Школа чи управління освіти: до кого спрямовувати інформаційний запит?

28 Квітня 2020 07:00

Яким чином можна правильно обрати розпорядника, коли хочеш отримати інформацію, що стосується школи? Про це під час вебінару про доступ до школи поцікавився Федір Руденко:

«Стаття 23 ЗУ «Про освіту» гарантує академічну, організаційну, фінансову і кадрову автономію закладів освіти. Чи є приклади розділення повноважень з управліннями освіти, щоб відразу запитувати, наприклад, школу, як належного розпорядника?».

Коментує адвокатка і медіа-юристка ГО «Платформа прав людини» Людмила Опришко:

«Розділи ІІІ та VІІІ Закону України «Про освіту» регулюють питання, пов'язані із управлінням освітою і встановлюють відповідну компетенцію державних органів, місцевих рад та самих шкіл.

Зокрема, повноваження засновників закладів освіти (для комунальних шкіл — це місцеві ради), визначені статтею 25 зазначеного Закону, а права директора школи — статтею 26.

Із частини 3 статті 26 Закону України «Про освіту» ми бачимо, що до компетенції керівника закладу освіти відносено, питання, пов'язані із життєдіяльністю школи, зокрема: організація діяльність закладу освіти; вирішення фінансово-господарських питань; призначення на посаду та звільнення з посади працівників, визначення їх функціональних обов’язків; забезпечення організації освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм; сприяння та створення умов для діяльності органів самоврядування закладу освіти; сприяння здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників закладу освіти; забезпечення створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування) та інші.

Читайте також: Доступ до школи. Що треба знати, щоб отримати інформацію про освіту?

Тому, коли необхідно отримати інформацію з кадрових питань, наприклад, про наявність вакансій вчителів чи інших працівників школи, про їх стаж роботи, або про якість продуктів харчування в школі, про нявність випадків булінгу у конкретному навчальному закладі та про існування програми подолання цього негативного явища, інформацію про порядок звернення та розгляду відповідних заяв із запитами краще звертатись безпосередньо до школи.

Якщо ж потрібно з'ясувати питання, пов'язані із фінансуванням навчального закладу, прийняттям та звільненням його керівника, контролем за якістю освіти тоді запит доцільніше направляти до відповідних департаментів (управлінь) освіти і науки виконкому місцевої ради. 

Коли важко визначитись із тим, якого розпорядника обрати, тоді краще надіслати запит управлінню (департаменту) освіти і науки. Якщо виявиться, що він не є належним розпорядником інформації, він перенаправить запит кому слід. Саме такий механізм закладено у Законі України «Про доступ до публічної інформації».

«Доступ до правди»