Жовтня 2021 09:16

Що робити у ситуації, коли розпорядник прислав відповідь у нечитабельному форматі? Медіаюрист Алі Сафаров рекомендує звернутись повторно з уточненим запитом.

Іноді розпорядник у відповідь на запит присилає дані у нечитабельному форматі: погано відскановані таблиці із зарплатними даними, генплан міста-мільйонника у форматі А4 або загальний знімок карти лісової ділянки. Наче і відповідь є, але дані незручні для використання і користі з відповіді жодної.

У подібній ситуації опинився екоактивіст П., який переймається долею приміських лісів поруч з населеним пунктом, у якому живе. Конкретна місія: збереження відомих йому кількох ягідників та грибних місць, що використовуються місцевими жителями для рекреації.

Тож П. потрібно було дізнатися нумерацію кварталів і виділів з ягідниками. Це важлива інформація для подальшого розслідування, яке він провів, але ми зупинимось виключно на аспекті доступу до публічної інформації. Для отримання цих даних він надіслав запит на отримання публічної інформації до лісгоспу, який одразу відреагував і надав карту. Проте, це було суто формальне виконання відповіді на запит: було надіслано загальний знімок мапи лісів, з якого не можна було прочитати потрібну інформацію.

Що робити в подібній ситуації, ми запитали в медіаюриста Інституту масової інформації Алі Сафарова.

За словами медіаюриста, підстав для позову чи скарги до Омбудсмана немає, адже розпорядник інформацію таки надав. Але варто подати уточнений повторний запит.

«Відповідно до частини другої статті 23 Закону України «Про доступ до публічної інформації» запитувач має право оскаржити:

1) відмову в задоволенні запиту на інформацію;

2) відстрочку задоволення запиту на інформацію;

3) ненадання відповіді на запит на інформацію;

4) надання недостовірної або неповної інформації;

5) несвоєчасне надання інформації;

6) невиконання розпорядниками обов'язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 цього Закону;

7) інші рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача.

У даному випадку варто зробити повторний запит. Однак в цьому повторному запиті чітко вказати, якого саме розміру мають бути копії документів, що запитуються, або у якому форматі подати інформацію», – пояснює Алі Сафаров.

Власне вищезгаданий активіст П. так і вчинив: надіслав уточнений запит, де конкретно вказав, яку інформацію та в якому форматі просить надати – і отримав її у читабельному вигляді.

Тому повторний запит з уточненими формулюваннями може допомогти отримати інформацію у зручному для запитувача форматі, звісно, якщо розпорядник не має свідомого наміру не надавати її запитувачу.

 

«Доступ до правди»

Колаж Марії Кравченко для «Доступу до правди»