У Донецькій ОДА не відповідають на запити про зарплати, посилаючись на АТО

11 квітня 2018 11:30

Don_oda

У Донецькій ОДА відмовляються відповідати на запити щодо заробітної плати працівників структурних підрозділів.

«Враховуючи вищенаведене та проведення на території Донецької області антитерористичної операції, а також з метою захисту прав працівників щодо безпеки їхнього життя та здоров’я, надання інформації на ваш запит не є можливим», - приблизно такі однакові відмови отримав на свій запит Андрій Романенко, координатор Центру громадського контролю «Дій! Краматорськ».

У самому запиті Романенко просив надати інформацію про розмір та структуру заробітної плати (окремо по кожному місяцю), яку отримував кожен зі співробітників (з зазначенням ПІБ та посади) наступних структурних підрозділів Донецької обласної державної адміністрації в період з січня по грудень 2017 року:

1.       Апарат облдержадміністрації

2.       Департамент екології та природних ресурсів

3.       Департамент економіки

4.       Департамент з питань цивільного захисту, мобілізаційної та оборонної роботи

5.       Департамент інвестиційно-інноваційного розвитку і зовнішніх відносин

6.       Департамент інформаційної та внутрішньої політики

7.       Департамент освіти і науки

8.       Департамент охорони здоров'я

9.       Департамент розвитку базових галузей промисловості

10.   Департамент фінансів.

Однакові відмови надійшли від департаментів екології та природних ресурсів, економіки, цивільного захисту, охорони здоров'я та фінансів.

Чотири підрозділи – апарат, департаменти інвестиційно-інноваційного розвитку, освіти та інформаційної політики прислали відповіді про відтермінування строків надання відповіді.

Департамент розвитку базових галузей промисловості взагалі проігнорував запит.

Як коментував аналогічну відмову медіаюрист Олександр Бурмагін, ГО «Платформа прав людини», відмова в наданні інформації про розмір заробітної плати посадовця будь-якого рівня та «профілю», на сьогодні, це очевидний моветон.

Така відповідь порушує норми Закону України «Про доступ до публічної інформації», роз’яснення і рекомендації Постанови Пленуму ВАСУ №10 від 29.09.2016 р. «Про практику застосування адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації», статтю 5 Закону України «Про захист персональних даних», а також норми антикорупційного законодавства.

Процитуємо норму п. 5 ст. 6: «Не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно».

Юрист також стверджує, що той, хто підписав дану відповідь, порушив, п.2 ч.2 ст.60 Закону України «Про запобігання корупції», згідно з яким не може бути віднесена до інформації з обмеженим доступом інформація про: розміри, види оплати праці, матеріальної допомоги та будь-яких інших виплат з бюджету або за рахунок технічної або іншої допомоги в рамках реалізації в Україні програм (проектів) у сфері запобігання, протидії корупції особам, зазначеним у пункті 1, пунктах "а" і "в" пункту 2 та пунктах 4 і 5 частини першої статті 3 цього Закону».

У пункті «в» якраз ідеться про державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування.

«Доступ до правди»